Tre nye direktører i spidsen for Damixa, Mora og FM Mattsson

FM Mattsson Mora Group Danmark har netop taget hul på en ny organisationsstruktur, der betyder ændringer i ledelsen:

• Henrik Egelund er udnævnt til Product Supply Director og CEO
  • Lars Bang Pedersen er udnævnt til salgsdirektør
  • Lars Solon er udnævnt til International Sales Director

Den nye struktur betyder øget fokus på salg og produktudvikling – og samtidig en tættere integration med den svenske ejer og moderkoncern FM Mattsson Mora Group.

Den nye organisation står på tre ben – en Damixa-fokuseret udviklings- og produktionsorganisation med design, produktudvikling og supply chain ledet af Henrik Egelund, en samlet dansk salgsorganisation ledet af Lars Bang Pedersen og en international salgsorganisation med ansvar for alle aktiviteter uden for Norden.

- Vores nye struktur er mere strømlinet og fokuseret og skal sikre, at vi alle gør det, vi er bedst til. Den nye divisionering vil skabe mere effektivitet og generelt større kundeorientering og fokus på salg i hele organisationen, forklarer Henrik Egelund, Product Supply Director og CEO, FM Mattsson Mora Group Danmark.

Den nye organisation skal sikre en mere kundeorienteret markedstilgang samt udnytte vores forankring og kendskab på det danske marked, så kunderne får den bedst mulige oplevelse ved at handle med FM Mattsson Mora Group Danmark.

På de internationale markeder fortsætter virksomheden den ambitiøse vækst-strategi.

Henrik Egelund kommer fra en stilling som forsknings- og udviklingschef, Lars Bang som salgschef og Lars Solon som salgsdirektør Eksport.

Organisationsændringen er foranlediget af, at tidligere direktør Ole Sander har valgt at søge nye udfordringer uden for organisationen.

Fotos (kan downloades her: https://we.tl/t-ttLM0Zeqm1)

• Energispørgsmål

FM Mattsson Mora Group, der er Nordeuropas ældste armaturproducent, sælger, fremstiller og produktudvikler vandhaner og termostater under de stærke og veletablerede varemærker FM Mattsson, Mora Armatur og Damixa. Produkterne produceres på koncernens to fabrikker i Sverige og i Odense i Danmark, hvor Damixa siden 1932 har udviklet danskdesignede vandhaner. Virksomheden er førende på det danske marked for armaturer og bruseløsninger og har via et dedikeret fokus på energioptimering og grønne løsninger gennemført energitests, der dokumenterer over 30% besparelsespotentiale på såvel vand som energi til varmt vand.
FM Mattsson Mora Group blev børsnoteret på Nasdaq Stockholm i 2017, omsatte i 2017 for over 1,1 mia. SEK og havde ca. 550 ansatte.

Henrik Haislund Rasmussen

Pressekontakt Marketing Manager 29762074