Pressemeddelelse fra Zentropa

Onsdag d. 22. november 2017

Pressemeddelelse fra Zentropas bestyrelse, ejerkreds og ledelse

Peter Aalbæk har meddelt bestyrelsen og ledelsen, at han ønsker at blive hjemme i Herfølge indtil arbejdstilsynets rapport foreligger og imens den interne arbejdsmiljøproces pågår. Ønsket er imødekommet, og bestyrelsen og ledelsen vil gennemføre de nødvendige undersøgelser med den tid, som er nødvendig.

Zentropas ledelse har i den sidste uge gennemført dialogmøder med alle medarbejdere, og disse møder udgør første fase i en længerevarende proces for at skabe fremtidig tryghed og trivsel for medarbejdere og samarbejdspartnere.

Der foreligger nu et første internt udkast til retningslinjer for arbejdsmiljø, som omhandler medarbejder- og ledelsesholdning til mobning og chikane, og hvorledes enhver kan agere i virksomheden for at bevare et godt arbejdsmiljø. Retningslinjerne vil blive revideret løbende.

Bestyrelsen følger processen nøje og bakker op om den proces, som er igangsat.

At skabe et trygt arbejdsmiljø er en vedvarende proces, og noget der skal skabes indefra. Og da alle er berørt af det omfang, sagen har fået i offentligheden, er det vigtigt at skabe plads og tid til, at Zentropa kan genetablere den tillid som skal til fra medarbejdere og samarbejdspartere for også i fremtiden at skabe store, stærke og banebrydende film til glæde for danskerne, dansk film og dansk films succes i udlandet.

Bestyrelsen og ledelsen vil gøre status på de igangværende processer i starten af det nye år.

De bedste hilsner og med håb om en bedre fremtid

Zentropas bestyrelse, ejerkreds og ledelse