Gustavsbergs nye bruse- & badekarsarmatur

Pressemeddelelse -

Gustavsbergs nye bruse- & badekarsarmatur: Tidløst design med fokus på bæredygtighed

”Vi er glade for at kunne tilbyde vores kunder produkter med et smukt design og energi- og vandeffektive funktioner samtidig med, at produkternes CO2-fodaftryk er blevet sænket, siger Anna Marciniak, produktchef for armaturer hos Gustavsberg.

Produkthøjdepunkter:

• Alle nye termostatarmaturer har et organisk og tidløst design, men skønheden er ikke kun på ydersiden.
  • Alle armaturer er lokalt produceret i Vårgårda Sverige.
  • 20 % lettere end ældre modeller, da der bruges mindre messing. Det betyder til gengæld, at CO2-udledningen reduceres allerede i fremstillingsfasen. En lavere vægt giver også lavere emissioner under transport.
  • De termostatiske armaturer er udstyret med en Smart Inside-teknologi, hvor udskiftelige funktioner kan opgraderes for at imødekomme fremtidige miljøkrav. Det betyder en forlænget levetid og endnu bedre holdbarhed.
  • Produkterne er typegodkendt, er energiklassificerede og miljødeklarerede i henhold til EPD (Environmental Product Declarations).
  • Et udvalg sælges som komplette bruseløsninger, det vil sige med brusesæt eller hovedbrusersæt, der opfylder energiklasse A i henhold til SS-820001 og EU taksonomien (ifølge 7.1-7.2) og er tilpasset de fleste bygningscertificeringssystemer på markedet (f.eks. Miljöbyggnad, Svanemærkningen og BREEAM) .

Ved at fokusere på innovation og bæredygtighed fortsætter Gustavsberg med at differentiere sig fra konkurrenterne og understøtte sine strategier. Med de nye termostatarmaturer viser Gustavsberg sit engagement i at reducere sit CO2-fodaftryk og samtidig tilbyde højkvalitets og veldesignede produkter til sine kunder.

Villeroy & Boch Danmark A/S er et lokalt salgskontor for Villeroy & Boch AG gruppen med hovedkontor i Mettlach, Tyskland. Vi sælger og markedsfører de to brands Villeroy & Boch / Gustavsberg på det danske marked. Med varemærket Gustavsberg tilbyder vi produkter til det komplette badeværelse i et funktionelt Nordisk design med stolte traditioner tilbage fra 1825. Med varemærket Villeroy & Boch, der startede helt tilbage i 1748 tilbyder vi eksklusivt design indenfor Bad & Wellness. Alle vores produkter produceres i Europa.

Kontakt os på kundeservice@gustavsberg.com

Pressekontakt Marketing Communications Manager Northern Europe Bath & Wellness