Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 – Gør det bedste endnu bedre

Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 – Gør det bedste endnu bedre

Goodyear lancerer den tredje generation af deres prisvindende sortiment af helårsdæk

Med lanceringen af Vector 4Seasons Gen-3 præsenterer Goodyear den nyeste version af deres prisvindende sortiment af helårsdæk. Denne nyeste generation af dæk giver forbrugerne forbedrede egenskaber på både snedækkede, våde og tørre veje.

“Vores designere og ingeniører stod over for den kæmpe udfordring at forbedre vores Vector 4Seasons Gen-2, et helårsdæk, der har vundet flere priser end noget andet mærke[i],” siger Mike Rytokoski, Vice-President og Chief Marketing Officer, Goodyear Europe, “og vi er stolte over at have gjort det bedste endnu bedre med Vector 4Seasons Gen-3.”

Segmentet for helårsdæk er et af de hurtigst voksende i dækbranchen. Forbrugere, der shopper efter helårsdæk, ser efter tre primære egenskaber – sikkerhed under alle vejrforhold, fremragende bremselængde og vejgreb i vådt føre samt fremragende bremselængde under tørre forhold.

Vector 4Seasons Gen-3 har, takket være Goodyears Snow Grip-teknologi, et forbedret greb, der giver bedre håndtering på sne. Det store antal lameller i midten af slidbanen giver bedre greb i sneen og forbedrer håndteringen på sne med 5 %, sammenlignet med den forrige generation af dækket.[ii]

Goodyears Dry Handling-teknologi giver krone- og skulderblokke, der mindsker deformation af dækket ved hård kørsel. Det forbedrer bremsningen på tør vej med 5 % i forhold til den forrige generation af dækket.[iii]

Vector 4Seasons Gen-3 har desuden bevaret forgængerens imponerende niveau af akvaplaningssikkerhed takket være Goodyears Aqua Control-teknologi, som ved hjælp af dybe og brede riller forbedrer bortledningen af vand.

Det nye Vector 4Seasons Gen-3 blev præsenteret i april 2020 med 65 nye SKU’er, som vil blive lanceret hen over 2020, og flere SKU’er vil følge efter i 2021 og 2022. Dækket har desuden modtaget en række OE-godkendelser, og der planlægges standardmontering senere på året på Peugeot Peugeot 2008/3008/5008, DS3 Crossback og DS7 Crossback.

Senere i år vil der følge adskillige Goodyear OE-monteringer til andre bilproducenter.

--------------------

[i] Baseret på 34 test, gennemført af 18 førende og uafhængige europæiske dækmagasiner fra januar 2015 til december 2019. Beregningen er baseret på antallet af test, Goodyear vandt i kategorien helårsdæk, i forhold til samtlige testede konkurrenter. Du kan læse mere på https://www.goodyear.eu/en_gb/consumer/legal-disclaimer-test-claims.html.

[ii] Intern test, dimensioner 205/55R16 91V på VW Golf.

[iii] Intern test, dimensioner 205/55R16 91V på VW Golf.

Goodyear er en af verdens største dækproducenter. Goodyear beskæftiger omkring 62.000 personer og har 46 produktionssteder i 21 lande verden over. Virksomhedens to innovationscentre i Akron, Ohio og Colmar-Berg i Luxembourg arbejder målrettet på at udvikle state-of-the-art-produkter og tjenester, der sætter standarden for teknologi og performance i industrien. For yderligere oplysninger om Goodyear og virksomhedens produkter, se www.goodyear.eu.