Garmin vinder i tre produktkategorier

Garmin vinder i tre produktkategorier

Magasinet iForm har afholdt en afstemning for deres læsere om forskelligt sportsudstyr, og vi kan med stolthed meddele, at Garmin vandt i de 3 kategorier vi var repræsenteret i. Bedste Fitness tracker, bedste basis løbeur og bedste avancerede løbeur.

”Vi er meget glade for at have vundet disse tre priser og er stolte over at læserne har taget imod Garmin som både varemærke og de funktioner indenfor træning som vi kan tilbyde” siger Jan-Åke Arenäs, administrerende direktør for Garmin Nordic.

I kategorien Bedste Fitness Tracker, vandt Vivoactive HR som er et stilfuldt smartwatch med indbygget GPS og pulsmåler i håndleddet. Uret kan bruges til mange forskellige træningsformer, f.eks. gang, løb, cykling, svømning, golf, skiløb, og roning. I golf holder den bl.a. styr på antallet slag og huller. Uret registrerer også al daglig aktivitet og kan via Bluetooth modtage mails, beskeder, telefonopkald og vise vejrudsigten.

I kategorien Bedste Basis Løbeur, vandt Forerunner 35. Uret måler tempo, tid og distance via GPS og den er desuden udstyret med en pulsmåler i håndleddet og indbygget aktivitetstracker. Du kan overføre dine aktiviteter til Garmin Connect og gå i nærmere detaljer med din træning eller performance under et løb. Uret har et pænt design så det også kan bruges som ur i hverdagen. Uret kan også modtage opkald og beskeder via Bluetooth.

I den tredje kategori, Bedste Avanceret Løbeur, vandt Forerunner 735xt. Det er et multisport-ur, der ikke blot klarer en triatlon men væld af aktiviteter som kan opsættes efter behov og med separate transition-tider mellem disciplinerne. Uret kan måle din VO2-max ud fra de fysiologiske oplysninger du har givet samt fra pulsmåleren på håndleddet. Du kan via Bluetooth få smart notifikationer på uret, så du kan læse SMS’er og se hvem der ringer. Det er et pænt og neutralt ur og lidt mere elegant end forgængeren.

”Garmin står for nytænkning, holdbarhed og innovation og markedet reagerer tydeligt på dette” siger Marcus Bjärneroth, Marketing Director hos Garmin Nordic. ”Vi vil fortsætte med at overraske og levere nye produkter til Fitness-bevidste, moderne atleter hvad enten det er en hvad enten de er eliteudøvere eller motionister, unge eller gamle”.