FLEYE vinder pris ved Red Dot Awards 2013

Red Dot er en af verdens mest eftertragtede designpriser. I år valgte de 37 jurymedlemmer at anerkende det danske brillefirma FLEYE’s unikke design.

“I betragtes nu som værende blandt verdens bedste indenfor design branchen.” Sådan lød ordene da Red Dot gav den prestigefyldte pris i Produkt Design kategorien til FLEYE. En genial løsning på problemet med at justere acetatbriller til individuelle næseformer overbeviste juryen.

Udfordring: Acetatbriller har en fast næsebro og kan derfor ikke tilpasses specifikke næseformer. De acetatbriller der har justerbare sidesteg med næsepuder er ofte skrøbelige idet sidestegsarmene er i to dele og monteret individuelt.

Løsning: FLEYE fandt en simpel og elegant løsning. Justerbare næsepuder på én helstøbt, fleksibel beta-titanium tråd, der yndefuldt snor sig igennem næsebroen. Dette er ikke blot en stærk og holdbar løsning på grund af materialet og helstøbtheden, det integrerer også sidestegsarmene med brillens overordnede design. Titanium trådens farve er den same som farven på brillens titanium stænger, og på den måde skabes et smukt og harmonisk look.

Det prisvindende design. Model Troll 569.

RED DOT FACTS:

·  En af de mest velrenommerede, internationale design konkurrencer

·  International jury bestående af 37 medlemmer

·  Flere end 4.500 designs fra 54 lande kæmpede om juryens anerkendelse

Find din nærmeste FLEYE forhandler på tlf.: +45 4647 0000.

• Design

FLEYE er prisvindende dansk brilledesign. Hvert enkelt brillestel er udført i fjerlette, allergi-venlige materialer såsom acetat, beta-titanium, kulfiber og bøffelhorn. Efter at have vundet de internationale design priser iF product design award, red dot honourable mention og Eyewear of the Year er det lille danske firma blevet verdenskendt.

FLEYE er en forkortelse af Fine Looking Eye.

Simon Christian Larsen

Pressekontakt PR & Communication Coordinator +45 4647 0000