Dunlop udvider porteføljen for at imødekomme efterspørgslen fra varevognsmarkedet

Dunlop har styrket sin portefølje ved at lancere nye varevognsdæk i helårs- og vintersegmentet.

To ny dæk kommer på markedet: Dunlop Econodrive AS (helårsdæk) og Dunlop Econodrive Winter. Det er en udvidelse af det nuværende sortiment af Dunlop Econodrive-varevognsdæk, som omfatter både sommerdækkene Dunlop Econodrive og Dunlop Econodrive LT. Med denne udvidelse af porteføljen positionerer Dunlop sig på markedet for varevognsdæk med den hidtil mest kompetitive produktserie.

Tiltaget til at styrke varevognssortimentet bygger på markedsundersøgelser, der vurderer, at segmentet vil vokse med 9,3 % inden 2028[1]. Dunlop Econodrive AS og Dunlop Econodrive Winter lanceres i dimensionerne 17 og 19, der passer til de mest populære varevogne.

Dunlop Econodrive AS: Helårsperformance og slidstyrke

Dunlop Econodrive AS har teknologiske løsninger, der udstyrer varevognene med gode køreegenskaber under en lang række forhold, bl.a. et højt kilometertal og god slidstyrke.

Et stort antal lameller i slidbanens kanter og en ny gummiblanding forbedrer både vejgrebet og bremsningen under våde forhold. Samtidig maksimerer dækket kilometertallet ved hjælp af den store mønsterdybde, som gør dækket egnet til at køre året rundt.

Som helårsdæk er Dunlop Econodrive AS egnet til kørsel under en lang række forhold. Den nye robuste konstruktion gør dækket til det perfekte valg til selv de mest krævende opgaver.

Dunlop Econodrive Winter: Fremragende vinterperformance til varevogne

Dunlop har udviklet et dækmønster med en distinkt V-form, der øger bortledningen af vand og forbedrer håndteringen. Samtidig griber midterrillen godt fat i snedækkede underlag.

Dækkets mønsterblokke er forstærket med broer, der sørger for, at dækket bevarer stivheden, mindsker slitagen og øger kilometertallet.

Sonia Leneveu, Director Marketing Consumer Europe, Goodyear udtaler: “Vi er stolte af at investere i varevognssegmentet med en række produkter af høj kvalitet og med en bred vifte af spændende egenskaber. I takt med at dette markedsområde vokser, vil Dunlop holde sig klar til at drage fordel af markedsudviklingen. Vores omfattende sortiment af varevognsdæk til både sommer-, helårs- og vinterkørsel betyder, at vi nu har et dæk til enhver chauffør, uanset opgave.”

[1] Kilde: Sammenligning med 2023: Goodyears interne prognose baseret på data for sell-in-markedet. (Europa, undtagen Tyrkiet og Rusland).

Goodyear er en af verdens største dækproducenter. Goodyear beskæftiger omkring 74.000 personer og har 57 produktionssteder i 23 lande verden over. Virksomhedens to innovationscentre i Akron, Ohio og Colmar-Berg i Luxembourg arbejder målrettet på at udvikle state-of-the-art-produkter og tjenester, der sætter standarden for teknologi og performance i industrien. For yderligere oplysninger om Goodyear og virksomhedens produkter, se www.goodyear.com/corporate.