TDK og Goodyear offentliggør deres samarbejde om at udvikle intelligente dækteknologier

De to virksomheder sigter mod at udvikle en række sensorer og relaterede teknologier til brug i køretøjer og dækapplikationer.

TDK Corporation (TSE 6762) og The Goodyear Tire & Rubber Company (NASDAQ: GT) offentliggjorde i dag et samarbejde om at fremme den næste generation af dækløsninger med det mål at fremskynde udviklingen og indførelsen af integreret intelligent hardware og software i dæk og køretøjsøkosystemer.

Sammen planlægger virksomhederne at lancere et robust dæksensorsystem på markedet, hvor TDK's ekspertise inden for software, sensorer og elektroniske komponenter er kombineret med knowhow inden for dækudvikling, intelligente løsninger og branchetendenser.

“I takt med at bilindustrien udvikler sig teknologisk, øges behovet for realtidsinformation fra vejen til dækket og fra dækket til bilen. Samarbejdet vil have den særlige fordel, at det vil fremskynde både teknologien og kundernes adgang til den mest effektive sensorteknologi på markedet,” siger Jim Tran, General Manager, Americas HQ and Deputy General Manager, Technology & Intellectual Property Center, TDK Corporation. “Vi ser frem til samarbejdet med Goodyear, som er en global markedsleder i bilindustrien.”

De to industriledere gennemfører i øjeblikket markedsundersøgelser og tekniske undersøgelser med henblik på en fælles løsning, der giver handlingsorienteret indsigt og forbedrer køretøjernes ydeevne, sikkerhed og effektivitet.

“Samarbejdet med indflydelsesrige organisationer som TDK er afgørende for udviklingen inden for intelligente produkter. TDK's ekspertise inden for sensor- og elektronikområdet vil være afgørende for at maksimere værdien af det, et dæk kan levere,” siger Chris Helsel, Senior Vice President, Global Operations and Chief Technology Officer, Goodyear. “Vi er på vej mod en mobilitetsfremtid, hvor køretøjerne i sig selv er mere intelligente, mere sikre og mere bæredygtige. Et samarbejde som dette kan spille en afgørende rolle i at nå disse mål.”

Både TDK og Goodyear vil præsentere deres nyeste teknologier og systemløsninger på det kommende Consumer Electronics Show (CES) fra den 9.-12. januar 2024 i Las Vegas (TDK – Central Hall (LVCC), stand 20521, Goodyear – West Hall (LVCC), stand 4917).

Om TDK Corporation
TDK Corporation, som har base i Tokyo, Japan, er verdensførende inden for elektroniske løsninger til det intelligente samfund. TDK er bygget på et fundament af materialevidenskab og hilser samfundsmæssig transformation velkommen ved konstant at holde sig på forkant med den teknologiske udvikling og bevidst “gå morgendagen i møde.” Virksomheden blev grundlagt i 1935 for at markedsføre ferrit, som er et vigtigt materiale i elektroniske og magnetiske produkter. TDK's brede, innovationsdrevne portefølje omfatter passive komponenter som keramiske, aluminiumselektrolytiske- og filmkondensatorer samt magnetiske, højfrekvente, piezo- og beskyttelsesenheder. Produktsortimentet omfatter desuden sensorer og sensorsystemer som temperatur- og tryksensorer, magnetiske sensorer og MEMS-sensorer. Endvidere leverer TDK strømforsyninger og energienheder, magnetiske hoveder med mere. Produkterne markedsføres under varemærkerne TDK, EPCOS, InvenSense, Micronas, Tronics og TDK-Lambda. TDK fokuserer på krævende markeder inden for bilindustrien, industri- og forbrugerelektronik samt informations- og kommunikationsteknologi. Virksomheden har et netværk af design- og produktionssteder og salgskontorer i Asien, Europa, Nord- og Sydamerika. I regnskabsåret 2023 havde TDK et samlet omsætning på 16,1 milliarder USD og beskæftigede omkring 103.000 mennesker på verdensplan. www.tdk.com

Goodyear er en af verdens største dækproducenter. Goodyear beskæftiger omkring 74.000 personer og har 57 produktionssteder i 23 lande verden over. Virksomhedens to innovationscentre i Akron, Ohio og Colmar-Berg i Luxembourg arbejder målrettet på at udvikle state-of-the-art-produkter og tjenester, der sætter standarden for teknologi og performance i industrien. For yderligere oplysninger om Goodyear og virksomhedens produkter, se www.goodyear.com/corporate.