Automatisk vandhane sparer penge og vand

Mora MMIX Tronic er en ny sensorstyret vandhane i et enkelt design, der passer til moderne badeværelser. Berøringsfrie armaturer er oprindeligt udviklet til offentlige rum, men vinder mere og mere indpas i private hjem. Der er nemlig mange situationer i hjemmet, hvor det er praktisk ikke at skulle røre vandhanen, før hænderne er skyllet rene. En sensorstyret vandhane er hygiejnisk, energibesparende og superpraktisk, hvad enten hænderne er smurt ind i dej, rå kylling eller farvelade. Automatikken betyder, at du kan spare ca. 30% på vandforbruget sammenlignet med almindelige etgrebs-armaturer.

Mora MMIX Tronic er også sikret, så den trygt kan bruges af hjemmets mindste. Temperaturen styres på det lille håndtag til højre, og det er nemt at låse makstemperaturen, så risikoen for skoldning minimeres.

Vandhanen leveres med et batteri med meget lang levetid – mindst tre år ved normal brug. Det betyder, at armaturet ikke kræver strøm til installationen. Men foretrækker man at tilslutte den elnettet er det selvfølgelig også muligt. Lige som resten af MMIX-serien er denne elektroniske vandhane udført i blyfrit materiale.

Vejledende udsalgspris: 2.500 kr.

• berøringsfri
  • energibesparelse
  • ava
  • håndfri
  • antibak
  • mora

Ostnor, der er Nordens førende producent af blandingsbatterier, sælger, fremstiller og produktudvikler vandhaner under de stærke og veletablerede varemærker FM Mattsson, Mora Armatur og Damixa. Ostnor Gruppen købte i maj 2014 danske Damixa. Damixa blev grundlagt i 1932 og producerer fortsat danskdesignede vandhaner på fabrikken i Odense. Virksomheden er den førende leverandør på det danske marked for blandingsbatterier og bruseløsninger og dækker de fleste behov til husholdningsbrug og offentlige bygninger. Ostnor Gruppen har hovedkontor i Mora, Sverige, beskæftiger ca. 550 ansatte og omsatte i 2013 for 824 millioner kroner.