JBL præsenterer nye og kraftige soundbar-modeller der passer til hele hjemmet

Løft underholdningsværdien i hjemmet med den seneste trådløse JBL BAR-serie

IFA 2017, BERLIN – 31. august 2017 HARMAN International, et fuldt ejet datterselskab af Samsung Electronics Co., Ltd. som designer og udvikler forbundne produkter og løsninger til bilproducenter, forbrugere og virksomheder på verdensplan, præsenterer i dag en ny serie af soundbars. Den nye serie består af en række højtydende soundbars i slankt design med Bluetooth 4.0 til musikstreaming og med uovertruffen lydkvalitet. Den nye serie indeholder fire modeller: BAR STUDIO, BAR 2.1, BAR 3.1 og BAR 5.1 og giver brugerne mulighed for at skræddersy den løsning, som passer til netop deres hjem.

JBLs mest ekspansive soundbar-serie til dato vil fylde ethvert rum med lyd i biografkvalitet, og løfte underholdningsniveauet for både TV, film, musik og videospil. Foruden JBLs sædvanlige signaturlyd og Dolby Digital afkodning er BAR-serien udstyret med ekstra højttalere for at løfte lydoplevelsen til nye højder.

BAR-serien er skabt med det formål at gøre underholdning simplere. Derfor er serien let at sætte op og har adskillige tilkoblingsmuligheder inkl. HDMI og HDMI ARC-indgange samt Optical- og AUX-indgange. De mere avancerede modeller som 3.1 og 5.1 kommer med adskillige 4K HDMI-indgange, så brugere kan forbinde flere forskellige enheder som Blu-ray-afspillere, spillekonsoler og lignende samtidig. Herudover er soundbaren programmeret til at reagere på TV’ets fjernbetjening, så man undgår at skulle skifte mellem flere forskellige fjernbetjeninger. For de som elsker ”second screen”-funktionen er JBL BAR-serien også udstyret med JBL SoundShift™-teknologi, hvilket giver mulighed for nemt og hurtigt at skifte mellem lydkilder.

JBL BAR 5.1
For de, som søger en fuldt trådløs og fuldstændig surround sound-oplevelse kommer JBL BAR 5.1 med to batteridrevne, genopladelige og trådløse højttalere med ti timers batterilevetid. Dermed kan brugere placere højttalerne hvor som helst i rummet for den ultimative biografoplevelse. Med sine 510W, tre 4K HDMI-indgange, en 10” trådløs subwoofer samt DTS-afkodning er BAR 5.1 den mest avancerede soundbar i serien.

JBL BAR series
For de, som leder efter en lidt mindre soundbar er den Bluetooth-kompatible BAR STUDIO den perfekte tilføjelse til mindre rum. BAR STUDIO giver exceptionel lyd og mulighed for musikstreaming til en god pris. STUDIO er slank og let at bruge med blot én kabelforbindelse via HDMI ARC og JBL Surround Sound. Ønsker man mere kraft er BAR 2.1 eller BAR 3.1 gode alternativer. Begge disse soundbars kommer med trådløse subwoofers, mens man i BAR 3.1 også får ny og avanceret teknologi til forbedret stemmeklarhed og dermed den bedst mulige lydoplevelse.

”JBL BAR-serien er skabt til alle typer af brugere og passer perfekt på både møbler eller som vægophæng. Med et udseende, der er lige så godt som lyden, redefinerer denne serie soundbaren og skaber en overlegen hjemmebiografsoplevelse, der passer til størrelserne på TV i dag,” siger Dave Rogers, SVP & GM, Consumer Audio hos HARMAN.

Egenskaber

Produkt JBL BAR STUDIO JBL BAR 2.1 JBL BAR 3.1 JBL BAR 5.1
Pris 1.499 DKK 2.999 DKK 3.999 DKK 5.499 DKK
JBL Signaturlyd ü ü ü ü
Dimensioner 614 x 58 x 86mm 965 x 58 x 68mm 1018 x 58 x 78mm 1148 x 58 x 93mm
Bluetooth ü ü ü ü
HDMI ARC IN/OUT ARC IN (3)/OUT ARC IN (3)/OUT ARC
Indgange Optical/AUX/USB Optical/AUX/USB Optical/AUX/USB Optical/AUX/USB
System Power (Watt) 30 300 450 510
Sub Size/Power (Watt) 165mm/180 250mm/300 250mm/300
Dekodning af lyd Dolby Digital Dolby Digital Dolby Digital Dolby Digital/DTS
Andre funktioner Ægtel 4K-HDCP 2.2 Øgte 4K-HDCP 2.2 og aftagelige og trådløse højttalere

Tilgængelighed
JBL BAR 2.1 vil kunne købes fra september 2017, mens JBL BAR STUDIO, JBL BAR 3.1 og JBL BAR 5.1 vil kunne købes fra oktober 2017.

Følg HARMAN online
Læs flere nyheder på HARMAN Newsroom
Like HARMAN på Facebook
Forbind med Harman på LinkedIn
Tjek vores YouTube kanal
Følg HARMAN på Twitter @harman
Følg Twitter Hashtag #Harman

HARMAN (harman.com) designer og udvikler internetforbundne produkter og løsninger til bilproducenter, forbrugere og virksomheder på verdensplan. Disse inkluderer forbundne bilsystemer, AV-produkter, automationsløsninger til virksomheder samt services, der understøtter Internet of Things. Med førende brands som AKG®, Harman Kardon®, Infinity®, JBL®, Lexicon®, Mark Levinson® og Revel® er HARMAN foretrukket blandt audiofiler, musikere og på de spillesteder, hvor de optræder verden over. Flere end 50 millioner biler er i dag udstyret med HARMANs lyd- og forbundne bilsystemer. Virksomhedens softwareløsninger driver milliarder af mobile enheder og -systemer, der er internetforbundne, integrerede og sikre på tværs af alle platforme; fra arbejdspladsen og hjemmet til bilen og mobiltelefonen. HARMAN har cirka 30.000 medarbejdere i Nord-, Syd- og Centralamerika, Europa og Asien. I marts 2017 blev HARMAN et fuldt ejet datterselskab af Samsung Electronics Co., Ltd.