JBL tager personlig lyd til et nyt niveau med ny og innovativ serie af hovedtelefoner

E65BTNC: JBL tilføjer hovedtelefoner med aktiv støjreduktion til E-series produktserien
JBL Free: Løsriv dig én gang for alle med JBL Free
JBL Jr.-serien: Hovedtelefoner med høj lydkvalitet og børnevenlig volumen
JBL Soundgear: JBL genopfinder personlig lyd

IFA 2017, BERLIN – AUGUST 31, 2017 HARMAN International, et fuldt ejet datterselskab af Samsung Electronics Co. Ltd., som designer og udvikler forbundne produkter og løsninger til bilproducenter, forbrugere og virksomheder på verdensplan, bevæger sig ind på ubetrådt territorium med introduktionen af de nye Personal Audio-produkter. JBL leverer teknologi som bl.a. Adaptive Noise Cancelling samt fuld trådløshed samtidig med, at alle produkter er designet med fokus på pasform og komfort.

JBL E65BTNC – trådløse over-ear-hovedtelefoner med overlegen støjreduktion
JBL E65BTNC-hovedtelefonerne er udstyret med en exceptionel støjreducerende teknologi, som reducerer udefrakommende støj og giver lytteren en markant bedre lydoplevelse. Hovedtelefonerne er udviklet med JBLs klassiske signaturlyd og kan spille i op til 24 timer i Bluetooth-tilstand. E65BTNC-hovedtelefonerne kan ligeledes afspille musik i hele 15 timer med den aktive støjreduktion aktiveret. En fuld opladning kræver dog kun 2 timers opladning, så lytteren hurtigt kan vende tilbage til sin playliste eller podcast.

JBL E65BTNC-hovedtelefonerne skifter ubesværet mellem at spille musik fra én enhed til at besvare et opkald fra én anden. Brugerne går derfor aldrig glip af et vigtigt opkald, mens de nyder musik eller ser film. Med de bløde materialer og ergonomiske ørepuder, der tilpasser sig øret, balancerer hovedtelefonerne på bedste vis både komfort og design, mens den indbyggede mikrofon giver opkald med krystalklar lyd.

Pris og tilgængelighed
JBL E65BTNC har en vejledende pris på 1.499 DKK og er tilgængelig i farverne sort, hvid og blå fra oktober 2017.

JBL Free – Løsriv dig én gang for alle med JBL Free
De ledningsfri ear-buds giver musikelskere chancen for at løsrive sig fuldstændigt fra ledninger og opnå fuld bevægelsesfrihed, hvad enten det er til samtaler over telefonen (i mono-mode), til musik på farten eller mens sveden drypper til morgentræningen. JBL Free giver 24-timers samlet brug med uafbrudt musik i op til fire timer og 20 timers backup-strøm fra oplader-casen. Casen er let og udstyret med indbygget batteri – hvilket gør det muligt at oplade til en times musik på blot et kvarter.

Ear-budsene er Bluetooth-kompatible, så man kan tilslutte enheder og nyde en fuldstændig trådløs lydoplevelse. Derudover har JBL Free en indbygget mikrofon, der giver uforstyrrede opkald med krystalklar lyd. For at sikre en optimal og sikker pasform er tre Comfort Fit Ear Tips og to Secure Fit Silicon Sleeves inkluderet. Man kan udskifte både Ear Tips og Sleeves, hvilket giver i alt ni forskellige størrelseskombinationer.

Pris og tilgængelighed
JBL Free er tilgængelig i sort og hvid fra oktober 2017 til en vejledende pris på 1.199 DKK.

JBL Jr. – Kvalitetslyd i børnevenlig volumen
JBL Jr. er JBLs første serie af hovedtelefoner til børn. Hovedtelefonerne er en perfekt løsning, som både dækker børns underholdningsbehov og samtidig forældrenes forventninger til sikkerhed og kvalitet. Den nye JBL Jr.-serie inkluderer både hovedtelefoner med og uden kabel og er specielt designet til børn mellem 3 og 10 år.

