Beige er en farve med en bred palet, som skaber ro og harmoni.

Gustavsberg præsenterer årets farvepalet i samarbejde med Daniel Heckscher

Daniel Heckscher var tidligere partner i det farvesprudlende Note Design Studio og arbejder i dag freelance som indretningsarkitekt. Gustavsberg har bedt om hans eksperthjælp til at præsentere årets møbelfarver og give masser af inspiration til alle, der bygger eller renoverer badeværelse.

Plads til det gode liv

For Daniel er badeværelset et rum, hvor der skal være plads til det gode liv: "Jeg ved ikke, hvad alle andre gør, men jeg kan godt lide at nyde et glas vin på badeværelset. Så vil man have omgivelser, der giver én lyst til den slags."

Farverne på Gustavsbergs palet – hvid, grå, sort, grøn, peach og den nye beige – er omhyggeligt udvalgt, så de er nemme at kombinere og føles som det rigtige valg mange år frem i tiden. Daniel har noget inspirerende at sige om alle farverne:

Årets nyhed beige fungerer til alt

"At være omgivet af beige er som at sætte sig mellem klitterne eller i en pakke nougatis og bare være i nuet."

Han beskriver Gustavsbergs seneste farve som "helt magisk" og kommer med konkrete tips til, hvorfor man skal vælge en beige farveskala: Den opfattes som blød og balanceret. Og stort set alle farver fungerer som komplementærfarver til beige.

Daniels egen favorit: Peach

Peach er Gustavsbergs mest subjektive farve. Den tager for sig og skaber et badeværelse med personlighed og varme og åbner for en virkelig inspirerende farveskala:

"Rosa giver et bredt og flot spektrum at arbejde med, hvor det gulrosa langsomt modnes og glider over i abrikos, klar rosa og hele vejen til bourgognerød og tunge efterårsblade." Et tip fra Daniel: Kombiner den lyserøde nuance med smukke indretningsartikler i rødbrun terrakotta.

Grøn er roens farve

Grøn er en farve, som giver både ro og energi. Variation er dog vigtigt, ligesom i en skov, hvor man ser alle nuancer fra græsgrønt og mosgrønt til de grønne blade, der vokser øverst i trækronerne. "Med grønt kan man fylde på med masser af farve," fortæller Daniel.

Sort, hvidt og gråt

Sort er dramatisk, hvidt går man aldrig galt i byen med, og gråt skaber en stabil elegance. Et badeværelse skal have en æstetisk bæredygtighed, mener Daniel, og hans tip er at satse på gråt: "Vi ved, at gråt holder over tid."

Lad dig inspirere af Daniel

Du finder alt om Gustavsbergs badeværelsesmøbler og farvepalet samt endnu mere inspiration fra Daniel på Gustavsbergs website og i Gustavsbergs møbelbrochure, som du kan downloade her.

Villeroy & Boch Danmark A/S er et lokalt salgskontor for Villeroy & Boch AG gruppen med hovedkontor i Mettlach, Tyskland. Vi sælger og markedsfører de to brands Villeroy & Boch / Gustavsberg på det danske marked. Med varemærket Gustavsberg tilbyder vi produkter til det komplette badeværelse i et funktionelt Nordisk design med stolte traditioner tilbage fra 1825. Med varemærket Villeroy & Boch, der startede helt tilbage i 1748 tilbyder vi eksklusivt design indenfor Bad & Wellness. Alle vores produkter produceres i Europa.

Kontakt os på kundeservice@gustavsberg.com

Pressekontakt Marketing Communications Manager Northern Europe Bath & Wellness