Goodyear Eagle F1 SuperSport R valgt som originaludstyr til den nyeste 502 hp Porsche 911 GT3

Det er med stolthed, at Goodyear offentliggør homologeringen af Eagle F1 SuperSport R som originaludstyr til den nyeste model af Porsche 911 GT3.

Eagle F1 SuperSport-sortimentet er Goodyears flagskib. Et ultra-ultra high performance-dæksortiment (UUHP) med tre forskellige varianter, SuperSport, SuperSport R og SuperSport RS.

Eagle F1 SuperSport R giver et suverænt niveau af vejgreb og styrepræcision både på og uden for banen. Vejgrebet er forbedret via et materiale med høj friktionsevne, der giver et enestående vejgreb, samtidig med at den fremragende kurvestabilitet sikres via broer i dækmønstrets inderste rille, som begrænser deformation af mønsterblokkene under de ekstreme kraftpåvirkninger i kurverne. Desuden er styrepræcision og vejrespons forbedret ved at optimere dækmønstret, så det får en mere ensartet trykfordeling.

Hans Vrijsen, managing director, Goodyear Original Equipment siger: “Goodyears erfaringer inden for motorsporten har spillet en vigtig rolle i udvikling af vores UUHP-dæk. Goodyear Eagle F1 SuperSport-sortimentet er designet til at forbedre håndteringen af bilerne med den bedste performance på vejene i dag, men også med henblik på spændende fremtidsprojekter inden for udviklingen af køretøjsproduktion.

SuperSport R indeholder innovative teknologier og materialer, der opfylder de højeste krav til bremselængde og omgangstider, samtidig med at de har en masse at byde på, når det gælder selve køreoplevelsen. Det er det, der gør SuperSport R til det perfekte match til Porsche 911 GT3.”

Goodyear Eagle F1 SuperSport R monterest på den nye Porsche 911 GT3 i dimensionerne 255/35ZR20 og 315/30ZR21 på henholdsvis for- og baghjul.

Goodyear er en af verdens største dækproducenter. Goodyear beskæftiger omkring 72.000 personer og har 54 produktionssteder i 23 lande verden over. Virksomhedens to innovationscentre i Akron, Ohio og Colmar-Berg i Luxembourg arbejder målrettet på at udvikle state-of-the-art-produkter og tjenester, der sætter standarden for teknologi og performance i industrien. For yderligere oplysninger om Goodyear og virksomhedens produkter, se www.goodyear.eu.

Sofia Koski

Pressekontakt Nordic Marketing Manager Goodyear & Dunlop consumer tires +46 70 696 10 49

Goodyear Nordic er en forretningsenhed, der består af otte lande i Baltikum og Norden, med hovedkontor i Stockholm. Goodyear Nordic har ca. 150 medarbejdere, og en del af produkttestaktiviteterne er placeret i det nordlige Finland. Goodyear- er en af verdens største dækproducenter. Virksomheden beskæftiger ca. 64.000 personer og producerer sine produkter på mere end 47 fabrikker fordelt på 21 lande over hele verden. Dunlop- er en af verdens førende producenter af High Performance- og Ultra High Performance-dæk med en imponerende sejrsrække inden for motorsportern. Dunlops store erfaring inden for racerløb har medført innovative teknologier for dæk udviklet til hverdagsbrug. Samt Fulda, Sava, Kelly och Debica.
Yderligere oplysninger om Goodyear finder du på Goodyear www.goodyear.dk. Yderligere oplysninger om Dunlop finder du på www.dunlop-tires.dk eller www.dunlopmotorcycle.eu.