Nu åbner Bjæverskovhus Kvindekrisecenter

Efter en travl sommer har Bjæverskovhus Kvindekrisecenter endelig en åbningsdato. Centeret åbner dørene for voldsramte kvinder dags dato søndag den 11. oktober 2020.

Bjæverskovhus Kvindekrisecenter har haft en intens sommer, som har været fuld af forberedelser. Nu kan centeret, som er startet op af Forenede Care A/S, tage imod udsatte kvinder. Siden Forenede Care overtog nøglerne til ejendommen i juni, er der blevet arbejdet hårdt på at få renoveret, indrettet og gjort klart. Derudover er der også blevet arbejdet med voldsfagligheden i personalegruppen, så medarbejderne kan yde den rette hjælp og støtte til kvinder og børn i et fremtidig liv uden vold.

“Vi har glædet os til endelig at kunne åbne. De sidste måneder er der virkelig blevet knoklet for, at alt skulle blive færdigt, og nu er vi klar. Personalegruppen har brugt de 2 måneder, vi har været samlet, på at skabe den pædagogiske og terapeutiske retning, så vi kan hjælpe kvinder og børn ud af volden.” fortæller centerchef Christine Ramsing.

Kvindekrisecenteret har plads til i alt 6 kvinder og deres børn, og det ligger i den idylliske by Bjæverskov på Østsjælland. Det er Forenede Cares første krisecenter.

“Vi er stolte over at kunne åbne vores første kvindekrisecenter. Det er vores kerneopgave at hjælpe mennesker, og særligt under corona-krisen er det blevet tydeligt, at flere kvinder lider overlast i hjemmet, men mangler et sted at tage hen. På Bjæverskovhus kan vi tilbyde en tryg løsning, for vi er vant til at arbejde med sårbare og drive døgninstitutioner,” fortæller administrerende direktør for Forenede Care, Stine Louise Eising von Christierson.

Læs mere om Bjæverskovhus Kvindekrisecenter her.

• krisecenter
  • bjæverskovhus kvindekrisecenter
  • kvindekrisecenter
  • lev uden vold

• Hovedstaden

Forenede Care - med hjertet i centrum.
Forenede Care tilbyder mange former for pleje på vegne af private, kommuner og regioner i Danmark. Vi er tryghedsskabende, kvalitetsbevidste, imødekommende og innovative. Og vores mission er klar: At tilbyde behandling, pleje og omsorg til alle danskere, fra deres aktive arbejdsliv til deres sidste år. Forenede Care sætter mennesket i centrum og søger at sikre borgerne en hverdag, hvor der lyttes til deres behov, og hvor borgerne har en høj grad af selvstændighed, indflydelse og frihed.