Teenagefamilier vil have All Inclusive, Wi-Fi og underholdning på hotellerne

De fleste synes det er dejligt at rejse med børnene - så længe ungerne altså har lyst til at tage med mor og far på ferie. Falk Lauritsen Rejser har undersøgt behovene for familier der rejser med teenagere. Rigelig mad, underholdning og trådløst internet står øverst på ønskelisten.

Teenagere er ofte rastløse og vant til at der sker noget døgnet rundt. Det stiller høje krav til hotellerne og de faciliteter, der er på rejsemålet. Men hvilke behov er allervigtigst at få dækket, når man er en familie, der rejser med unge mellem 13-19 år?

Det spørgsmål har Falk Lauritsen Rejser stillet til næsten 900 brugere på rejsebureauets facebookside. Og svarene taler deres tydelige sprog.

Mad, sociale medier og underholdning er vigtigt
Af de adspurgte mener hele 45 procent, at det vigtigste er, at der er All Inclusive på hotellet, så man er sikker på altid at have mad og drikke nok inden for rækkevidde.

Det næstvigtigste behov er ifølge respondenterne, at der er trådløst Internet, så de unge har mulighed for at være på Facebook og andre sociale medier. Og næsten lige så mange mener, at det vigtigste for familier der rejser med teenagere er, at der på rejsemålet er interessante udflugtsmuligheder og underholdning på hotellet.

Muligheden for at dyrke sport spiller også en vis rolle ifølge undersøgelsens deltagere, mens det derimod ikke tæller særlig højt, at der er restauranter, natklubber eller gode shoppingmuligheder i nærheden af hotellet.

Hele familiens rejseselskab
Falk Lauritsen Rejsers direktør Søren Falk Lauritsen finder undersøgelsen interessant og mener, at selskabet er godt rustet i forhold til at dække behov for både voksne, unge og større børn.

”Vi er i udpræget grad hele familiens rejseselskab. Det understreges bl.a. af vores tætte samarbejde med LEGOLAND og de mange aktiviteter for både mindre og større børn og unge på vores rejsemål rundt om i hele verden. Vi vil gerne være med til at gøre det attraktivt for familien at rejse sammen, så længe som muligt – også når børnene bliver teenagere. På så godt som alle destinationer tilbyder vi da også All Inclusive, der er underholdning og fritidsaktiviteter skræddersyet alle aldersgrupper og så er der i dag adgang til Internettet på stort set alle vores hoteller. Kontakten med Facebook-vennerne kan således nemt holdes ved lige uden at man slår bunden ud af feriebudgettet, forklarer Søren Falk Lauritsen og fortsætter:

”Bådture i Tyrkiet og Grækenland eller Jeep-safari i Bulgarien og Tunesien, hører til de aktiviteter, der er særligt populære blandt underholdningslystne unge, men de unge er generelt også rigtig glade for bordtennis, boldspil, fitness og andre af de aktiviteter, der stadig oftere tilbydes på rejsemålenes hotelområde”, siger Søren Falk Lauritsen.

For yderligere informationer kontakt Søren Falk Lauritsen på 2128 5433

• teenagere
  • teenager
  • familier med teenagere