F-Secure siger “Hej Mor!” med SAFE

F-Secure redesigner SAFE for at hjælpe brugeren med at beskytte sig selv og andre med en enkel sikkerhedstjeneste.

F-Secure kommer nu med en ny version af sin sikkerhedstjeneste til flere enheder til forbrugeren, F-Secure SAFE. SAFE er blevet redesignet til at levere en simplere brugeroplevelse, hvor et enkelt sikkerhedsabonnement lader brugeren beskytte alle husstandens PC’er, smartphones og tablets, og endvidere dele beskyttelsen med ens nærmeste over hele verden.

Internet- og cybertrusler er blevet dagligdag, og folk er forvirrede over hvilken slags beskyttelse, de egentlig har brug for. Det kommer ikke som nogen overraskelse, at over 30% af deltagerne i den seneste F-Secure-undersøgelse svarede, at de stolede på andres anbefalinger til valg af software-beskyttelse, kun overgået af pris som afgørende argument i deres købsbeslutning.*

Ifølge Michael Dahl, Head of Region, Nordics Sales, F-Secure, viser dette at digital sikkerhed er blevet et mere socialt anliggende, hvilket kun gør det mere naturligt at tilbyde en tjeneste, der lader brugerne skabe deres egen SAFE-cirkel til beskyttelse af andre personer og enheder.

“Jeg tror, at mange af os har oplevet at modtage en opringning fra et familiemedlem eller ven, der spørger om hjælp til beskyttelse af deres enheder.” siger Michael Dahl. “Nu kan man bruge SAFE til at dele sine tjenester med familiemedlemmer, slægtninge og nære venner på en enkel måde, og bruge beskyttelsen til at skabe kontakt til det er vigtigt for dem. Hele ideen med en SAFE-cirkel er bygget op omkring, at mennesker vil beskytte hinanden, og konceptet er designet til at hjælpe mennekser med at kommunikere den følelse.”

F-Secure SAFE fjerner det besværlige i at skulle installere beskyttelsessoftware, især bøvlet relateret til licensnøgler og aktiveringskoder. SAFE-brugere benytter sig nu blot af deres My F-Secure-oplysninger til en nem installation. Med dette ene sæt oplysninger har brugere nu mulighed for at sikre enheder, med software der fungere på Windows, OS X PC’er, og mobilenheder der køre iOS, Android eller Windows Phone.

“Vi har lagt et stort arbejde i denne version af SAFE, for at gøre det nemmere at bruge og have flere muligheder, uden at mindske beskyttelsens kvalitet.” siger Michael Dahl. “Det nytter ikke noget at tilbyde beskyttelse, uden også at tilbyde høj kvalitet eller egenskaber, der virkelig kan bruges. Denne nye version af SAFE har integreret en masse forbedringer, der gør den lettere at bruge, men har stadig den bedste beskyttelse i verden, som vores kunder forventer, at F-Secure leverer.”

Den nye lancering giver omfattende og prisvindende beskyttelsesmuligheder fra skyen til SAFE-brugere og personer i deres SAFE-cirkel. Specifikke egenskaber er skræddersyet til forskellige styresystemer og enheder, og tilbyder personer adgang til fordele, som internetbeskyttelse der beskytter imod virus og malware, browser- og netbankbeskyttelse, forældrekontrol, mulighed for at lokalisere, og fra fjernadgang, slette data fra mistede eller stjålne enheder m.m. SAFE har undergået en betydelig visuel opgradering, der gør den nemmere at bruge, og forstå værdien af beskyttelse.

Årligt abonnement til tjenesten er prissat til kr. 495 for tre enheder, kr. 695 for fem enheder eller kr. 845 for syv enheder. F-Secure SAFE er tilgængeligt for køb, eller 30-dages prøveperiode, på www.f-secure.com/safe.

*Kilde: F-Secures forbrugerundersøgelse som i 2015 bestod af en online undersøgelse med 8.800 alders-, køns- og indkomst-fordelte deltagere fra 11 lande, 800 deltagere per land: USA, Storbritanien, Frankrig, Tyskland, Brasilien, Argentina, Columbia, Mexico, Italien, Sverige og Indien. Undersøgelsen blev til i samarbejde med Informed Intuitions. Data blev samlet af Toluna Analytics i juli 2015.

For mere information:
F-Secure SAFE
Safe and Savvy

Martin Lund Nielsen, Kudos Kommunikation
martin@kudos.dk

• Computere, IT-teknologi, software

• internetsikkerhed
  • mobilsikkerhed
  • tablet

F-Secure – Switch on freedom
F-Secure har beskyttet mange millioner brugere verden over imod digitale trusler i gennem 25 år. Vores prisvindende produkter der beskytter virksomheder og brugere imod alt fra kriminielt malware til virksomhedsrettede cyber angreb , er tilgængeligt fra over 6000 forhandlere og 200 operatører i mere end 40 lande. Vores mission er at hjælpe brugere med forbinde sig sikkert med verden omkring dem, så vær med i vores mission - switch on freedom

Michael Toftegaard