Garmin går ind på powersport-markedet med et helt nyt offroad produktsortiment

Garmin går ind på powersport-markedet med et helt nyt offroad produktsortiment

Den robuste Tread powersport navigator, Garmin PowerSwitch og BC 40 trådløse kamera hjælper ATV-, side-by-side- og snescooterkørere med at holde forbindelsen og strejfe omkring med selvsikkerhed.

Schaffhausen - 10. marts 2021 / Business Wire - Garmin International Inc., en enhed fra Garmin Ltd. (NASDAQ: GRMN), annoncerede i dag sin indtog på powersport-markedet med en stærk trio af løsninger til at hjælpe fritids-offroadere strejfe rundt i ukendt terræn med selvsikkerhed. Med den nye robuste Tread powersport-navigationsenhed med Group Ride Tracker, Garmin PowerSwitch digital switchbox og det trådløse BC 40-kamera med rørmontering, kan kørere hoppe på deres side-by-side, ATV eller snescooter for at udforske rullende klitter, vilde skovstier i regnen eller kolde snelandskaber i bjergene med selvsikkerhed. Oplev Tread her.

Når offroadere pløjer gennem udfordrende terræn, er vejrbestandige1 og ultraklare 5,5” Tread klar til ethvert offroad eventyr. Hvis en gruppe kommer med på turen, kan Treads Group Ride Tracker hjælpe med at holde styr på deres placeringer2uden behov for mobil dækning. Offroadere kan derefter bruge Garmin PowerSwitch til at styre deres køretøjs 12-volts tilbehør fra Treads display, der let aktiverer lysbjælker, differentialspærringer, luftkompressorer, og mere. Ved at tilføje det trådløse BC 40-kamera til deres side-by-side rørramme, flade plade eller rullebur, kan kørere parre dette med deres Tread for at få et klart overblik over landskabet og de omkringliggende forhindringer på satellitnavigatorens skærm.

”Garmin træder kraftigt ind på powersport-markedet med et robust sortiment af produkter designet specielt til behovene hos powersportentusiaster,” sagde Dan Bartel, Garmin vice president of global consumer sales. "Med Garmins nye powersport-lineup har ryttere mere frihed til at manøvrere offroad, mens de forbliver forbundet med venner, hvilket i sidste ende forbedrer ethvert offroad eventyr."

Forbliv forbundet

Når ryttere vover det ukendte, sikrer Treads VHF-system - bedre kendt som Group Ride Tracker - at ryttere ikke misser et slag med evnen til at spore og dele placeringer med op til 20 kørere i deres gruppe. Hold styr på venner på Treads kortvisning og send foruddefinerede meddelelser til venner i gruppen. Alternativt kan ryttere parre Tread med deres kompatible Bluetooth®-aktiverede hjelm eller headset til håndfri stemmekommunikation. Derudover kan ryttere parre Tread med de fleste af Garmins inReach®-satellitkommunikatorer3 for at holde kontakten globalt via tovejs tekstbeskeder, få adgang til vejret såvel som vigtig interaktiv SOS. Og takket være den helt nye Tread mobil4-app kan brugerne nemt importere/eksportere GPX-filer, få adgang til live vejr, smartphone-notofikationer og synkronisere tripdata på tværs af alle enheder.

Ej landskabet

Med Treads detaljerede kortlægningsmuligheder kan offroadere og trailsøgere eje deres omgivelser med forudindlæst topografisk kortlægning af Europa, Afrika - inklusiv Tracks4Africa - og Mellemøsten. Yderligere kortlægning som Nord- og Sydamerika, Australien og New Zealand er tilgængelig som gratis download via Garmin Express. Derudover kan kørere downloade BirdsEye satellitbilleder i høj opløsning direkte til Treade via Wi-FiÒ for at få levende overheadudsigter over området og omgivelserne uden årligt abonnement.

Tilpas dit eventyr

Par nemt Tread, en kompatibel Garmin navigationsenhed5 eller en smartphone6 med Garmin PowerSwitch, og få kontrol over dit køretøjs 12 volt tilbehør - op til seks udgange på op til 30 ampere hver. Den vejrbestandige1 boks tilbyder nem installationsprocedure og muligheden for at tilpasse virtuelle switchpaneler med etiketter, ikoner og kanalgrupper og manipulere kontroller til dæmpning og blinkende alarmer på navigatorens display.

Det årvågne øje

Og offroad-eventyret stopper ikke der. Brugere kan også montere det trådløse BC 40-kamera til et terrængående køretøj for at se omgivelser på satellitnavigatorens skærm. Det batteridrevne kamera kan holde op til tre måneder på en enkelt opladning og transmittere op til 13 meter for at give brede kvalitetsoptagelser. Regn eller solskin, det vejrbestandige kamera kan tåle al slags vejr på turen.

