IQcook fra Gorenje+ – den første kogeplade med fuldautomatisk dampning

Gorenje+ har nu lanceret en meget innovativ induktionskogeplade, IQcook, med enestående intelligent IQ-sensorteknologi. IQcook er den første induktionskogeplade i verden, der anvender nyskabende intelligent sensorteknologi, som muliggør automatisk tilberedning og garanterer helt sikker og kontrolleret brug af kogepladen med optimeret energiforbrug. Det er den første kogeplade, der selv kan tilberede maden, uden kontrol: Altid dampning ved den rigtige temperatur, med den rigtige effekt og uden tab af vigtige næringsstoffer.

Systemets meget følsomme IQ-sensorer, der er indbygget i hver af kogepladens kogezoner, er nøglen: din afprøvede, pålidelige hjælper. Sensorerne tilpasser automatisk betjeningen af kogepladen og begrænser behovet for konstant manuel overvågning af madlavningen. Nu kan brugere få det meste ud af deres tid, mens deres måltider tilberedes, uden at bekymre sig, når der sker noget uventet. Den patenterede SmartSense-sikkerhedsfunktion forhindrer, at maden koger over eller brænder på: Hvis vandet fordamper helt fra gryden eller panden, slukker SmartSense automatisk for kogepladen. Du kan sige farvel til mad, som koger over og brænder på og glemme alt om kedelig rengøring af kogepladen – med IQ-sensorerne vil din mad aldrig brænde på eller koge over igen.

Intelligente brugervenlige forvalgte madlavningsfunktioner, herunder den unikke IQsteam-funktion til sund dampning, forenkler tilberedningen af mange retter. De ændrer helt måden, som vi laver mad på, og understreger trenden om nemmere tilberedning og sunde spisevaner.

Plus for kompleks teknologi, der er forenklet

Sensoren, der er monteret på grydens låg, aktiveres ved en enkelt berøring, når den mest passende madlavningsfunktion ud af de fem forvalgte madlavningsfunktioner, er valgt. Se de fem madlavningsfunktioner nedenfor. Betjening af IQ sensorer, der er bygget ind i kogepladen og påsat
grydens låg, og som begge kontroller fremgang i madlavningen i gryden, overvåges af kogepladens elektronik.

Det eneste, du skal gøre, er at vælge den forvalgte madlavningsfunktion og aktivere IQ-sensoren, der er monteret på grydens låg for at oprette forbindelse til IQ-sensorerne, der er installeret i kogezonen og giver pålidelig automatisk styring, og SmartSense-funktionen er automatisk aktiveret. Intelligent teknologi leverer automatisk betjening og eliminerer behovet for direkte, kontant overvågning af tilberedelsesprocessen.

Den innovative patenterede IQ-sensorteknologi er Gorenjes helt egen udvikling og design, og den har vundet den flotte internationale Red Dot Design Award 2012.

• Detailhandel

• induktion
  • steam
  • dampprogram
  • dampning
  • sund mad
  • sensorer
  • sensor
  • køkken
  • hvidevarer
  • gorenje+

Gorenje Group Nordic A/S

Siden lanceringen af det danske datterselskab i 1976 med hovedkvarter i København er Gorenje Group Nordic vokset til en multinational virksomhed med ansvar for hele Norden og Baltikum. Med et sortiment, der omfatter fem hvidevaremærker, nemlig Gorenje, Gorenje+, Asko, Atag og Upo, der afsættes i otte lande via et bredt og dygtigt distributionsnet, ønsker Gorenje Group Nordic at levere et bredt sortiment af innovative, designbaserede produkter og serviceydelser, som skaber enkelthed for kunderne, og dække forskellige segmenter og prisklasser.

www.GorenjeGroupNordic.com

Julie Steiner