Hansgrohe vinder seks German Design Awards 2020.

Designpriserne regner over Hansgrohe Group i 2020

Ved uddelingen af German Design Award 2020 var Hansgrohe Group med mærkerne hansgrohe og AXOR en af de absolutte topscorere med hele seks designpriser. Fra hansgrohe blev to nyheder tildelt designprisen: hansgrohe Talis M54 køkkenarmaturerne for deres klare, minimalistiske designsprog i tre forskellige overflader, samt hansgrohe Rainfinity bruserserien for det, juryen kaldte et tidløst, moderne og fantastisk design, der overbeviser med både form og funktionalitet. To hansgrohe-produkter blev endda tildelt den famøse German Design Award Gold 2020, der kun blev givet til de i alt 71 produkter, der var bedst i deres kategori. Det drejer sig om hansgrohe Aquno Select M81 køkkenarmaturet, der lanceres i Danmark ultimo 2020, samt hansgrohe RainTunes brusescenarierne, der kombinerer vandmængde og -temperatur med lys, musik og duft. Lancering endnu ikke planlagt.

Fra designmærket AXOR vandt AXOR Showers-produkterne en German Design Award 2020 fordi de, som juryen udtaler, er puristiske i legen med geometriske former på et højt designniveau. Her kombineres æstetik, funktionalitet og bruserkomfort. Også den nye armaturkollektion AXOR Edge blev tildelt en designpris for sit kubiske og asymmetriske design, der fascinerer og fanger blikket.

Hansgrohe Group blandt de førende inden for innovation i 2020

I tillæg til de prisbelønnede produkter er virksomheden bag, Hansgrohe Group, for tredje år i træk blevet kåret som en af de bedste innovatører i konkurrencen TOP 100, der kårer de 100 bedste innovatører blandt små og mellemstore virksomheder i Tyskland. Her gjorde virksomheden særligt indtryk i kategorierne ”Innovative processer og organisation” og ”Innovationsfremmende topledelse”. Innovation har været et grundlæggende fokus for Hansgrohe lige siden starten i 1901, og virksomheden var de første til at præsentere bl.a. bruserstangen og et køkkenarmatur med forskellige stråler. Seneste innovation: hansgrohe RainTunes, et brusesystem der kombinerer digitalisering med ægte merværdi for mennesket med en multisensorisk og inspirerende bruseoplevelse. RainTunes er i øvrigt blevet belønnet med en German Innovation Award 2020 med udmærkelsen ”Gold” som et af bare 38 produkter.

Mærket hansgrohe

hansgrohe – det er innovative løsninger til bad og køkken, der forener intelligente funktioner, fremragende design og kvalitet med lang levetid. I den internationale Hansgrohe Group fra Schwarzwald i Sydtyskland står mærket hansgrohe for premiumprodukter i kategorierne brusere, brusesystemer, bad- og køkkenarmaturer samt køkkenvaske.

hansgrohe – det er storslåede oplevelser med vand siden 1901. Med prisvindende produkter former det traditionsrige mærke brugen af vand i køkkenet og på badeværelset. For her bruger mennesker tid, der er særligt vigtig for dem - og oplever betydningsfulde øjeblikke med vand.

hansgrohe – det er Smart Living-produkter, der beriger menneskers dagligdag og giver mere funktionalitet og sikkerhed i hjemmet.

hansgrohe. Meet the beauty of water.

Mærket AXOR

AXOR udvikler, konstruerer og producerer vandhaner, brusere og tilbehør til luksuriøse badeværelser og køkkener - til perfektion. Unikke, avantgarde produkter og kollektioner skabes på højeste æstetiske og tekniske niveau. Nogle af dem ses i dag som klassikere inden for badeværelsesdesign. Fælles for dem alle er, at de følger tanken "Form follows Perfection": Produktudviklingen er først færdig, når der ikke er mere at tilføje eller fjerne. Gennem mere end 25 år er toneangivende designobjekter blevet udviklet efter denne opskrift i samarbejde med nogle af verdens største designere, bl.a. Philippe Starck, Antonio Citterio, Jean-Marie Massaud og Patricia Urquiola. AXOR er et mærke i Hansgrohe Group.

Med sine mærker AXOR og hansgrohe er Hansgrohe Group, som har hovedkontor i Schiltach/Baden-Württemberg, Sydtyskland, en førende virksomhed inden for innovation, design og kvalitet i bad- og køkkenbranchen. Virksomheden, der blev grundlagt i 1901, giver vandet form og funktion med sine armaturer, brusere og brusesystemer. I kombination med sanitet og badeværelsesmøbler tilbyder virksomheden individuelle designmuligheder fra ét og samme sted til helhedsoplevelser på badeværelset. Virksomhedens 122-årige historie præges af opfindelser, såsom den første håndbruser med forskellige stråletyper, det første køkkenarmatur med udtrækstud og den første justerbare bruserstang. Med over 20.000 aktive beskyttede rettigheder står Hansgrohe Group for kvalitetsprodukter med lang levetid og viser ansvarlighed overfor mennesker og miljø. Bæredygtig produktion af ressourcebesparende produkter er centralt i virksomhedens aktiviteter over hele verden. Ved at udvikle innovative teknologier til armaturer og brusere er det målet for Hansgrohe at beskytte vandet som ressource samt at begrænse og tilpasse sig klimaforandringerne under produkternes brugsfase. Som del af sin gennemgående bæredygtighedsstrategi vil Hansgrohe i 2030 have udstyret alle sine vandførende produkter med vandbesparende teknologier under initiativet ”ECO 2030”. 33 datterselskaber, 20 salgskontorer og kunder i over 150 lande gør virksomheden til en pålidelig partner over hele verden. Mærkerne og produkterne under Hansgrohe Group er præmieret med over 700 designpriser siden 1974. Produkterne fra Hansgrohe Group anvendes i projekter verden over – f.eks. på velkendte krydstogtskibe, i luksuriøse 5-stjernede- og boutique-hoteller, i internationale metropoler, i ekstraordinære kurbade, eksklusive badeværelser i hytter og luksusvillaer, offentlige faciliteter og i utallige private hjem. Den høje kvalitetsstandard sikres med produktion på Hansgrohe Groups syv egne fabrikker, hvoraf fire er i Tyskland og én i hhv. Frankrig, USA og Kina. I 2022 omsatte Hansgrohe Group for 1,528 mia. euro (11,4 mia. kr.), og virksomheden beskæftiger ca. 5.600 medarbejdere på verdensplan, heraf over 60 procent i Tyskland.