Det nyeste AquaClean toilet

Komplet sortiment byder på douchetoiletter til ethvert badeværelse

Rengøring med vand i stedet for toiletpapir er for alvor blevet en del af danskernes badeværelsesdrømme, siden VVS-leverandøren Geberit introducerede douchetoilettet på det danske marked for fem år siden. Nu lancerer Geberit nyheden AquaClean Tuma, der er udviklet til en bredere målgruppe end andre douchetoiletter på markedet. Hermed fuldender Geberit nu AquaClean-sortimentet med et douchetoilet til ethvert badeværelse.

”Rigtig mange danskere drømmer i dag om et douchetoilet på badeværelset. Men markedet har manglet et douchetoilet til den brede målgruppe, og det er det, vi nu tilbyder med AquaClean Tuma. Det betyder, at Geberit nu har branchens mest komplette program af douchetoiletter, som matcher vidt forskellige badeværelsesdrømme, lige fra de store og pompøse til de små renoveringer,” siger Geberits landechef i Danmark, Bent Knudsen.

Med sit stilfulde design og særdeles nemme installation er det nye douchetoilet ideelt til badeværelser i alle størrelser. Det betyder blandt andet, at toilettet for eksempel også egner sig til den mindre omfangsrige opgradering af selv helt små badeværelser. AquaClean Tuma fås både som komplet toiletløsning og som særskilt sædeløsning, der kan eftermonteres på den toiletskål, som kunden har i forvejen.

Flere intelligente funktioner gemt under sædet

Det nye douchetoilet er designet med henblik på de nordiske markeder og bliver lanceret i Danmark til april.

Ligesom de andre AquaClean douchetoiletter, har AquaClean Tuma selvfølgelig også en lang række intelligente funktioner i særklasse. Det gælder for eksempel den patenterede Whirlspray-douchefunktion, varme i sædet, lufttørrer, automatisk lugtudsugning, integreret afkalkning. Som noget helt nyt er al teknologien i AquaClean Tuma indbygget i en kompakt enhed under sædet. Herfra er der let adgang via det aftagelige designpanel til hovedafbryderen og påfyldningsåbning til det fuldautomatiske afkalkningsprogram.

Som en ekstra bonus kan designpanelet fås i flere farver, så kunden selv har mulighed for at sætte præg på sit toiletdesign. Designpanelet matcher selvfølgelig Geberits store udvalg af betjeningsplader og Monolith-moduler, og det kan nemt skiftes efter kundens eget ønske.

AquaClean Tuma er udviklet uden den traditionelle skyllekant, hvilket sikrer optimal hygiejne og nem rengøring. Der følger naturligvis en brugervenlig fjernbetjening med, og som supplement hertil vil Geberit til sommer lancere en app, der giver brugerne mulighed for at bruge deres smartphone som fjernbetjening.

Salget af douchetoiletter stiger

Siden Geberit introducerede douchetoilettet på det danske marked i 2012, er danskernes kendskab til og interesse for AquaClean og det at vaske sig med vand efter toiletbesøg steget markant. Derfor er det helt oplagt for VVS-leverandøren at udvide douchesortimentet med AquaClean Tuma som en løsning, der er henvendt til en endnu bredere målgruppe end hidtil.

”Vi fornemmer meget klart, at 2016 var året, hvor danskerne virkelig fik øjnene op for douchetoilettet som fremtidens toilet. Vi oplever i dag en væsentlig vækst på salget af douchetoiletter. For at fortsætte den udvikling og øge kundegruppen er AquaClean Tuma vigtig for os,” siger Bent Knudsen.

Han fortæller også, at en del danske forbrugere i dag vælger at trække strøm og vand til, når de skal have installeret en ny indbygningscisterne. På den måde er installationerne klar til et douchetoilet nogle år fremme i tiden. Geberit har derfor også store forventninger til markedets fremtidige udvikling.

FototeksterFoto 1: AquaClean Tuma er Geberits nyeste douchetoilet, der er udviklet til en bredere målgruppe end andre douchetoiletter på markedet.

Foto 2: Pris, design og intelligente funktioner går op i en højere enhed i Geberits nye douchetoilet AquaClean Tuma, der både fås som komplet toiletløsning og som særskilt sædeløsning til eftermontering på eksisterende toiletskåle.

Foto 3: Nem installation og et stort udvalg af intelligente funktioner gør Geberits nyhed AquaClean Tuma, der er opkaldt efter en schweizisk bjergflod, ideel til ethvert badeværelse.

Vejledende udsalgspris:

AquaClean Tuma inkl. skål: 16.995 kr.

Yderligere oplysninger:

Vedr. produkter: Karin Busk Thygesen, Geberit, tlf. 86 74 10 86, mail karin.buskthygesen@geberit.dk

Den globalt opererende Geberit Group, er europæisk leder inden for sanitetsprodukter. Geberit opererer som en integreret koncern med en stærk lokal tilstedeværelse i de fleste europæiske lande, hvilket giver enestående merværdi hvad angår sanitets teknologi og badeværelses keramik. Produktionen omfatter mere end 30 produktionsanlæg, hvoraf seks er beliggende i udlandet. Koncernen har hovedkontor i Rapperswil-Jona, Schweiz. Med mere end 12.000 ansatte i over 40 lande, genererede Geberit et nettoomsætning på 2,8 mia. CHF i 2016. Geberit-aktierne er noteret på SIX Swiss Exchange; Siden 2012 har Geberit-aktien været med i S MI (Swiss Market Index)

Anja Hellberg

Pressekontakt Partner & kommunikationsrådgiver +45 2858 8076
Karin Busk Thygesen

Pressekontakt Marketingkoordinator +45 24 94 45 81

Innovative sanitetsløsninger til moderne badeværelser

Geberit-gruppen, der har aktiviteter verden over, er førende på markedet i Europa inden for sanitetsprodukter. Som en integreret koncern har Geberit en meget stærk lokal tilstedeværelse i de fleste europæiske lande og er derfor i stand til at levere unik merværdi inden for både sanitetsteknologi og badeværelseskeramik.
Produktionskapaciteten omfatter 26 produktionsanlæg, hvoraf de 4 har oversøiske placeringer. Koncernens hovedkvarter ligger i Rapperswil-Jona i Schweiz. Med omkring 12.000 medarbejdere i over 50 lande genererede Geberit en nettoomsætning på 3,5 mia. CHF i 2021. Geberits aktier er børsnoteret på SIX Swiss Exchange. Geberits aktier har været børsnoteret på SMI (Swiss Market Index) siden 2012.

Lægårdsvej 26
8520 Lystrup