GRAKOM glæder sig over ny postaftale: Tryghed for PostNord og danskerne

Erhvervsorganisationen for den danske kommunikationsindustri hilser regeringens og aftaleparternes postaftale velkommen og glæder sig over den fortsatte befordringspligt for erhvervspost i hele landet.

Regeringen har sammen med sine støttepartier, Enhedslisten, SF og Radikale Venstre indgået en aftale om at forlænge den nuværende ordning for støtte til PostNord. GRAKOM glæder sig over aftalen, der sikrer at alle danskere kan modtage erhvervspost.

”Dagens aftale betyder, at alle danskere fortsat kan modtage magasiner og medlemsblade, uanset om de bor Aarhus eller Aars. Det handler om ikke at øge skellet mellem større og mindre byer. Derfor glæder det mig at regeringen og aftaleparterne har indgået en aftale med samme befordringspligt som før,” siger administrerende direktør i GRAKOM, Thomas Torp.

GRAKOM er erhvervsorganisation for den danske kommunikationsindustri og derfor også danske trykkerier, der hver dag producerer magasiner, medlemsblade, dagblade og andet erhvervspost. Den danske grafiske branche er afhængig af et stærkt PostNord, der kan nå alle hjørner af landet. Derfor glæder det Thomas Torp, at aftaleparterne er blevet enige om at fortsætte det eksisterende serviceniveau indtil 2023.

”Befordringspligten til hele landet sikrer, at alle danskere kan modtage post. Det betyder også, at danske trykkerier kan være sikre på, at deres magasiner når ud til danskerne, uanset hvor de bor. Derfor er det også vigtigt, at folketinget orienterer sig mod at sikre en langtidsholdbar løsning for PostNord, når dagens aftale udløber 31. december 2022,” siger Thomas Torp.

• Økonomi

• postaftale