Gå til indhold

Pressemeddelelse -

Habo Gruppen lancerer nye husnumre – serierne Century, Work og Home supplerer sortimentet

Sæt stilen på dit hjem allerede på facaden, og byd dine gæster velkommen på en personlig og udtryksfuld måde.

Nu udvider og supplerer Habo Gruppen det eksisterende sortiment af husnumre med yderligere tre serier. De har alle forskellige formsprog og udtryk, så de passer godt til forskellige typer huse. De tre serier hedder: Century, Work og Home. Alle serierne sætter stilen allerede på boligens facade og byder gæster velkommen på en personlig og udtryksfuld måde. De tre serier omfatter tallene 0-9 og bogstaverne A-D.

Century – husnumre i århundredeskiftets stil

De nye husnumre Century har et blødt formsprog, der er inspireret af århundredeskiftets stil, og de giver et moderne touch til landlige huse fra århundredeskiftet.

Century findes i to forskellige farver, sort og messing, og materialet er rustfrit stål. Størrelsen varierer mellem 112-153 mm, og når tallene kombineres, får huset et levende udtryk.

Work – husnumre med inspiration fra industrien

Work giver huset et råt look med et moderne touch og fremtræder selvsikkert og udtryksfuldt. Et hus i industriel stil får et stærkere udtryk med Work.

Work er 180 mm høj, og materialet er sortlakeret rustfrit stål.

”Med inspiration fra det industrielle samfund, der spirede i begyndelsen af 1900-tallet, har vi udviklet husnumrene Work”, siger Tobias Avaheden, der er produktchef hos Habo Gruppen.

Home – husnumre i moderne skandinavisk stil

Lige, markerede linjer kendetegner vores husnumre Home. De er designet til at harmonere med huse i moderne skandinavisk stil.

Home er det største og tydeligste husnummer blandt nyhederne, 210 mm højt, og findes i to forskellige farver; sort og rustfrit – materialet er rustfrit stål.

Husnumrene sælges i byggemarkeder og webshops fra og med april 2023.

Habo Gruppen AB startede sin virksomhed i 1921 og er i dag markedsledende i Norden inden for beslag og indretningsdetaljer. Habo Gruppen AB har i dag en omsætning på ca. 550 MSEK og har ca. 70 ansatte. Hovedkontoret er beliggende i Habo, Sverige. Virksomheden er godt repræsenteret i de nordiske lande gennem egne datterselskaber. Under varemærket Habo udvikler virksomheden beslag og indretningsprodukter til det nordiske marked. Sortimentet består af mere end 5.000 artikler, der primært sælges via byggemarkeder, låsesmede og webshops. Habo Gruppen AB er ejet af den børsnoterede virksomhed Volati, med en omsætning på 7,8 mia. svenske kroner og 1.900 ansatte. Volati er opdelt i tre forretningsområder, hvor Habo Gruppen AB er en del af forretningsområdet Salix Hjem og Beslag. For mere information se habo.com/dk.

Henrik Kragh

Pressekontakt Country Manager Danmark +45 20457729

Hverdagsdetaljer

Vi er Habo. Virksomheden fra byen med samme navn. Smedeværkstedet, der er udviklet til en af de førende nordiske virksomheder inden for funktionelle beslag og indretningsdetaljer. Med 100 års erfaring fortsætter vi med at udvikle os med en følelse for design og opmærksomhed for detaljer.

Habo
Trigevej 20, Søften