Et klart, retlinjet designsprog gør badmøbelserien Xevolos fra hansgrohe til et tidløst og diskret højdepunkt, der lever op til alle stilistiske krav og funktionelle forventninger.

Ny hansgrohe møbelserie lykkes med elegancens kunst

En æstetisk indretning afspejler din stil og personlighed, og badeværelset bliver mere end et praktisk rum, når det er indrettet individuelt og i høj kvalitet. På det smukke badeværelse kan man søge tilflugt og slappe af i en hektisk hverdag. Det første, man lægger mærke til, er håndvasken, møblerne og spejlet. Med sit arkitektonisk-geometriske design gør den nye badmøbelkollektion Xevolos fra hansgrohe indtryk på badeværelset. Et klart, retlinjet designsprog gør Xevolos møblerne til tidløs udsmykning – et diskret højdepunkt, der lever op til alle stilistiske krav og funktionelle forventninger.

Stilfulde kombinationer

Møbelserien Xevolos står for tidløs elegance med et væld af designmuligheder. Håndvask, armaturer, spejl og møbler danner dermed altid en harmonisk enhed. Samtidig er der stor fleksibilitet i kombinationen af de enkelte møbelmoduler: Serien rummer vaskeskabe med eller uden bordplade i bredder fra 340 til 1.570 millimeter med matchende håndvaske. Hvis man har brug for mere opbevaringsplads, kan man også vælge højskabe og halvhøje skabe i samme design.

Xevolos møbelfronternes aluminiumsramme virker særligt eksklusiv. De giver mulighed for kombinationen af kvalitetsmaterialer og alsidige overflader. Møblernes korpus og bordplader fås i mat hvid, mat sandbeige eller mat skifergrå med fronter i træ-look, glas eller keramik. Skab individualitet med personlige farvevalg: et elegant, monokromt udtryk med korpus og fronter i samme farvetone eller et kontrastfyldt look f.eks. med korpus i sandbeige og fronter i bronzestruktur eller mørk eg. Skulle man senere få lyst til fornyelse, kan fronterne blot skiftes ud.

Spejlserien hansgrohe Xarita passer perfekt til Xevolos møblerne. De firkantede eller runde spejle fuldender håndvaskområdet med smarte funktioner som integreret lysdæmpning, memoryfunktion og automatisk sluk samt opvarmning, der forhindrer dug. I varianten med touch-betjening er der også en række stemningsfulde, farvede lysscenarier at vælge imellem, så man kan få lys alt efter humør og tidspunktet på dagen.

Funktionel elegance

Ét er et smukt ydre, noget andet er de praktiske og funktionelle aspekter. Med hansgrohe Xevolos møblerne går det hånd i hånd, endda i højeste kvalitet. Låger og skuffer åbnes let med Push-Open-mekanisme og lukker blødt med SoftClose. Takket være den medfølgende pladsbesparende vandlås har det ikke været nødvendigt at lave hul i den øverste skuffe for at gøre plads til vandlåsen. Dermed kan hele skuffen bruges til opbevaring. Med de praktiske IntraStoris skuffeinddelere kan der skabes overskuelig orden. Der medfølger et IntraStoris basissæt i plast til alle vaskeskabe, og man kan herudover tilvælge sæt i massiv, mørk valnød. Møblernes korpus og fronter er behandlet med en AntiFingerprint-belægning, der gør dem smudsafvisende, og både møbler og håndvaske er særligt lette at rengøre takket være de velegnede materialevalg. Der er 5 års garanti på møblerne og hele 20 års garanti på vaskene.

Eksklusiv og miljøvenlig

Xevolos fra hansgrohe er et visuelt og funktionelt højdepunkt på det individuelt indrettede badeværelse. Den nye møbelserie imponerer ikke blot med sit klare, tidløse design, men også når det gælder bæredygtighed og levetid. DGM (Deutsche Gütegemeinschaft Möbel e.V.) har udmærket møblerne med det ”Gyldne M,” mærkatet ”Møbelindustriens klimapagt” (CO2-aftryk), seglet ”Møbler Made in Germany”, ”Udledningsmærkat for møbler” og PEFC certificering. De anvendte trækomponenter stammer fra beviseligt bæredygtigt skovbrug. Takket være plastfri emballage minimeres unødvendigt plastaffald også efter transporten.

Mærket hansgrohe

hansgrohe står for helhedsoplevelser på badeværelset, der forener vand- og energibesparende teknologier med intelligente funktioner og kvalitet med lang levetid. Med tidløse premiumprodukter understøtter det traditionsrige mærke en bæredygtig livsstil takket være innovation og fremtidssikrede materialer. Brandet hansgrohe er drevet af en pionerånd og designer uforglemmelige velværeøjeblikke med vand og boligomgivelser, der lever op til høje krav til komfort og design. Sammen med den mangeårige samarbejdspartner PHOENIX skaber virksomheden helhedsløsninger til badeværelset og smart living-produkter, der beriger hverdagen med mere funktionalitet, sikkerhed og æstetik. I den internationale Hansgrohe Group står premiummærket hansgrohe for produktion, markedsføring og distribution af brusere, brusesystemer, bad- og køkkenarmaturer, badeværelsestilbehør, møbler, sanitet og køkkenvaske.

Med sine mærker AXOR og hansgrohe er Hansgrohe Group, som har hovedkontor i Schiltach/Baden-Württemberg, Sydtyskland, en førende virksomhed inden for innovation, design og kvalitet i bad- og køkkenbranchen. Virksomheden, der blev grundlagt i 1901, giver vandet form og funktion med sine armaturer, brusere og brusesystemer. I kombination med sanitet og badeværelsesmøbler tilbyder virksomheden individuelle designmuligheder fra ét og samme sted til helhedsoplevelser på badeværelset. Virksomhedens 122-årige historie præges af opfindelser, såsom den første håndbruser med forskellige stråletyper, det første køkkenarmatur med udtrækstud og den første justerbare bruserstang. Med over 20.000 aktive beskyttede rettigheder står Hansgrohe Group for kvalitetsprodukter med lang levetid og viser ansvarlighed overfor mennesker og miljø. Bæredygtig produktion af ressourcebesparende produkter er centralt i virksomhedens aktiviteter over hele verden. Ved at udvikle innovative teknologier til armaturer og brusere er det målet for Hansgrohe at beskytte vandet som ressource samt at begrænse og tilpasse sig klimaforandringerne under produkternes brugsfase. Som del af sin gennemgående bæredygtighedsstrategi vil Hansgrohe i 2030 have udstyret alle sine vandførende produkter med vandbesparende teknologier under initiativet ”ECO 2030”. 33 datterselskaber, 20 salgskontorer og kunder i over 150 lande gør virksomheden til en pålidelig partner over hele verden. Mærkerne og produkterne under Hansgrohe Group er præmieret med over 700 designpriser siden 1974. Produkterne fra Hansgrohe Group anvendes i projekter verden over – f.eks. på velkendte krydstogtskibe, i luksuriøse 5-stjernede- og boutique-hoteller, i internationale metropoler, i ekstraordinære kurbade, eksklusive badeværelser i hytter og luksusvillaer, offentlige faciliteter og i utallige private hjem. Den høje kvalitetsstandard sikres med produktion på Hansgrohe Groups syv egne fabrikker, hvoraf fire er i Tyskland og én i hhv. Frankrig, USA og Kina. I 2022 omsatte Hansgrohe Group for 1,528 mia. euro (11,4 mia. kr.), og virksomheden beskæftiger ca. 5.600 medarbejdere på verdensplan, heraf over 60 procent i Tyskland.