Tread powersport-navigator har en vejledende pris på DKK 5.799; Garmin PowerSwitch har en vejledende pris på DKK 4.099 og BC 40 trådløst kamera har en vejledende pris på DKK 1.199 (alle sælges separat). Hvis du vil vide mere om disse offroad produkter, skal du besøge garmin.dk.

Garmins produkter er indvendigt konstrueret for livet ude og har revolutioneret bilindustrien og er blevet afgørende for chaufførers, pendleres og bilisters liv. Forpligtet til at designe brugervenlige bærbare navigationsløsninger, der giver tids- og brændstofbesparende fordele for daglige chauffører, mener Garmin, at hver dag er en mulighed for innovation og en chance for at slå i går. For mere information kan du besøge Garmins virtuelle presserum, eller følge os på facebook.com/garmindanmark, instagram.com/garmindenmark eller Garmin Youtube

1Vandklassificering IPX7. Se Garmin.com/waterrating.

2Gruppesporing er tilgængelig for kørere, der bruger en Tread navigator eller zūmo XT med Group Ride Tracker, og kun kørere med en Tread navigator eller zūmo XT med Group Ride Tracker kan spores. Forbindelse til køretøjet strømstyring er påkrævet for gruppesporing. Garmin Group Ride Tracker fungerer inden for VHF 169.4Mz frekvensbåndet for at muliggøre placeringsdeling og positionssporing. Brug af radioudstyr er underlagt forskellige nationale regler, og til brug uden for EU er det dit ansvar at kende og overholde gældende love i jurisdiktioner, hvor du planlægger at bruge denne enhed. Inden for EU kræver brug af dette produkt ingen licens

3Solgt separat; aktivt satellitabonnement krævet til inReach-enheden. Nogle jurisdiktioner regulerer eller forbyder brugen af satellitkommunikationsenheder. Det er dit ansvar at kende og følge alle gældende love i de jurisdiktioner, hvor enheden er beregnet til at blive brugt.

4Kræver Tread-app indlæst på din kompatible smartphone parret med en Tread navigator; synkronisering af data på tværs af enheder kræver en aktiv forbindelse med Wi-FiÒ-teknologi.

5Se Garmin.com for enhedskompatibilitet.

6Kræver brug af Garmin PowerSwitch-appen på din kompatible Garmin navigator eller smartphone parret med Garmin PowerSwitch digital switchbox.

Om Garmin International, Inc. Garmin International Inc. er et datterselskab af Garmin Ltd. (Nasdaq: GRMN). Garmin Ltd. er stiftet i Schweiz, og dets vigtigste datterselskaber er beliggende i USA, Taiwan og Storbritannien. Garmin og inReach er registrerede varemærker, og Tread, Garmin PowerSwitch og BC er varemærker tilhørende Garmin Ltd. eller dets datterselskaber. Wi-Fi® og Wi-Fi-logoet er registrerede varemærker tilhørende Wi-Fi Alliance. Bluetooth®-ordmærket og -logoer er registrerede varemærker, der ejes af Bluetooth SIG, Inc., og enhver brug af sådanne mærker af Garmin er under licens. Satellitbilleder Ó Maxar Technologies.

Alle andre mærker, produktnavne, firmanavne, varemærker og servicemærker tilhører deres respektive ejere. Alle rettigheder forbeholdes.

Denne pressemeddelelse omfatter fremadrettede udsagn, der vedrører Garmin Ltd. og dets forretning. De udsagn er baseret på ledelsens nuværende forventninger. Det kan være, at de fremadrettede begivenheder og forhold, der diskuteres i denne pressemeddelelse, ikke forekommer, og de faktiske resultater kan afvige væsentligt som følge af kendte og ukendte risikofaktorer og usikkerheder, der påvirker Garmin, herunder, men ikke begrænset til, de risikofaktorer, der er anført i årsrapporten om Form 10-K for året, der sluttede 26. december 2020, indgivet af Garmin til Securities and Exchange Commission (Kommissionens filnummer 0-31983). En kopi denne Form 10-K er tilgængelig på https://www.garmin.com/en-US/company/investors/earnings/. Intet fremadrettet udsagn kan garanteres. Fremadrettede udsagn gælder kun fra den dato, hvor de er lavet, og Garmin forpligter sig ikke til offentligt at opdatere eller revidere nogen fremadrettede udsagn, hvad enten det skyldes ny information, fremtidige begivenheder eller andet.