Farver får comeback på badeværelset

Farver får comeback på badeværelset

Nye materialer og farver spiller i stigende grad en afgørende rolle, når boligejerne vil sætte det personlige præg på deres badeværelser. Det kommer bl.a. til udtryk i en ny serie af håndvaske fra Villeroy & Boch, som kan give badeværelset det ønskede moderne udtryk gennem stramme former og et unikt farvevalg.

Håndvaskene i den nye serie, Artis, udmærker sig ved et ekstraordinært tyndt og elegant design takket være det nye keramiske materiale, TitanCeram, som giver helt nye muligheder for eksklusiv formgivning. Serien er baseret på fire puristiske former, som giver personlig stil på badeværelset uden at gå på kompromis med hygiejne og komfort. Farvekonceptet er udviklet af den unge dansk-tyske designer Gesa Hansen, der har modtaget flere internationale designpriser for sit arbejde.

HARMONISKE FARVENUANCER
De nye vaske viser, at farver er ved at få et comeback på badeværelset – ikke helt så stærke farver som i de glade 70’ere, men mere enkelte harmoniske farvenuancer. Til Artis vaskene har Gesa Hansen således udviklet fire harmoniske pastelfarver i nuancerne grøn, gul, rosa og blå i tre gradueringer. Om inspirationen til dette farvevalg siger Gesa Hansen:

”Vaskenes design er ekstremt fint og delikat, men på samme tid er keramikmaterialet i sagens natur koldt og hårdt.

For at overvinde denne kulde og hårdhed har jeg bevidst udviklet bløde farver med inspiration fra naturen og årstiderne; det friske grønne forår, den strålende sommersol, efterårets rustfarvede blade og vinterens blå kulde. Jeg bor og arbejder til daglig i Paris, og også den franske hovedstads særlige flair, livsstil og kultur har haft indflydelse på det endelige farvevalg.”

Gesa Hansen, der har vundet priser som Red Dot Design Award og Good Design Award, har tidligere samarbejdet med Villeroy & Boch om udvikling af farver til en kollektion af keramiske køkkenvaske i mere stærke farver, der matcher tidens trend med brug af markante farver i køkkenet.

Villeroy & Boch Danmark A/S er et lokalt salgskontor for Villeroy & Boch AG gruppen med hovedkontor i Mettlach, Tyskland. Vi sælger og markedsfører de to brands Villeroy & Boch / Gustavsberg på det danske marked. Med varemærket Gustavsberg tilbyder vi produkter til det komplette badeværelse i et funktionelt Nordisk design med stolte traditioner tilbage fra 1825. Med varemærket Villeroy & Boch, der startede helt tilbage i 1748 tilbyder vi eksklusivt design indenfor Bad & Wellness. Alle vores produkter produceres i Europa.

Kontakt os på kundeservice@gustavsberg.com

Pressekontakt Marketing Communications Manager Northern Europe Bath & Wellness