Sommervarmen kommer med posten - fra Lolland.

De lange lune sommeraftener forsvandt.
Ikke som dug for solen - mere som med en sky for solen.

Mange forbrugere tog konsekvensen af sommervejret og drog afsted mod varmere himmelstrøg
- andre skabte deres egen varme på terrassen.

Det kan tydeligt ses hos Greenline.dk, hvor salget af terrassevarmere nærmest er eksploderet denne sommer. I perioden fra 1. juni til 31. juli 2017 blev der afsendt tæt på 20 gange flere terrassevarmere sammenlignet med samme periode i 2016.

For både miljøet og forbrugerens strømforbrug er det faktisk en særdeles god nyhed. I sær når de traditionelle gasterrassevarmere eller ældre elektriske terrassevarmere udskiftes til nye højeffektive infrarøde elektriske terrassevarmere.

"De nye teknologier udnytter helt op til 95% af energien til at skabe varme efter samme princip som solen.
Særligt de nedhængte versioner er meget populære denne sommer.
Det er slet ikke varm luft det her, det infrarøde princip opvarmer nemlig det, som strålerne rammer - altså din hud og havemøblerne ikke luften.
Der er heller ikke noget bøvl med, at gassen løber tør, eller at terrassevarmeren driller, når den skal tændes.
Varmen er 100% tilstede efter få sekunder, og indtil du slukker for kontakten.
Og CO2 udledningen er markant lavere - faktisk op til 89% lavere" udtaler Brian Sommer, marketingkoordinator, hos Greenline.dk

• varme
  • udeliv
  • efterår
  • sommer
  • terrassevarmer
  • hygge
  • hobby
  • gørdetgreenline
  • gør-det-selv
  • gør det selv
  • energi

Webshoppen www.greenline.dk drives og ejes af Greenline A/S, som er Danmarks ældste og største online forhandler af el-artikler. Gennem mere end 30 år med konstant fornyelse af sortimentet, er udvalget på over 9.000 varer, som alle leveres fragtfrit og fra dag til dag fra virksomhedens adresse i Maribo.