Gå til indhold
Salix Hem & Beslag erhverver samtlige aktier i Beslag Design AB. Erhvervelsen styrker Salix Hem & Beslags position som førende leverandør i Norden af beslag og indretningsdetaljer, hvor Habo Gruppen AB, Pisla Oy og Duschprodukter AB også indgår.

Salix Hem & Beslag erhverver Beslag Design

-Vi er meget glade for at byde Beslag Design velkommen til vores koncern. Beslag Design er en veldrevet familievirksomhed med en stærk position og et velkendt brand, som vi med interesse har fulgt de seneste år. Beslag Design er vokset succesfuldt og vil muliggøre en kanalekspansion, et bredere produktsortiment og optimering af processer i begge virksomheder. Vi ser et stort potentiale for at fortsætte udviklingen af den succesfulde forretning, som Beslag Design har opbygget, og skabe en endnu stærkere platform inden for Salix Hem & Beslag, siger Fredrick Sylva, administrerende direktør for Salix Hem & Beslag.

-Med erhvervelsen får vi adgang til spændende produkter og et førende brand, hvilket vil styrke og supplere vores eksisterende tilbud på det nordiske marked, samtidig med at det er en vigtig strategisk erhvervelse for Salix Hem & Beslags fortsatte ekspansion, siger Fredrick Sylva.

Beslag Design, som er hjemmehørende i Båstad, ejes af brødrene Björn Bergström og Hans Bergström og har siden 1972 udviklet og markedsført et innovativt sortiment af beslag og indretningsdetaljer.
-Vi er stolte over, hvad vi har opnået med Beslag Design, og er meget tilfredse med at have fundet en langsigtet og professionel industriel ejer, der ønsker at udvikle virksomheden yderligere, siger Björn og Hans Bergström.

Overdragelsen finder sted den 29. februar 2024.

For yderligere information, kontakt venligst:
Fredrick Sylva, administrerende direktør, Salix Hem & Beslag AB
fredrick.sylva@habo.com

Om Salix Group
Salix Group er en nordisk handelskoncern med en hundredårig historie. Vi driver virksomheder, der leverer materialer til byggeindustrien
og byggefag handelen. Hver virksomhed har til formål at være markedsledende, og vores forretninger kendetegnes af langsigtede
målsætninger og en vilje til altid at forbedre sig. Salix Hem & Beslag er en del af Salix Group.

Habo Gruppen AB startede sin virksomhed i 1921 og er i dag markedsledende i Norden inden for beslag og indretningsdetaljer. Habo Gruppen AB omsætter i dag for ca. 615 mio. SEK og har ca. 60 ansatte, hvoraf halvdelen arbejder på hovedkontoret i Jönköping. Virksomheden er godt repræsenteret i de nordiske lande gennem egne datterselskaber. Under varemærket Habo udvikler, markedsfører og sælger virksomheden beslag og indretningsprodukter til det nordiske marked. Sortimentet består af mere end 5.000 artikler, der primært sælges via Byggemarkeder, Webshops og Låsesmede.

Siden 2019 har produkter til udendørs madlavning under varemærket Muurikka indgået i Habo Gruppens sortimentsportefølje.

Habo Gruppen AB er ejet af det børsnoterede selskab Volati, med en omsætning på 8 mia. SEK og 1.900 ansatte. Volati er opdelt i tre forskellige forretningsområder, hvoraf Habo Gruppen AB er en del af forretningsområdet Salix Group med en omsætning på 3,3 mia. SEK. Du kan finde flere oplysninger på habo.com/dk.

Henrik Kragh

Pressekontakt Country Manager Danmark +45 20457729

Hverdagsdetaljer

Vi er Habo. Virksomheden fra byen med samme navn. Smedeværkstedet, der er udviklet til en af de førende nordiske virksomheder inden for funktionelle beslag og indretningsdetaljer. Med 100 års erfaring fortsætter vi med at udvikle os med en følelse for design og opmærksomhed for detaljer.

Habo
Trigevej 20, Søften