FLASHDANCE THE MUSICAL får flere stjerner på plakaten

FLASHDANCE THE MUSICAL får flere stjerner på plakaten

Robert Hansen, Jimmy Jørgensen, Ditte Gråbøl, Pernille Schrøder og Morten Kjeldgaard er blandt de nye tilføjelser til den stjernespækkede rolleliste på FLASHDANCE THE MUSICAL, som har Silas Holst og stortalentet Sicilia Gadborg i de to hovedroller.

Om godt halvandet – d. 8. marts 2019 – år er der danmarkspremiere på FLASHDANCE THE MUSICAL, først i det totalt gennemrenoverede teater i Scandic Falkoner, og derefter i Musikhuset Aarhus. I foråret offentliggjorde teaterselskabet One And Only Musical Teater, at Silas Holst og Sicilia Gadborg skal spille forestillingens to store hovedroller.

I dag afsløres resten af det store hovedcast, og publikum kan glæde sig til et stjernespækket cast med en række populære navne i de bærende roller: Robert Hansen, Jimmy Jørgensen, Ditte Gråbøl, Pernille Schrøder, Emil Birk Hartmann, Morten Kjeldgaard, Kristine Yde og Christine Astrid er alle på rollelisten i det store ensemble.

Billedtekst (fra venstre): Ditte Gråbøl, Morten Kjeldgaard, Jimmy Jørgensen, Sicilia Gadborg, Silas Holst, Robert Hansen, Pernille Schrøder og Kristine Yde. Fotograf: Miklos Szabo

Executive Producer for forestillingen, Jesper W. Leisner, udtaler:

- Vi er lykkelige for, at vi har kunnet samle så stærkt et cast. De kan virkelig noget sammen, og mængden af energi og helt utrolig. Jeg er personligt glad for at have Robert Hansen tilbage igen efter hans store præstation i Dirty Dancing. Han er vores allesammens “Come Back Kid”, og vi glæder os til at være sammen med ham og hans ukuelige humør. Det bliver skønt.

En ikonisk film fra 1980’erne

Filmen Flashdance fra 1983 er sammen med Dirty Dancing én af de mest ikoniske danse- og musikfilm fra 1980’erne. Flashdance blev en gigantsucces over hele verden, da den fik premiere, og soundtracket er et af periodens bedst sælgende album med over seks mio. solgte eksemplarer alene i USA. Filmen blev omskabt til musicalversion i 2008 og har efterfølgende været opført bl.a. på West End og på turné i England og USA. I Sverige blev musicalen opført i Stockholm og Göteborg i 2014, hvor den blev en megasucces og solgte endnu flere billetter end Dirty Dancing The Musical.

FLASHDANCE THE MUSICAL er fortællingen om en ung, stærk kvinde, der kæmper for at udleve sin drøm som professionel danser. Hun møder mange udfordringer på sin vej, men i kampen for at forfølge sin drøm erfarer hun, at kærligheden er det vigtigste brændstof i vejen hertil. Med legendariske megahits som What A Feeling, Maniac og I Love Rock & Roll tager musicalen publikum med på det vildeste, romantiske nostalgi-trip fra start-80’erne med benvarmere, permanentet hår og den fedeste dans, sang og musik.

Fra producenterne bag Dirty Dancing The Musical og Saturday Night Fever The Musical

Efter kæmpesucceserne Dirty Dancing The Musical og Saturday Night Fever The Musical bliver FLASHDANCE THE MUSICAL den tredje af store dansemusicals baseret på filmhits fra 1970’erne og 80’erne som The One And Only Musical Teater producerer. Selskabet har sikret sig den anerkendte svensker Philip Zandén som instruktør, mens koreografien skabes af den amerikanske koreograf Tim Zimmermann. Scenografien kreeres af landets pt. formentlig ”hotteste” scenograf Benjamin La Cour, og dirigentstokken svinges af kapelmester Joakim Pedersen.

Se bagest i pressemeddelelsen:

Om Scandic Falkoner
Fakta om FLASHDANCE THE MUSICAL
Handlingen i FLASHDANCE THE MUSICAL
Profiler på cast
Profil på One And Only Musical Teater

For interviews og yderligere information, kontakt undertegnede.

Have Kommunikation

Priser:

Fra 198 – 1025 kr.

Om Scandic Falkoner:

Når Scandic Falkoner genåbner 8. marts 2019, bliver det som Danmarks største musicalteater med godt 2.000 pladser. Den eksisterende store sal i Falkoner vil i løbet af de kommende knap to år gennemgå en omfattende renovering og kommer til at genopstå som en multifunktionel venue med attraktive rammer for alle typer corporate arrangementer, som én af hovedstadens bedste koncertsale og som landets største musicalscene med en helt ny og komfortabel stoleopbygning, nyt state-of-the-art lydanlæg, ny akustisk konfigurering af salen og helt opdateret, elektronisk sceneteknik. De rummelige publikumsområder bygges helt om, med nye restauranter, flere lettilgængelige barer og rigelig plads til publikum både før og efter forestillingerne.

