Anmelderinvitation: DEN SKALDEDE FRISØR - THE MUSICAL

Anmelderinvitation: DEN SKALDEDE FRISØR - THE MUSICAL

Verdenspremiere:

Dato: Torsdag den 5. marts 2020 kl. 20.00.

Sted: Scandic Falkoner, Falkoner Allé 9, 2000 Frederiksberg.

One and Only Musical Teater har fornøjelsen af at invitere dig med ledsager til verdenspremieren på DEN SKALDEDE FRISØR – THE MUSICAL. Forestillingen begynder torsdag den 5. marts kl. 20.00 i Scandic Falkoner. Oplev den stjernespækkede musical med bl.a. Xenia Lach-Nielsen, Niels Olsen, Maria Lucia, Silas Holst, Jakob Fauerby og Bodil Jørgensen. Med musik af Thomas Helmig og baseret på Susanne Biers store filmsucces Den skaldede frisør fra 2012.

Tilmelding er nødvendig og skal ske hos Rikke Hesselholt, mail: rikke@have.dk eller på tlf: 28433893 senest den 24. februar.

Om DEN SKALDEDE FRISØR – THE MUSICAL
DEN SKALDEDE FRISØR – THE MUSICAL er baseret på Susanne Biers filmhit Den skaldede frisør fra 2012. Susanne Bier har skrevet manuskriptet til musicalen sammen med sin faste manuskriptmakker Anders Thomas Jensen og er som executive producer en integreret del af produktionen. Det er første gang, hun er executive producer på en musical. Musikken er skrevet af landets vel nok største sangskriverikon gennem de sidste 30 år, Thomas Helmig. I titelrollen som frisøren Ida får Xenia Lach-Nielsen sit livs rolle på scenen, mens Niels Olsen spiller rollen som Philip, som Pierce Brosnan legemliggjorde i filmen. I rollerne som Patrick og Astrid kan publikum glæde sig til at møde sin generations to største danske musicalstjerner, Silas Holst og Maria Lucia, der spiller over for hinanden for første gang. Musicalen er instrueret af Frede Gulbrandsen, mens koreografien er skabt af Anja Gaardbo.

​HAVE

For yderligere kontakt:
Peter Pishai Storgaard, mobil 28 49 33 86, mail: peter.storgaard@have.dk
Rikke Hesselholt, mobil: 28 43 38 43, mail: michael@have.dk

FAKTA om DEN SKALDEDE FRISØR

Handlingen
Ida er frisør. Hun har mistet alt sit hår efter kemo - og hendes mand Leif er hende utro med Thilde fra bogholderiet. Philip er direktør, har mistet sit livs kærlighed ved en ulykke og er sikker på, at han aldrig finder lykken igen. Og Philips irriterende svigerinde Benedikte blander sig i alt og er bare for meget!! Så det hele er lidt rodet nu, hvor de alle sammen skal til bryllup i Italien, hvor Philips søn Patrick og Idas datter Astrid skal giftes. DEN SKALDEDE FRISØR bliver en sjov, rørende og romantisk musicalkomedie om at blive frelst af kærligheden, lige som man tror, at alt er forbi.

Rolleliste

Ida – Xenia Lach-Nielsen
​Philip – Niels Olsen
​Patrick – Silas Holst
​Astrid – Maria Lucia
​Benedikte – Bodil Jørgensen
​Leif – Benjamin Boe Rasmussen
​Thilde – Frederikke Vedel
​Alessandro – Jakob Fauerby
​Alexandra – Nanna Rossen
​Ensemble: Patricia Tjørnelund, Asta Gaardbo, Lea Simonsen, Line Krogholm, Johanne Milland, Sarah Broberg, Jeff Schjerlund, Patrick Terndrup, Jens Schyth Brøndum, Mads Gronemann, Ilang Lumholt

Det kreative hold:
Instruktør – Frede Gulbrandsen
​Dramatikere – Susanne Bier og Anders Thomas Jensen
​Komponist – Thomas Helmig
​Arrangør og kapelmester – Joakim Pedersen
​Koreograf – Anja Gaardbo
​Executive Producer – Susanne Bier
​International Executive Producer – Jesper Winge Leisner
​Produktionsselskab – One And Only Musical Teater

Spillesteder:
Scandic Falkoner på Frederiksberg og Musikhuset Aarhus

Premierer:
Verdenspremiere: 5. marts 2020
​Aarhus-premiere: 24. april 2020

Foreløbige spilleperioder:
København: Den 5. marts – den 17. april 2020
​Aarhus: Den 24. april – den 17. maj 2020

Spilletider:
Onsdag-fredag kl. 20.00.
​Lørdag kl. 15.00 og 20.00.
​Søndag kl. 15.00.

Priser: