Leitz Multilader kan oplade fire enheder samtidig

Leitz Multilader kan oplade fire enheder samtidig

Aldrig har vi været mere afhængige af at oplade battterier i hverdagen. Moderne smartphones og tablets kan næsten gøre alt. Men stadig flere funktioner, højere skærmopløsning og høj hastighed stiller også høje batterikrav. Den daglige oplading er for de fleste blevet et ritual. Det sidste vi ønsker er en telefon og tablet, der er afladet. Nu er løsningen her.

- Behovet for effektiv og god oplading har aldrig været større end i dag, da vi bliver stadigt mere afhængige af at kunne bruge telefon og tablet i hverdagen. For mange kan det eksempelvis betyde store problemer med at få købt billet til toget eller bussen, hvis telefonen er afladet. Behovsmønsteret har ændret sig meget bare det sidste år, og ser vi bare et år frem i tiden, er det sandsynligt, at vi vil være endnu mere afhængige af mobile betalingsløsninger. Det eneste, som forkludrer dette billed, er om telefonen eller tabletten er afladet. Derfor er det vigtigere end nogen sinde at have styr på opladningen, siger Jan Rune Løvnæseth, markedsdirektør med ansvar for Nord-Europa i Esselte.
Med Leitz Multilader fra Complete-serien kan hele fire mobile enheder oplades samtidig - ikke bare iPod, iPhone og andre smartphones – men også den energitørstige iPad og andre tablets.

- Desto mer avhengig vi blir av smarttelefonen og nettbrettet, og jo mer innhold vi konsumerer på farten eller i sofaen, desto mer avhengig blir vi av batteriet. I dag er det flere enheter enn noen gang tidligere som krever lading, og når nettvanene endres, blant annet ved at vi ser stadig mer på tv og film – så øker også behovet for effektiv og god lading, sier Jan Rune Løvnæseth og utdyper;
- Selv opplever jeg et ledningskaos når nettbrett, smarttelefoner og andre gadgets bruker hver sin lader og trenger hver sin stikkontakt. Ikke vet jeg alltid hvor laderne er, og ofte opplever mange at det flyter rundt med ladere på kjøkkenbenken, i stuen og på soverommet. Slik behøver det ikke lenger å være, for med Leitz Multilader rydder du opp, og får en effektiv og god lading av alle enhetene til hele familien. Mange ønsker seg også en mobil ladestasjon til jobben.
Multiladeren fjerner også ledningsklusset inne i ladestasjonen. Selv om alle enheter lades samtidig, øker ikke ladetiden. Multiladeren holder seg også kjølig der andre ladere gir opp – eksempelvis på enheter som iPad – som krever 2 ampere, noe som gjør at nettbrettet full-lades effektivt og greit.

- At vi kan bruke nettbrettet samtidig som det lades, er viktig i dag. Tidlig i 2013 hadde nesten 40 prosent av alle nordmenn tilgang på et nettbrett, og det er ingen grunn til å tro at det skal bli færre ettersom det stadig kommer nye modeller, som for eksempel iPad Air og nye iPad Mini. Multiladeren er den perfekte holder for slike nettbrett, både vertikalt og horisontalt – uberoende av om du vil at brettet står opp i rett posisjon eller ligger ned i flat posisjon. Stående får du 62 graders visningsvinkel, som er perfekt for å se på skjermen, og i liggende posisjon er vinkelen 15 grader – noe som også gjør det ideelt å skrive på nettbrettet. Dette gjør Multiladeren til en naturlig base for både bruk og lading av dagens mobile enheter, sier Jan Rune Løvnæseth.
Dette er et produkt som både ser bra ut og som er funksjonelt. Resultatet er anerkjennelse i form av den internasjonale designprisen ”Red Dot Award".
- Det viser at produktet holder høy kvalitet og at det allerede i løpet av kort tid er blitt anerkjent på øverste internasjonale designhylle. Det er vi faktisk ganske stolte av, avslutter Jan Rune Løvnæseth.

Leitz Multilader er en del av en produktserie med funksjonelle, attraktive og bruksklare tilbehørsløsninger for den nye mobile verdenen under navnet Leitz Complete. Her skjer det mer, så følg med videre!

Hvem vi er: Innovatører indenfor organisering

I 2013 fejrede vi et århundre med innovative organiseringsløsninger til arbejdspladser i hele verden. Siden starten, som var et samarbejde mellem trykkerier, har vort svar på stadig skiftende markedsforhold i løbet af tiårene været at udvikle flere revolutionerende og prisvindende produkter i vor branche. Vort nuværende produktspekter indeholder alt fra innovative Leitz Complete, et sortiment med tilbehør til mobile enheder, til arkivsystemer og lamineringsmaskiner til kontoret i det 21. århundrede.

Om Esselte

Esselte Group har lang tradition indenfor kontorprodukter og udvikling af innovative løsninger, som gør det lettere og hjælper til med at organisere moderne arbejde. Selskabet sælger produkter og tjenester i 144 lande. Med datterselskaber i 29 lande ejer gruppen en stærk portefølje med både internationale og lokale varemærker, inklusiv vor hovedmærker Leitz, Rapid, Esselte og Xyron.