Ny IDC-rapport: virksomheder og det offentlige misser digitale muligheder

Kun 40 pct. af alle virksomheder benytter Unified Communication, men det offentlige halter endnu længere bagefter, når gælder om at sætte strøm til arbejdsgangene, viser ny rapport. Det er for komplekst, er en af årsagerne bag. Men den manglende digitale forvandling betyder, at både det private og offentlige går glip af besparelser og nye arbejdsgange. Det viser den nye IDC-rapport foretaget på vegne af Interoute.

Den digitale transformation flyder ind over alle brancher i øjeblikket og bliver en central del af forretningsstrategien på tværs af brancher og markeder, når direktionen skal fremtidssikre virksomheden. Men de digitale muligheder fornyes hele tiden og gør det svært for mange virksomheder at komme i mål med den digitale omstilling. I den proces spiller UC&C-løsninger (Unified Communication og Collaboration) en vigtig rolle. Værktøjer, der integrerer alle kommunikationsløsningerne for en virksomhed, kan forbedre kundeoplevelsen og produktiviteten hos virksomhederne.

Men kun fire ud af ti vesteuropæiske virksomheder anvender i dag en UC-løsning, mens det offentlige halter endnu længere bagefter. Det viser en ny rapport fra IDC foretaget på vegne af Interoute. Rapporten beskriver udviklingen inden for UC&C-løsninger, og hvordan erhvervslivet skaber et vellykket miljø for disse løsninger.

”Tredjepartsplatforme for sociale og mobile værktøjer samt analyse- og cloudservices skaber større muligheder for, at organisationer kan forny hele kundeoplevelsen og samtidig opnå en større intern effektivitet ved at samle alle deres kommunikationsløsninger,” siger Jason Andersson, analytiker hos IDC og forfatter til rapporten.

De virksomheder, som bliver succesrige i fremtiden, vil ifølge rapporten være dem, der formår at integrere fleksible og sikre digitale enterprise-løsninger og gøre det muligt for medarbejdere at arbejde mere effektivt og give kunderne mulighed for at kommunikere gnidningsfrit med virksomheder.

”Den digitale udvikling og udbredelsen af sociale medier betyder, at kunder forventer at kunne komme i kontakt med en virksomhed øjeblikkeligt og uden problemer. De virksomheder, der for alvor formår at integrere UC&C-løsninger, vil ikke bare blive mere effektive, men vil også opnå en bedre og mere direkte kommunikation med deres kunder. Og det vil de vinde på,” siger Søren Wiinholt Petersen, Managing Director for Interoute i Danmark, Norge og Finland.

Læs hele rapporten her

• interoute denmark
  • unified connectivity
  • cloud computing
  • unified communications

Interoute ejer og forvalter et af Europas største netværk og en global cloud services platform, der omfatter 12 datacentre, 17 Virtual Data Centre og 31 co-lokationscentre med forbindelser til yderligere 195 tredjeparts datacentre på tværs af Europa. Blandt Interoutes kunder findes internationale virksomheder, samt mange af verdens førende service providers, såvel som regeringer og universiteter. Interoute’s Unified informations- og kommunikationsteknologi leverer løsninger for virksomheder, som søger en skalerbar, sikker og avanceret platform til at bygge deres voice-, video-, computer- og datatjenester på, og også for servicevirksomheder med behov for højkapacitets international datatransit og infrastruktur. Etableret gennem Europa og i Nordamerika, ejer og driver Interoute desuden 24 city netværk rundt om i Europas større erhvervscentre.