Peter Andersen, forretningsområdechef i Danmark.

Fasadgruppen har udpeget Peter Andersen som chef for forretningsområde Danmark

Fasadgruppen har udpeget Peter Andersen, adm. direktør i P. Andersen & Søn A/S, der er et af Fasadgruppens datterselskaber, som chef for forretningsområde Danmark. Peter Andersen vil arbejde for at videreudvikle Fasadgruppens tilstedeværelse og tilbud i Danmark og sikre samarbejde og udveksling mellem virksomhederne i koncernen.

Peter Andersen har mange års erfaring inden for facadebranchen og har de seneste år været adm. direktør i P. Andersen & Søn, som er beliggende i Lejre uden for København. Virksomheden blev grundlagt i 1946 og har i dag 30 ansatte. P. Andersen & Søn Entreprise A/S var Fasadgruppens første opkøb uden for Sverige.

”Nordisk ekspansion er en vigtig komponent i Fasadgruppens vækststrategi, og vores opkøbsrejse er kun lige er begyndt. Med Peter Andersen får Fasadgruppen en lokal repræsentant i regionen, der kender markedet og kan fokusere og sikre fortsat konsolidering i Danmark,” siger Pål Warolin, adm. direktør og koncernchef i Fasadgruppen.

”Fasadgruppens muligheder og udvikling er fantastisk, og tilsammen kan vores virksomheder tilbyde kunderne et betydeligt bedre produkt, end hvad hver enkelt virksomhed kan tilbyde individuelt. Jeg er glad for at have fået tilliden og ser frem til at lede og videreudvikle Fasadgruppens tilbud i Danmark,” siger Peter Andersen, forretningsområdechef i Danmark.

Peter Andersen tiltræder sin stilling den 1. marts 2021 og vil have base i Danmark.

For mere information, kontakt venligst:
Pål Warolin, adm. direktør og koncernchef Fasadgruppen Norden AB, tlf. +46 70 925 52 01.

Fasadgruppen er Nordens største og Sveriges eneste landsdækkende helhedspartner, når det kommer til holdbare facader – med lokal tilstedeværelse, konkurrencedygtige priser og solid erfaring med facader. Virksomheden bygger på lokalt baserede entreprenørvirksomheder med et tydeligt fokus på samarbejde, engagement og kompetence.

Vores kunder er især boligejere, ejendomsadministratorer, rådgivere, boligforeninger, byggefirmaer, stat, kommuner og regioner. Fasadgruppen er i en ekspansiv fase og førende i branchen. Koncernen omsætter for 1,5 mia. SEK og har mere end 800 ansatte. Hovedkontoret er i Stockholm.