Geberit AquaClean Mera douchetoilet

5 tips til et renere badeværelse

Det kommer nok ikke som en overraskelse for nogen, at badeværelset er et af de rum i boligen, hvor der gemmer sig flest bakterier.

Dette skyldes det fugtige klima og naturligvis den helt store bakteriebombe, toilettet, som vi er i berøring med mange gange i løbet af en dag. Vi har samlet 5 tips til, hvordan du kan skabe bedre hygiejne på dit badeværelse.

1. Undgå at overføre bakterier

Bakterier kan ikke blot tørres væk, men skal vaskes af. Selvom man vasker sine hænder grundigt efter et toiletbesøg, kan man derfor ikke undgå at føre bakterier videre allerede på vej over til håndvasken - til eksempelvis skyl ud-knappen og armaturerne på vasken.

Vil du undgå at tage bakterierne med videre til husets andre rum, kan du med fordel skifte toilettet ud med en version, der selv slår brættet op og ned og skylder ud. Et AquaClean-toilet gør alle toiletbesøg 100% berøringsfrie, da den indbyggede bidet-funktion tørrer dig med vand, så du slipper for papiret. Samtidigt gør du miljøet en tjeneste. Smart!

2. Gør oftere rent

I og med at badeværelset er rummet med flest bakterier, kræver det også hyppigere rengøring. Vil du have et skønt og velduftende badeværelse, skal det have en grundig tur en gang om ugen som minimum.

Start rengøringen, hvor der er renest, eksempelvis bad og håndvask, bevæg dig videre til gulvet og slut af med toilettet – og skift hellere både vand og klud én gang for meget undervejs end én gang for lidt. Sørg sidst men ikke mindst for at bruge rengøringsmidler, der er beregnet til de forskellige områder på dit badeværelse frem for et universalmiddel til hele rummet. Så får du et meget renere resultat.

3. Minimér lugt

Et rent badeværelse handler i stor grad også om, hvordan du har det, når du opholder dig derude og ikke mindst, at du føler dig ren, når du går derfra. Dårlig lugt kan hurtigt gøre et ellers rent rum til et ubehageligt sted at være. Sørg derfor for at lufte ordentligt og længe ud, hver gang du har været i bad, så du slipper af med den fugtige fornemmelse. Vil du vinde kampen over lugt på badeværelset én gang for alle, er en fiks og langsigtet løsning at investere i et toilet med indbygget lugtudsugning.

4. Glem ikke badeforhænget

Badeforhænget omfavner dig, så snart du træder ind under bruseren – og det samme gør bakterierne deri. Alligevel er det noget, mange glemmer at rengøre med jævne mellemrum. Slip af med bakterierne ved at give forhænget en tur i vaskemaskinen. Gør du det til en hyppig vane, kan du med fordel smide det i samme vask som dine håndklæder. Det skrubber skidtet ud af forhænget og giver samtidigt blødere håndklæder.

5. Slå altid toiletbrættet ned

Bakterierne i toilettet har det med at sprede sig rundt i badeværelset, når man skyller ud og toiletvandet sprøjter. Har du et mindre badeværelse, kan de mikroskopiske bakteriedråber i værste fald tage turen hele vejen hen til din tandbørste. Gør det derfor til en vane altid at lukke toiletbrættet ned, før du trækker ud – og placér for en sikkerheds skyld helst tandkruset i et lukket skab.

Pssst… Vil du vide mere om Geberits lugt- og berøringsfrie AquaClean-toiletter? Se mere her!

Den globalt opererende Geberit Group, er europæisk leder inden for sanitetsprodukter. Geberit opererer som en integreret koncern med en stærk lokal tilstedeværelse i de fleste europæiske lande, hvilket giver enestående merværdi hvad angår sanitets teknologi og badeværelses keramik. Produktionen omfatter mere end 30 produktionsanlæg, hvoraf seks er beliggende i udlandet. Koncernen har hovedkontor i Rapperswil-Jona, Schweiz. Med mere end 12.000 ansatte i over 50 lande, genererede Geberit et nettoomsætning på 2,9 mia. CHF i 2017. Geberit-aktierne er noteret på SIX Swiss Exchange; Siden 2012 har Geberit-aktien været med i S MI (Swiss Market Index)

Anja Hellberg

Pressekontakt Partner & kommunikationsrådgiver +45 2858 8076
Karin Busk Thygesen

Pressekontakt Marketingkoordinator +45 24 94 45 81

Innovative sanitetsløsninger til moderne badeværelser

Geberit-gruppen, der har aktiviteter verden over, er førende på markedet i Europa inden for sanitetsprodukter. Som en integreret koncern har Geberit en meget stærk lokal tilstedeværelse i de fleste europæiske lande og er derfor i stand til at levere unik merværdi inden for både sanitetsteknologi og badeværelseskeramik.
Produktionskapaciteten omfatter 26 produktionsanlæg, hvoraf de 4 har oversøiske placeringer. Koncernens hovedkvarter ligger i Rapperswil-Jona i Schweiz. Med omkring 12.000 medarbejdere i over 50 lande genererede Geberit en nettoomsætning på 3,5 mia. CHF i 2021. Geberits aktier er børsnoteret på SIX Swiss Exchange. Geberits aktier har været børsnoteret på SMI (Swiss Market Index) siden 2012.

Lægårdsvej 26
8520 Lystrup