Gorenje Classico Collection - til alle med en passion for madlavning

God kogekunst er den bedste opskrift på et rigt og passioneret liv! Gorenje Classico Collection med et umiskendeligt designertouch er indbegrebet af tidløs æstetik, der understøttes af udvalgte kvalitetsmaterialer, bløde linjer og inspirerende detaljer. Kollektionen bygger på en tydelig reference til designelementer fra det forrige århundredes kunstneriske stilarter. Moderne materialer skaber et godt fundament for avancerede teknologier og sørger for, at produkterne kommer til deres ret både i et moderne og i et traditionelt miljø. Det perfekte valg for alle med en passion for at genskabe enestående, personlige, klassiske, nostalgiske og varme minder fra deres yndlingsferier hjemme i køkkenet. Og frem for alt – med en passion for madlavning!

Hvidevarer til køkkenet fra Gorenje Classico Collection er en nostalgisk fusion af fortid og nutid; en blanding af klassisk æstetik og modernisme. Kollektionen består af en række hvidevarer med et enestående, men ensartet design: en ovn, en gaskogeplade og en glaskeramisk kogeplade, et 60 cm fritstående komfur og en emhætte. Alle fås i elfenben eller matsort. Ud over et flot og dynamisk design har de nogle af de samme karakteristiske elementer som f.eks. knapper, greb, elektronisk programtimer og et ur med et klassisk analogt design.

Moderne ovne med et klassisk touch

Ovnene beretter de skønneste historier, som skal nydes af dig og alle dem, du deler din kogekunst med. Gorenje Classico Collection ovnenes bløde linjer fortsætter harmonisk ind i ovnrummet, og lågens relief og form leder tankerne hen på de traditionelle brændefyrede ovne. Ovnens perfekte udseende afrundes med de karakteristiske knapper, reliefgrebet med patineret messingfinish og uret med det klassiske analoge design. Ovnen er udstyret med den unikke HomeMADE™ bageteknologi, der sikrer perfekte bageresultater, og opfylder de strengeste standarder for økonomisk energiforbrug, idet den ligger i energiklassen A-20%.

Komfurer til suveræne kulinariske oplevelser

Vores 60 cm komfurer er per definition pålidelige og effektive hjælpere, når du skal udfolde dig i køkkenet, og de er udstyret med den effektive og innovative HomeMADE™ ovnteknologi, som garanterer fremragende bageresultater – hver gang. Produkterne er utroligt enkle at håndtere og betjene takket være knappernes og urets klassiske design samt det karakteristiske greb med en speciel reliefform, der giver et godt greb.

Kogeplader, som nærer passionen for madlavning

Førsteklasses gaskogeplader og glaskeramiske kogeplader med et sofistikeret design gør det nemt for dig at vælge netop den kogeplade, som passer bedst til din måde at lave mad på, dine forventninger samt ikke at forglemme din holdning til design og indretning i hjemmet. Gaskogepladen vil imponere dig med sin særlige diamantformede layout, der giver et bedre overblik, og den originale støbejernsrist. Fans af det asiatiske køkken vil sætte pris på det særlige wokblus med tre ringe, som giver en fremragende energieffektivitet. Et andet karakteristisk stilelement er de retroagtige knapper med inspiration fra gamle keramiske knapper, som giver en enkel og behagelig betjening. De glaskeramiske kogepladers udseende afrundes med en klassisk ramme i matchende farve.

En emhætte til at forskønne og friske køkkenet op

Og endelig er emhætten det centrale designelement i et moderne åbent køkken og et af de mest iøjnefaldende elementer, som transformerer rummet til en oase af friskhed. Takket være den minimalistiske karakter, bløde linjer og detaljer i patineret messing, som er de designmæssige fællesnævnere for alle produkter i Gorenje Classico Collection, vil emhætten forskønne og forbedre køkkenmiljøet.

www.gorenje.dk

• Madlavning

• retro
  • nostalgi
  • designer køkken
  • hvidevarer
  • hårde hvidevarer
  • køkken
  • gorenje classico collection
  • classico

Siden lanceringen af det danske datterselskab i 1976 med hovedkvarter i København er Gorenje Group Nordic vokset til en multinational virksomhed med ansvar for hele Norden og Baltikum. Med et sortiment, der omfatter fem hvidevaremærker, nemlig Gorenje, Gorenje+, Asko, Atag og Upo, der afsættes i otte lande via et bredt og dygtigt distributionsnet, ønsker Gorenje Group Nordic at levere et bredt sortiment af innovative, designbaserede produkter og serviceydelser, som skaber enkelthed for kunderne, og dække forskellige segmenter og prisklasser.