Scandic Falkoner bliver et topprofessionelt underholdningstempel, der som den eneste venue i København vil kunne tilbyde alt under samme tag, lige fra parkering, restaurantbesøg, drinks og warm-up arrangementer inden musicalforestillingerne, til VIP-treatment, afterparties og overnatning. Det helt unikke ved dette nye, store kongres- og entertainmenthus er, at det med sin nye multifunktionelle indretning vil kunne afholde alle typer erhvervsarrangementer i dagtimerne samtidig med, at man om aftenen kan slå dørene op for et festklædt musicalpublikum.

Historien:

Om dagen knokler 18-årige Alex Owens som svejser på det lokale stålværk i Pittsburgh. Om aftenen danser hun på bar for at tjene penge til at kunne forfølge sin drøm om at komme ind på byens prestigefyldte danseskole og blive professionel danser. Da chefen på stålværket, Nick Hurley, en tilfældig aften får øje på Alex, der danser på scenen i baren, forelsker han sig straks, og et ikke uproblematisk forhold begynder at udspille sig mellem de to. Nick vil gerne hjælpe Alex med dansedrømmen og skaffer hende en audition på danseskolen. Men Alex er vant til at klare tingene selv, og det er først til sidst det går op for hende, hvad der er vigtigt i livet.

Profiler på cast:

Silas Holst
SILAS HOLST (Nick Hurley) har stået på stort set alle større danske musicalscener. Han er uden sidestykke landets største musicalstjerne og har fejret utallige triumfer for sit uomtvistelige talent både som danser, sanger og skuespiller. Senest i musicalen Saturday Night Fever, som han fik en Reumert Nominering for som Årets Bedste Danser, og han vandt også CPH CULTURE’s pris for bedste dansepræstation for Saturday Night Fever. I 2018 kan han opleves i Det Ny Teaters opsætning af The Book of Mormon.

Sicilia Gadborg
SICILIA GADBORG (Alex Owens), der har den kvindelige hovedrolle som ALEX OWENS, spås en stor fremtid som musicalstjerne. Hun er p.t. ansat på Det Kongelige Teater. Er uddannet på Statens Teaterskole og før det på Det Danske Musicalakademi. Dette er Sicilias første musicalhovedrolle på et stort, dansk musicalteater. Sicilia vandt i 2015 en Reumert Talentpris, og i 2017 fik hun en Reumert-nominering for Årets Bedste Kvindelige Hovedrolle i Bjørn Rasmussens forestilling Happy Nations, der spillede under CPH Stage i 2016.

Robert Hansen
ROBERT HANSEN (Harry) fik sit folkelige gennembrud i filmen Kærlighed ved første hik fra 1999. Han har siden medvirket i film som Dykkerne, Den gode strømer, Familien Gregersen, Simon & Malou, Oldboys og Noget i luften. Robert Hansen har været TV-vært i adskillige shows, medvirket i Cirkusrevyen, Live fra Bremen og i 2007 vandt han Vild Med Dans sammen med Marianne Eihilt. Robert Hansen medvirkede desuden i One and Only’s opsætning af Dirty Dancing The Musical både i Tivoli i 2015 og i Operaen i 2016.

Jimmy Jørgensen
JIMMY JØRGENSEN (C.C.) er sanger, sangskriver, musiker og skuespiller. Han er medstifter af og forsanger i rockbandet Hotel Hunger. Jimmy debuterede som skuespiller i 1994 i Teaterkoncerten Gasolin på Dr. Dantes Aveny. Siden har man kunnet opleve ham i en lang række teaterkoncerter og musicals, bl.a. i The One And Only’s Elsk Mig I Nat og Elsk Mig I Nat X-mas, The Black Rider på Betty Nansen Teatret, Snedronningen, Jesus Christ Superstar, Hr. Nedersen, Simon og Come Together på Østre Gasværk Teater, Stupid Man på Bellevue Teatret, Hey Jude i Forum samt Dagen før på Aarhus Teater/Aveny-T. Derudover har han medvirket i film som Pizza King, Max, Store planer og Nynne samt i tv-serierne Taxa, Edderkoppen, Rejseholdet, Klovn og senest Ditte og Louise. Udgav i 2016 sin selvbiografi Stilledal i samarbejde med forfatter Andreas Fugl Thøgersen.