JBL Jr. er bygget med JBLs rene baslyd og finjusteret til lavere lydniveauer, så børn sikkert kan dyrke deres passion for musik, film og videospil. JBLs Safe Sound-funktion bevirker, at volumen når øverste grænse ved 85db og holder lyden på et sikkert niveau for små ører. Derudover tilpasser 3D-ørekopperne sig automatisk til barnets øre, hvilket lukker helt af for udefrakommende støj. Hovedtelefonerne kommer herudover med fleksible ørepuder, som sammen med ørekopperne giver et højt niveau af passiv støjreduktion, så børn ikke behøver at belaste deres hørelse i støjende omgivelser, som fx i et fly eller tog.

JBL Jr. er specifikt designet til at passe til børns hoveder med det polstrede, justerbare pandebånd og de bløde ear-cups. Ydermaterialet på hovedtelefonerne er derudover designet til at kunne modstå selv det værste slid.

Priser og tilgængelighed
JBL JR300BT kan købes til en vejledende pris på 399 DKK og JBL JR300 199 DKK, og de vil begge være tilgængelige fra september 2017. JBL JR300BT hovedtelefonerne kommer i tre farvekombinationer; Punky Pink, Rocker Blue og Tropic Teal. JBL JR300 fås i Spider Red og Ice Blue. Desuden er der inkluderet en pakke med klistermærker til børn, der ønsker at gøre deres hovedtelefoner så unikke som mulige.

JBL Soundgear: Lyd, du kan iklæde dig: JBL genopfinder personlig lyd
JBL Soundgear kombinerer JBLs signaturlyd med et innovativt design, der giver brugere mere frihed under de daglige aktiviteter. De er designet til at blive båret rundt om halsen for at give en intim lydoplevelse, hvor både hænder og ører er fri. Uanset hvad man laver, kan man altså være i sin helt egen zone af lyd uden at skulle have hovedtelefoner på. JBL giver brugere mulighed for at skabe deres helt eget miljø af lyd, mens man laver huslige pligter, arbejder eller ser en film – uden man mister forbindelsen til sine omgivelser.

JBL Soundgear er trådløst og forbindes let til smartphones og tablets gennem Bluetooth. For at opnå en lydoplevelse ud over det sædvanlige, kan man benytte virtual reality-headsets som Samsung Gear VR og Google Daydream View, mens man bruger JBL Soundgear.

De er derudover bygget med et Dual-Microphone Conferencing System med ekko samt støjreducerende teknologi, som sikrer krystalklare samtaler.

Priser og tilgængelighed
JBL Soundgear er tilgængelig fra november 2017 til en vejledende pris på 1.699 DKK.

Følg HARMAN online
Læs flere nyheder på HARMAN Newsroom
Like HARMAN på Facebook
Forbind med Harman på LinkedIn
Tjek vores YouTube kanal
Følg HARMAN på Twitter @harman
Følg Twitter Hashtag #Harman

HARMAN (harman.com) designer og udvikler internetforbundne produkter og løsninger til bilproducenter, forbrugere og virksomheder på verdensplan. Disse inkluderer forbundne bilsystemer, AV-produkter, automationsløsninger til virksomheder samt services, der understøtter Internet of Things. Med førende brands som AKG®, Harman Kardon®, Infinity®, JBL®, Lexicon®, Mark Levinson® og Revel® er HARMAN foretrukket blandt audiofiler, musikere og på de spillesteder, hvor de optræder verden over. Flere end 50 millioner biler er i dag udstyret med HARMANs lyd- og forbundne bilsystemer. Virksomhedens softwareløsninger driver milliarder af mobile enheder og -systemer, der er internetforbundne, integrerede og sikre på tværs af alle platforme; fra arbejdspladsen og hjemmet til bilen og mobiltelefonen. HARMAN har cirka 30.000 medarbejdere i Nord-, Syd- og Centralamerika, Europa og Asien. I marts 2017 blev HARMAN et fuldt ejet datterselskab af Samsung Electronics Co., Ltd.