Dunlop Europe gennemfører et barsk 1,2 millioner kilometer testforløb forud for lanceringen af RoadSmart III

Den 2. november 2015

• Fokus på udvikling af dæk til de europæiske veje og motorcyklister
  • Banebrydende og innovativt slidbanemønster
  • Det europæiske RoadSmart III sælges fra januar 2016

Dunlop Europe (www.dunlop.eu), en af de førende producenter af high performance-motorcykeldæk, har afsluttet test- og udviklingsprogrammet for deres nyeste Sport Touring-dæk – RoadSmart III.

Det nye RoadSmart III, som er designet, udviklet og fremstillet på samme Dunlop Innovation Centre som de vindende TT-dæk fra Isle of Man-løbet 2015, er klar til produktion efter det mest intensive og barske testforløb i Dunlop Europes historie.

Det vigtigste mål for designet af RoadSmart III har været de europæiske motorcyklisters behov og de europæiske veje. For at præstere et dæk med high performance-specifikationer har Dunlop Europes ingeniører gennemført et 31 måneder langt test- og udviklingsforløb, hvor dækket er blevet evalueret over ikke mindre end 1,2 millioner kilometer.

Andy Marfleet, Marketing Manager, Dunlop Europe Moto, forklarer størrelsesordenen af testforløbet: ”For at nå vores mål, som var et enestående dæk i sin kategori til de europæiske motorcyklister, har vi evalueret mere end 200 forskellige dækmaterialer og konstruktioner. I løbet af 31 måneder har vores testprogram været målrettet mod nye materialer, slidbanekoncepter og udvikling af avancerede gummiblandinger for at nå til de endelige dækspecifikationer.”

Det karakteristiske slidbanemønster er det første Dunlop Europe Moto-mønster, der er designet af Dunlop Europes Advanced Design Studio. Dækket består af et slidstærkt materiale og unik iGT-teknologi (Interconnecting Groove Tread) – for første gang i brandets historie.

“RoadSmart III ser anderledes ud – og det anderledes. iGT-teknologien er designet til at give bedre egenskaber i vådt føre, en meget vigtig egenskab for de europæiske motorcyklister, særligt dem i den nordlige del af kontinentet. Det innovative slidbanedesign giver også forbedret slidstyrke og jævn slitage i hele dækkets levetid. Med disse teknologier har vi nået vores mål inden for dækperformance; stronger for longer. Dækket er nu klar til at blive sat i produktion, og vi vil afsløre flere tekniske detaljer i begyndelsen af 2016”, tilføjer Andy.

Dunlop Europes RoadSmart III sælges fra januar 2016, og sortimentet kommer til at omfatte 18 dimensioner og specifikationer, fra tunge alsidige GT’er til den nyeste generation af livlige cykler i mellemklassen.

-slut-

Du finder yderligere oplysninger om Dunlop Europe på www.dunlop.eu. Du kan også følge os på Twitter @DunlopMoto

Om Dunlop Europe
Dunlop Europe er en af verdens førende producenter af high performance- og ultra high performance-dæk med en imponerende sejrsrække inden for motorsporten. Dunlop Europe er teknisk partner for Suzuki Endurance Race Team, Honda Racing og GMT94 Yamaha i Endurance Racing, Kawasaki og Team HRC i MXGP samt officiel leverandør dækleverandør til FIM Moto2 og Moto3 World Championship.

Goodyear Dunlop Nordic er en forretningsenhed, der består af otte lande i Baltikum og Norden, med hovedkontor i Stockholm. Goodyear Dunlop Nordic har ca. 140 medarbejdere, og en del af produkttestaktiviteterne er placeret i det nordlige Finland og Sverige. Goodyear- er en af verdens største dækproducenter. Virksomheden beskæftiger ca. 66.000 personer og producerer sine produkter på mere end 49 fabrikker fordelt på 20 lande over hele verden. Dunlop- er en af verdens førende producenter af High Performance- og Ultra High Performance-dæk med en imponerende sejrsrække inden for motorsportern. Dunlops store erfaring inden for racerløb har medført innovative teknologier for dæk udviklet til hverdagsbrug. Samt Fulda, Sava, Kelly och Debica.

Yderligere oplysninger om Goodyear finder du på Goodyear www.goodyear.dkYderligere oplysninger om Dunlop finder du på www.dunlop-tires.dk ellerwww.dunlopmotorcycle.eu.