GROHEs General Manager bliver medejer af byggefirmaet Interplan

GROHEs General Manager bliver medejer af byggefirmaet Interplan

Efter otte år med konstant vækst hos sanitetsbrandet GROHE har Peter Juul, General Manager Nordics & Baltics, sagt ja til nye udfordringer i byggebranchen. Han efterlader GROHE Nordics & Baltics med et stærkt fundament til fortsat vækst på alle markeder.

Efter otte år i GROHE - heraf de seneste tre som General Manager i Nordics & Baltics - skifter Peter Juul den 1. januar 2021 det internationale fokus ud med det lokale som medejer og direktør i husbyggefirmaet Interplan i Vallensbæk. ”Jeg har fået et attraktivt tilbud med nye spændende udfordringer, og da GROHE samtidig står meget stærkt rustet til fremtidig vækst, har jeg valgt at prøve de nye muligheder,” fortæller Peter Juul.

Siden Peter Juul kom til GROHE i 2013 har forretningen udviklet sig markant både med stor økonomisk vækst og en fordobling i antallet af ansatte med målrettet rekruttering af dygtige medarbejdere. Og det har resulteret i en unik kultur, som Peter Juul kommer til at savne.

Jeg havde regnet med, at jeg skulle være hos GROHE i længere tid, og at vi skulle nå endnu mere sammen, men de nye muligheder var så attraktive både fagligt og personligt, at jeg ikke kunne sige nej. GROHE er inde i en meget positiv udvikling efter en række år med stor vækst, og vi har i de seneste år fået lagt et fantastisk fundament til fortsat vækst og udvikling. Jeg er stolt af at have været med på rejsen, og kommer bestemt også til at følge GROHE på sidelinjen.”

Med Peter Juuls exit vil der blive gennemført organisatoriske ændringer i GROHE, som er i tråd med det fokus og arbejde, der har været de sidste år mod stærkere og mere selvstændige markeder.

Hvad byder fremtiden på?
Interplan bygger højkvalitets arkitekttegnede huse, og selv om byggeri ligger tæt op af sanitetsbranchen, bliver det nogle helt andre strategier og udfordringer, Peter Juul kommer til at stå med, på grund af Interplans størrelse og produktsortiment.

Interplan tilbyder et unikt produkt, hvor eksklusivitet og kvalitet går hånd i hånd. Et huskøb er en af de vigtigste beslutninger i livet, så derfor skal vi levere skræddersyede løsninger, der passer til den enkelte. Konkurrenter i branchen gør det virkelig godt, men vi skal bare gøre det endnu bedre,” afslutter Peter Juul.

Peter Juul kom til GROHE A/S i 2013 ind i stillingen som ansvarlig for logistik, samt operations i Norden. Efter en naturlig rejse gennem virksomhedens forskellige afdelinger, rykkede den daværende General Manager for Nordeuropa, Jonas Brennwald nu Leader LIXIL EMENA, videre til Tyskland. Stillingen og ansvaret for at gennemføre strategien tilkom Peter Juul, der nu har siddet på rollen i de sidste tre år.

GROHE er et af verdens førende brands inden for armaturer til køkkener og komplette sanitære løsninger til badeværelser. GROHE har over 6.500 ansatte i 150 lande – heraf 60 på salgskontoret i Danmark, der også huser det nordiske hovedsæde. Med målrettet fokus på kundernes behov skaber GROHE intelligente, livsforbedrende og bæredygtige løsninger, der alle bærer kvalitetsstemplet: ”designed and engineered in Germany”. Bæredygtighed er et nøgleområde for GROHE, der som den første sanitetsproducent i verden i foråret 2020 nåede målet om en CO2neutral produktion. Siden 2014 har GROHE været en del af den børsnoterede japanske koncern LIXIL Group Corporation sammen med en række andre nøglebrands indenfor sanitet og byggeri.

Læs mere om GROHE her.

Vandbarometret
For at sætte fokus på vand som en begrænset ressource og få flere til at reflektere over deres eget forbrug har GROHE i Norden introduceret Vandbarometret: en årlig analyse, der belyser danskernes, svenskernes, nordmændenes og finnernes forbrug med tips til at reducere vandforbruget i hverdagen.

Sluseholmen 8c • 2400 Copenhagen • Phone: +45 44 65 68 00 • www.grohe.dk.

Kirstine Stagis

Pressekontakt Primetime PR Medie- og presserelateret (+45)2067 2093

GROHE er et førende brand inden for armaturer til køkkener og komplette løsninger til badeværelser. GROHE har over 7.200 ansatte bl.a. på salgskontoret i Danmark, der også huser det nordiske hovedsæde

Bryggernes Plads 2, 1 Sal