EfficientGrip SUV

Goodyear viser stærke resultater i årets test af sommerdæk

Fire testsejre og de fleste podieplaceringer i sæsonens test af sommerdæk bekræfter Goodyears position som en de førende producenter inden for kategorien sommerdæk. Blandt Goodyears dæk er det EfficientGrip SUV, EfficientGrip Performance og Eagle F1 Asymmetric 3, der står frem som testvindere.

EfficientGrip Performance, EfficientGrip SUV og Eagle F1 Asymmetric 3 er Goodyears vindere af sommerdæktestene. I flertallet af testene har disse dæk opnået deres topplaceringer for høj kvalitet og egenskaber som rullemodstand, vejgreb og korte bremselængder. Disse fine resultater er en bekræftelse af Goodyears store indsats med henblik på at udvikle dæk, der både er sikre, og som tilbyder gode køreegenskaber.

Goodyear EfficientGrip SUV

EfficientGrip SUV er designet specielt med henblik på SUV- og 4x4-køretøjer. Dækkets FuelSaving-teknologi giver både lavere brændstofforbrug og mindre CO2-udslip. Dette gør i kombination med de korte bremselængder i vådt føre EfficientGrip SUV til et særdeles mangefacetteret dæk. I februar overmatchede dækket alle konkurrenterne og vandt Råd & Röns[1] sommerdæktest for SUV og endda tyske ADACs[2] test. EfficientGrip SUV placerede sig tilmed også på andenpladsen i de test, der blev gennemført af finske Tuulilasi[3] og tyske ACE Lenkrad[4].

Goodyear EfficientGrip Performance

Dette high performance-dæk er kendt for sin gode komfort og sit lave brændstofforbrug, og det fortsætter med at levere testsejre også i 2017. EfficientGrip Performance er også forsynet med det innovative tredimensionelle blokmønster, Active Grip Technology, som øger kontakten med kørebanen under opbremsning. Det svenske Aftonbladet Bil[5] præsenterede dækket som testvinder, først og fremmest takket være dækkets høje præstationer inden for samtlige kategorier, ”her er der altid vejgreb, når der er brug for det, og dette kombineres med den bedste rullemodstand i testen”. I Råd &Rön[6], ADAC[7] og Gute Fahrt[8] blev EfficientGrip Performance belønnet med en andenplads. Også det tyske Auto Zeitung[9] fandt kvaliteten høj nok til en podieplacering.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3

Også ultra high performance-dækket Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 blev præmieret for sine egenskaber. Tyske Auto Bild Allrad[10] hædrede dækket som samlet testvinder. Udslagsgivende var bl.a. vejgrebet i både vådt og tørt føre. Mere end 36.000 ingeniørtimer et blevet brugt på at udvikle Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3, noget som blev afspejlet i Auto Bild Sportscars[11] test, hvor dækket blev omtalt som havende en ”eksemplarisk sikkerhedsmargin”. Til slut blev Eagle F1 Asymmetric 3 belønnet med en andenplads af Sport Auto[12], som konkluderede, at dækket var nemt at håndtere på både vådt og tørt underlag, og at det tilmed gav korte bremselængder på tørre veje.

[1] Råd & Rön, 02/2017, 215/65R16.
[2] ADAC, 03/2017, 215/65R16.
[3] Tuulilasi, 03/2017, 215/65R16
[4] ACE Lenkrad, 03/2017, 215/60R17
[5] Aftonbladet Bil, 02/2017, 205/55 R16.
[6] Råd & Rön, 02/2017, 195/65R16.
[7] ADAC, 03/2017, 195/65R15.
[8] Gute Fahrt, 03/2017, 215/55R17.
[9] Auto Zeitung, 06/2017, 215/55R17.
[10] Auto Bild Allrad, 04/2017, 235/50R18.
[11] Auto Bild Sportscars, 04/2017, 235/35R19.
[
12] Sport Auto, 04/2017, 225/40R18.

Goodyear Dunlop Nordic er en forretningsenhed, der består af otte lande i Baltikum og Norden, med hovedkontor i Stockholm. Goodyear Dunlop Nordic har ca. 140 medarbejdere, og en del af produkttestaktiviteterne er placeret i det nordlige Finland og Sverige. Goodyear- er en af verdens største dækproducenter. Virksomheden beskæftiger ca. 66.000 personer og producerer sine produkter på mere end 48 fabrikker fordelt på 21 lande over hele verden. Dunlop- er en af verdens førende producenter af High Performance- og Ultra High Performance-dæk med en imponerende sejrsrække inden for motorsportern. Dunlops store erfaring inden for racerløb har medført innovative teknologier for dæk udviklet til hverdagsbrug. Samt Fulda, Sava, Kelly och Debica.

Yderligere oplysninger om Goodyear finder du på Goodyear www.goodyear.dkYderligere oplysninger om Dunlop finder du på www.dunlop-tires.dk ellerwww.dunlopmotorcycle.eu.