HAVE A/S udvider sin rolle som proaktiv kulturformidler: Christian Haves talkshow KulturHave er nu tilgængeligt som podcast

Store kulturpersonligheder, fem kulturministre og en bred vifte af kunstnere og kulturaktører fra hele landet. Christian Haves talkshow KulturHave byder på dybdegående interviews med dem alle, og programmet er nu tilgængeligt som podcast. Det er blot det seneste eksempel på, hvordan HAVE A/S tager det på sig at udbrede kunst og kultur i Danmark.

Christian Haves talkshow KulturHave havde premiere på dk4 tilbage i januar 2019. Siden da er der blevet produceret mere end 60 dybdegående interviews med et bredt udsnit af kulturlivets vigtigste og mest prominente aktører. Tilsammen er udsendelserne blevet set mere end 2 millioner gange.

Nu er KulturHave tilgængeligt som podcast – blandt andet via Apple Podcasts, SpotifyPodimo og Pocket Casts. Dermed kan man nemt abonnere på programmet via sin smartphone og lytte til det, når det passer én allerbedst.

Alle nye afsnit bliver naturligvis gjort tilgængelige via podcasten, ligesom man frit kan dykke ned i det omfangsrige arkiv af interviews.

Store kulturpersonligheder, kulturministre og vigtige kunstnere og kulturaktører
Blandt Christian Haves gæster finder man store kulturpersonligheder som Casper Christensen, Bodil Jørgensen, Christian Lollike, Jytte Abildstrøm, Nikolaj Hübbe, Susse Wold og Thomas Blachman.

Have har desuden haft tre tidligere kulturministre i studiet – Marianne Jelved, Mette Bock og Elsebeth Gerner Nielsen – og i de kommende uger kan man glæde sig til to yderligere: Bertel Haarder og Brian Mikkelsen. Sidstnævnte har som bekendt efterfølgende indtaget posten som direktør for Dansk Erhverv.

Endelig byder KulturHave også på et bredt udsnit af knapt så højt profilerede, men mindst ligeså vigtige kunstnere og kulturaktører fra hele landet. Således udgør KulturHave en vigtig platform for den brede vifte af aktører, som øvrige medier typisk ikke producerer dybdegående interviews med.

En forpligtelse for HAVE at udvikle og facilitere kulturformidlingen
”Vi ser det som vores fornemste opgave at være med til at udbrede kunst og kultur i Danmark. Det er derfor, at vi sammen med dk4 har taget initiativ til flere tv-programmer og af samme grund har skabt vores eget onlinemedie, Teaternyheder.dk. Det er også derfor, at vi nu lancerer Christian Haves talkshow som podcast,” forklarer HAVEs direktør Michael Feder og fortsætter:

”Det er ikke blevet nemmere for kulturen i mediebilledet i år, og derfor føler vi som kommunikationsbureau også en forpligtelse til at hjælpe med at udvikle og facilitere nye kanaler, platforme og måder, som kunst og kultur i Danmark kan udbredes på. Vi er stolte over, at vi med dk4 har en samarbejdspartner, der formår at prioritere kulturen lige så højt som os selv, og det er en stor glæde at producere formidlende kulturelt indhold sammen med dem.”

Foruden KulturHave samarbejder HAVE med dk4 omkring programmerne Teaternyheder og Kulturpulsen samt en række udvidede kulturinterviews, der sendes som selvstændige programmer.

HAVE har også indgået et samarbejde med Muusmann Forlag om det nye magasinformat, Omtanke, der ligeledes har dybdegående interviews udført af Christian Have som omdrejningspunkt. Den første udgave, hvor Thure Lindhardt fortæller åbenhjertigt om sit forhold til emner som tro, håb og kærlighed, er netop udkommet.

HAVE A/S

For yderligere information, kontakt venligst:
Michael Feder 22 43 49 42 michael@have.dk

Om HAVE A/S
I de senere år har HAVE lagt mange kræfter og ressourcer i den overordnede udvikling af det samlede danske kulturliv. Det gælder ikke mindst konferencen Vækst med Kultur, som produceres og afvikles i samarbejde med Dansk Erhverv. Hertil kommer Danmarks kulturformidlingspris, Artbeat Prisen, som HAVE og Spar Nord Fonden er fælles afsendere på.

Virksomheden står også bag såvel sit eget nyhedsmedie for scenekunst, Teaternyheder.dk, samt et stigende antal tv-produktioner – herunder Christian Haves populære talkshow KulturHave og nyhedsudsendelserne Kulturpulsen og Teaternyheder, der produceres i samarbejde med dk4.

Oven i de mange aktiviteter, der ligger uden for det, som et traditionelt kommunikationsbureau beskæftiger sig med, holder HAVE A/S fortsat godt fast i sin position som landets førende kommunikationsbureau inden for kultur og underholdning.

Dette blev ikke mindst tydeliggjort med den internationale prisregn, som samarbejdet med Det Kgl. Teater omkring den stort anlagte Balletfestival i 2018 udløste.

Prisregnen, som i alt talte syv internationale priser, kulminerede med en Global SABRE Award i oktober 2019, som uddeles til de 40 bedste kampagner blandt mere end 5.500 kampagner fra over 60 forskellige lande. Blandt de øvrige vindere var der globale giganter som Netflix, UNICEF, McDonald’s og Siemens.