Goodyear udvider sortimentet af vinterdæk med den nye UltraGrip-serie

Goodyear udvider sortimentet af vinterdæk med den nye UltraGrip-serie

• Goodyear UltraGrip Performance+ sørger for bedre bremseegenskaber og vejgreb til de forbrugere, der ønsker enestående vinterperformance
  • Goodyear UltraGrip 9+ øger kilometertallet og vejgrebet på sne og is for almindelige biler
  • Goodyear UltraGrip Cargo forbedrer erhvervskøretøjernes bremseegenskaber på sne

Goodyear giver deres prisvindende UltraGrip-vinterdæksortiment en komplet opgradering. High performance-køretøjer, mindre citybiler og erhvervskøretøjer med UltraGrip Performance+, UltraGrip 9+ eller UltraGrip Cargo får glæde af dæk med førsteklasses vinteregenskab.

Goodyear UltraGrip Performance+ forbedrer high performance-bilernes vinteregenskaber på både våd og tør vej takket være to vigtige teknologier. I Traction Protect Technology indgår et nyt harpiksmateriale, der forbedrer dækkets deformationsegenskaber. Det betyder, at bremsekraften lettere omdannes til vejgreb. Winter Grip Technology indeholder et nyt dækmateriale, der gør gummiet mere elastisk ved lave temperaturer, så vejgrebet øges på sne og is.

Med UltraGrip 9+ har Goodyear givet forbrugerne et dæk, der klarer de vanskelige vejforhold under barske vinterforhold virkelig godt. Mileage Plus-teknologien beskytter dækket mod revner og gummiafskalling som følge af barske vejforhold. Det medfører et bedre kilometertal. UltraGrip 9+-dækket indeholder også Winter Grip Technology, der giver de samme enestående vejgreb på sne og is.

Ejere af erhvervskøretøjer, der vil holde deres varebiler på vejen, selv under de barskeste vinterforhold, kan nu vælge UltraGrip Cargo. På grund af forskellige forbedringer i slidbanedesignet og gummiblandingen har Goodyears nye vinterdæk til lette lastbiler fået enestående bremseevne på sne, samtidig med at det forbedrede kilometertal sænker omkostningerne.

Omkring 69 % af UltraGrip 9+-dimensionerne lanceres i juni 2019, mens de resterende 31 % præsenteres lidt efter lidt inden september 2019. UltraGrip Performance+-dimensionerne vil være tilgængelige fra og med juni 2019 og mere end halvdelen af dimensionerne fås fra august 2019. Alle dimensioner er tilgængelige i slutningen af juni 2020. Endelig er samtlige UltraGrip Cargo-dimensioner allerede tilgængelige.

Goodyear er en af verdens største dækproducenter. Goodyear beskæftiger omkring 64.000 personer og har 47 produktionssteder i 21 lande verden over. Virksomhedens to innovationscentre i Akron, Ohio og Colmar-Berg i Luxembourg arbejder målrettet på at udvikle state-of-the-art-produkter og tjenester, der sætter standarden for teknologi og performance i industrien. For yderligere oplysninger om Goodyear og virksomhedens produkter, se www.goodyear.com/corporate