Ditte Gråbøl
DITTE GRÅBØL (Hannah Owens) blev uddannet fra Aarhus Teaterskole i 1984 og har, udover at være ansat på det Kongelige Teater, medvirket i et utal af danske film og TV-serier som En kort en lang, Lykkevej, Oh Happy Day, Lotto, Hævnen, Krøniken og Ørnen. Ditte debuterede på musicalscenen i 2011 i Det Ny Teaters Annie, men har også stor erfaring med revygenren fra hendes medvirken i Cirkusrevyen, Nykøbing F. Revyen og TAM TAM Revyen i Glassalen i Tivoli.

Pernille Schrøder
PERNILLE SCHRØDER (Mrs. Wilde/Louise) er skuespiller og en ægte revy-dronning, men hun har også medvirket i mange musicals, bl.a. Cats og Chigaco på Det Ny Teater og Mamma Mia! i Tivoli. Pernille Schrøder har vundet prisen for årets revykunstner, ÅRETS DIRCH, hele to gange, både i 1998 og 2016.

Emil Birk Hartmann
EMIL BIRK HARTMANN (Jimmy Kaminsky) er uddannet fra Det Danske Musicalakademi i 2014 og har allerede nu haft en hel del større roller i musicals og på TV. Emil har blandt andet medvirket i Oliver i Tivoli, Den Lille Havfrue – The Musical (Fredericia Teater/Operaen), haft hovedrollen som Jim Hawkins i Skatteøen på Folketeatret, stået i front som hovedrollen Mick i Shubidua - The Musical (Fredericia Teater/Østre Gasværk Teater), og han er nu aktuel i Seebach på Fredericia Teater, hvor han spiller rollen som Rasmus Seebachs bror Nicolai. Mange kan genkende Emil fra TV-serierne Lærkevej og Broen.

Kristine Yde
KRISTINE YDE (Gloria) er uddannet fra Det Danske Musicalakademi i 2008. I 2011 modtog hun en Reumert Talentpris for hendes rolle i Mamma Mia! Kristine har bl.a. medvirket i Singin’ In The Rain på Det Ny Teater, spillet hovedrollen Ariel i Den Lille Havfrue – The Musical på Fredericia Teater, hovedrollen Sille i Fredericia Teaters Shubidua - The Musical og rollen som Jum Jum i Mio Min Mio på Folketeatret. Hun har for nyligt spillet hovedrollen i musicalen We Will Rock You i Royal Arena og også spillet side om side med Niels Olsen, Thomas Mørk og Mads Knarreborg i De 39 Trin i Glassalen. Ved siden af karrieren på musicalscenen har Kristine lagt stemme til flere tegnefilm, bl.a. Anna i Disney-hittet Frost.

Christine Astrid
CHRISTINE ASTRID (Tess) er langt fra uvant med at stå på en musicalscene. Christine er uddannet fra Det Danske Musicalakademi i 2008 og har siden medvirket i et utal af musicals i ensemble- og store roller. Hun har blandt andet spillet Rizzo i Grease på Danmarksturné og har arbejdet som koreografassistent for Tim Zimmermann på flere musicalopsætninger. Senest har hun medvirket i One and Only Companys opsætning af Saturday Night Fever i rollen som Annette i Falconer Salen. Christine har derudover gjort indtryk på den danske revyscene, hvor hun i 2015 fik en nominering for Årets Kvindelige Revykunstner.

Om One and Only Musical Teater:

Teaterselskabet One and Only Musical Teater kunne i 2015 fejre 10-års jubilæum, og rundede sidste år 1 mio. solgte billetter. Det hele startede i 2005 med urpremieren på Den eneste ene – The Musical i en kæmpeversion i Forum (271.000 billetter i forskellige opsætninger). Siden da har succeserne afløst hinanden i form af bl.a. Elsk mig i nat (228.000 billetter), Grease (203.000 billetter), Dirty Dancing – The Musical (250.000 billetter) og Saturday Night Fever i Falconer og Musikhuset Aarhus (100.000 solgte billetter). Selskabet har endvidere stået bag sommerrevyen Tam Tam i Glassalen i samarbejde med Tivoli A/S de seneste tre år.

One and Only Musical Teater har samarbejdet med instruktører som Peter Langdal, Kenneth Kreutzmann, svenske Anders Albin og Joy-Maria Frederiksen, og på scenen har publikum gennem årene kunnet opleve en perlerække af stjernenavne som Silas Holst, Amalie Dollerup, Robert Hansen, Linda P, Niels Olsen, Martin Brygmann, Bodil Jørgensen, Søs Egelind, Paprika Steen, Ole Thestrup, Christiane Schaumburg-Müller, Mia Lyhne, Nicolaj Kopernikus, Mathilde Norholt, Anna David, James Sampson, Vicky Berlin, Joey Moe, Basim, Sonny Petersen, Julie Steincke, Szhirley, Jimmy Jørgensen, Kirsten Lehfeldt, Kirsten Norholt, Søren Østergaard, Amin Jensen, Louise Mieritz og Therese Glahn.