Klassisk vandhane i moderne look

Damixa Tradition kommer nu i to moderigtige farver: Kobber og messing. Vandhanerne matcher tidens hotteste indretningstrend – de gyldne, varme hyggelige naturfarver, og er samtidig designet med fokus på funktionalitet og design.

Den emmer af romantik og fransk landkøkken og har nu fået yderligere et twist af ”gammel” stil. Damixas populære Tradition-serie bliver nu lanceret i to moderne varianter, nemlig kobber og messing. De varme metaller passer perfekt ind i den nordiske indretningstrend og tilfører de hyggelige naturfarver, der er så moderne netop nu.

De nye vandhaner har et-grebs-betjening og er udstyret med porcelæns-håndtag, der passer til seriens romantiske stil. Den blanke metaloverflade er designet til daglig brug i køkkenet. Overfladen er en stærk og modstandsdygtig såkaldt PVD-overflade, der ikke ændrer udseende med tiden.

På den tekniske side giver køkken-armaturet op til 12 liter vand/minut, hvilket er på niveau med moderne køkkenvandhaner og sikrer, at man ikke når at blive utålmodig, når der skal fyldes vand i fx en gryde. Desuden har køkkenarmaturet den energirigtige koldstarts-funktion, der sikrer, at der kun bruges varmt vand, når der er behov for det.

De nye vandhaner er en videreudvikling af Damixas populære Tradition-serie, der er kendetegnet ved det klassiske design med porcelænshåndtag og romantisk stil, der matcher køkkener med fyldninger, lister og oser af charme. Med de nye overflader kan vandhanen nu indgå i indretningen på lige fod med andre brugsgenstande som fx lamper, kurve og nips, og være med til at skabe en samlet stil i køkken og bad.

Tradition kobber og messing har vejledende udsalgspris på 3.645 kr. inkl. moms.

• Energispørgsmål

• damixa
  • køkken
  • indretning
  • dansk design
  • vandhane
  • kobber
  • messing
  • nordisk

FM Mattsson Mora Group, der er Nordens førende producent af armaturer, sælger, fremstiller og produktudvikler vandhaner og termostater under de stærke og veletablerede varemærker FM Mattsson, Mora Armatur og Damixa. Koncernen købte i 2014 danske Damixa. Damixa blev grundlagt i 1932 og producerer fortsat danskdesignede vandhaner på fabrikken i Odense. Virksomheden er en førende leverandør på det danske marked for armaturer og bruseløsninger og dækker de fleste behov til private og offentlige bygninger. I 2015 omsatte FM Mattsson Mora Group for over 1,1 mia. SEK og havde ca. 600 ansatte.

Henrik Haislund Rasmussen

Pressekontakt Marketing Manager 29762074