Blæst og Burhan G gæster Grøn 2024

Blæst og Burhan G gæster Grøn 2024

I dag udvider Muskelsvindfonden og Tuborg årets Grøn-plakat med yderligere to navne, når de tilføjer popsensationen Blæst og legenden Burhan G til årets lineup. De skal turnere på de danske landeveje med resten af lineuppet, der allerede tæller Tobias Rahim, Scarlet Pleasure og TV·2. Grøn besøger otte danske byer fra den 18.-28. juli 2024.

Kæmpe hits, dansefest og glade dage. Dét er hvad det grønne publikum kan se frem til, når Blæst og Burhan G drager med på tur gennem det danske sommerland med resten af den grønne karavane.

Danseglade debutanter på Grøn 2024
Det er ikke uden grund, at Blæst satte publikumsrekord under Roskilde Festival sidste år, da de åbnede Orange Scene foran 70.000 publikummer, hvilket gør det til den bedst besøgte åbning af den ikoniske scene nogensinde. Med hits som “Lad Mig Gå”, “Disko i KBH” og kæmpehittet “Juice” er der da heller ingen tvivl om, at Blæst har taget hele Danmark med storm, og nu er turen kommet til Grøn.

Bandet, der består af Fernanda Rosa, Anders Bondo, ­Valentin Buchwald og Lauge Kjærulf, har på mange måder været allestedsnærværende de sidste par år. Når Blæst åbner Grøn til sommer, bliver det deres debut på turnéen, og publikum kan glæde sig til at synge med på deres store danske pophits, der er kendetegnet ved deres funky rytmer og Fernanda Rosas karismatiske vokal.

"Vi er enormt beærede over at få lov til at være med på Grøn-holdet i år. Det er en virkelig sej festival, hvor frivillige kræfter driver et kæmpe projekt, og hvor der bliver samlet en masse penge ind til Muskelsvindfonden. Samtidigt er det en festival, hvor der er plads til alle, og en festival vi selv er kommet på, især i vores barndom. Derfor er det en kæmpe ære at få lov til at stå på scenen. Der er mange gode minder tilknyttet Grøn, og vi håber at kunne skabe nogle nye gode minder for publikum,” udtaler Blæst.

Tilbage på Grøn efter 10 år
I mere end tyve år har Burhan G samlet nationen omkring nogle af landets mest storslåede og hitspækkede liveshows - og med hele syv studiealbums, der har medført utallige guld og platinplader, lægger Burhan G sig utvivlsomt forrest i feltet af dansk pop. Burhan G gæstede Grøn for første gang i 2008 og var tilbage igen i både 2012 og 2014. Nu finder Burhan G tilbage til magien, når han i år er tilbage med sine enestående ørehængere fra toppen af hitlisterne for at feste med Grøn.

Pop- og R&B-stjernen Burhan G tordnede ind på danskernes nethinde, da han strøg direkte ind på hitlisterne med sine følelsesladede ballader og uptempo pophits i 2010 med sit selvbetitlede album. Med hele 13 top 10 singler og et album, der gik seks gange platin, cementerede Burhan G sin overbevisende topposition i dansk musik. Med sit imponerende bagkatalog som “Jeg Vil Ha’ Dig For Mig Selv”, “Mest Ondt” og “Tættere På Himlen” lagde den charmerende popdreng landets radiokanaler ned med sin klokkeklare vokal og ærlige tekster.

Burhan G udtaler:
“Det er på mange måder en kæmpe ære at stå på Grøn-scenerne til sommer. Fællesskabet foran og på scenerne er meget meningsfuldt at være en del af. Derfor går jeg til disse koncerter med respekt og ydmyghed. Bandet og jeg er allerede i gang med forberedelserne, og vi glæder os til at dele oplevelser og skabe nye minder med alle. Vi ses på Grøn til sommer!”

Link til billetter og yderligere information om Grøn 2024 kan findes på groenkoncert.dk.

For pressehenvendelser, kontakt venligst:
Peter Pishai Storgaard · peter@have.dk· 28 49 33 86
Picasa Emily Askjær Grand · picasa@have.dk · 30 13 88 80
Sofie Ugilt · sofieugilt@have.dk· 22 51 85 48

Om Grøn
I mere end fire årtier har Tuborg og Muskelsvindfonden med Grøn skabt musikalske oplevelser og fællesskaber på tværs af handicap, alder, etnicitet, køn, seksualitet og religion. Overskuddet fra koncerterne går til Muskelsvindfondens arbejde med at skabe Plads til forskelle, hvilket har til formål at skabe større mangfoldighed i det danske samfund. I 2023 kunne Tuborg og Muskelsvindfonden fejre 40 år med Grøn i et historisk år, hvor man for første gang kunne melde totalt udsolgt på hele turnéen rundt i Danmark.

Om Muskelsvindfonden
Muskelsvindfonden er en forening, et fællesskab og en bevægelse. Den blev skabt af og for mennesker med muskelsvind, men den er også 100vis af fantastiske pårørende, medarbejdere, engagerede samarbejdspartnere og mere end 1.000 frivillige, der er med til at sætte verden i bevægelse.

Siden 1983 har Muskelsvindfonden i et partnerskab med Tuborg arrangeret Grøn, for i Muskelsvindfonden samler vi danskerne, mens vi samler ind til vores arbejde for mennesker med muskelsvind. Overskuddet går direkte til vores arbejde for et bedre liv med muskelsvind og til forskning i muskelsvind.

Sammen med samarbejdspartnere samler Grøn også særskilt ind til en årlig Plads til forskelle-pulje, som uddeles til et initiativ, som understøtter Muskelsvindfondens vision om “plads til forskelle”.

Om Tuborg
Tuborg blev grundlagt i 1873, og er siden blevet danskernes foretrukne ølmærke. Tuborg har gennem fem årtier haft et stort engagement i musikken og det fællesskab, det bibringer mellem danskerne. Gennem tætte partnerskaber med både det danske musikmiljø og koncert-og festivalarrangører, har Tuborg medvirket til, at danskerne hvert år kan mødes til fællesskab, unikke musikoplevelser og iskolde øl. Tuborg var med til at skabe grundstenen til Grøn tilbage i 1983 og har været medarrangør lige siden.

Turnéplan 2024:
18. juli: Tårnby
19. juli: Kolding
20. juli: Aarhus
21. juli: Aalborg
25. juli: Esbjerg
26. juli: Odense
27. juli: Næstved
28. juli: Valby

Grøn på de sociale medier
Officielt hashtag: #Grøn24
Facebook: facebook.com/groenkoncert