GTT opkøber KPN International

GTT udvider netværksskalerbarhed og forøger markedstilstedeværelsen i Europa.

MCLEAN, Va., 9. juli 2019 - GTT Communications, Inc. (NYSE: GTT), den førende globale cloud- og netværksudbyder til multinationale kunder, meddelte i dag en købsaftale om at opkøbe KPN International, en division af KPN N.V. med hovedkontor i Holland, for omtrent €50 millioner i kontanter, på en kontant- og gældsfri basis. KPN International driver et globalt IP-netværk, der servicerer virksomheds- og carrierkunder.

Den strategiske kombination:

• Forøger skalerbarhed og netværksrækkevidde, der tilfører dybde til GTTs Tier 1 globale IP-netværk i Europa på tværs af 21 lande, herunder long-haul fiberruter og metroringe i Frankfurt, London, Amsterdam og Paris.
  • Tilføjer mere end 400 strategiske virksomheds- og carrierkunder. GTT vil være den foretrukne internationale netværksleverandør for yderligere 400 klienter underlagt KPN.
  • Bidrager med en global salgs-, drifts-, serviceleverings- og kundeserviceorganisation med dokumenteret erfaring i at levere fremragende kundeoplevelser.
  • Komplementerer GTTs omfattende portefølje af cloud-netværkstjenester med lignende førsteklasses transport- og infrastruktur, internet og wide area netværkstjenester.

"Opkøbet af KPN International forøger vores markedstilstedeværelse i den europæiske region," sagde Rick Calder, præsident og CEO i GTT. "Verdensklasseressourcerne, som kommer fra dette opkøb, herunder et meget erfarent team, internationale netværksaktiver og en lang liste af multinationale kunder, vil hjælpe os til at levere på vores formål om at forbinde mennesker på tværs af organisationer verden over og til alle applikationer i skyen.”

Opkøbet forventes lukket i tredje kvartal af 2019 med forbehold for at kunne opnå de nødvendige lovgivningsmæssige godkendelser.

Denne pressemeddelelse fra GTT er en oversættelse af den originale engelske version. Mens hensigten er at sikre sammenhæng mellem den engelske og den danske version, er den engelske version i hvert tilfælde af uoverensstemmelse gældende.

• cloud computing
  • cloud
  • gtt communications
  • gtt

GTT forbinder folk på tværs af organisationer, rundt omkring i verden og til alle applikationer i skyen. Vores kunder nyder godt af en fremragende serviceoplevelse baseret på vores grundværdier enkelhed, hastighed og agilitet. GTT ejer og driver et globalt Tier 1 internetnetværk og tilbyder en omfattende pakke af cloud-netværkstjenester. For mere information om GTT (NYSE: GTT), besøg venligst www.gtt.net.

Om KPN International

KPN International er en telekommunikation- og it-udbyder, der servicerer både hollandske og internationale kunder med sine tilslutningsmuligheder og værdibaserede services. KPN International tilbyder sine tjenester til små, mellemstore og store erhvervskunder og grossister i hele verden. KPN International er en del af Royal KPN, en førende telekommunikation- og it-udbyder og markedsleder i Holland, der både servicere forbrugere og erhvervskunder med faste og mobile netværk til telefoni, bredbånd og fjernsyn.