Jada debuterer på Grøn 2024

Jada debuterer på Grøn 2024

Tuborg og Muskelsvindfonden kan i dag afsløre, at popdronningen Jada er det sjette navn på årets Grøn-plakat. Publikum kan glæde sig til at opleve hendes anmelderroste shows, smukke tekster og kraftfulde stemme, når hun drager på tur med Grøn og besøger otte danske byer fra den 18.-28. juli.

Skrål med på bl.a. kæmpehittet “Nudes” til sommer, når Jada ruller gennem det danske sommerland sammen med resten af lineuppet, der indtil videre tæller Blæst, Burhan G, Scarlet Pleasure, Tobias Rahim og TV·2.

“Jeg og mit band kom slet ikke ud at spille sidste sommer, og for mig kunne det ikke være bedre, end at det er Grøn, vi vender tilbage på - det er en fællesskabsfest, som jeg selv har elsket at være med til som teenager, og som jeg er så stolt af at skulle være en del af nu. Vi har to års musik, energi og kærlighed sparet op indeni, og det skal blæses ud til alle, der kommer på Grøn. Mig og min nye lille familie glæder os så meget til at komme og blive en del af Grøn-familien 2024,” udtaler Jada.

En kraftfuld stemme for selvkærlighed
I 2019 bragede Jada ind på den danske musikscene med det anmelderroste debutalbum “I Cry a Lot”. Allerede ved Jadas debut i 2018 spåede GAFFA, at hun ville blive en af de helt store spillere inden for dansk musik - og lige siden er priserne væltet ned over hende i en lind strøm. Både Danish Music Awards, P3 Guld, Carl Prisen og Steppeulven valgte at anerkende hendes store gennembrud, og hun har siden manifesteret sin stjernestatus i dansk musik. Jada har fået hele landet til at synge med på ørehængerne som “Lonely”, “Lifetime” og kæmpesuccesen “Nudes”, som har passeret imponerende 12 mio. streams på Spotify.

Jada er blevet en vigtig stemme for den unge generation, hvor hun med sine følsomme tekster formidler vigtige og relaterbare budskaber. Efter to år med corona-aflysninger har Jada i den grad taget revanche med kæmpe shows på Roskilde Festivals Orange Scene, Smukfest, NorthSide og i Royal Arena. Med sin kraftfulde vokal og imponerende sceneshows er det ingen overraskelse, at Jada hele fire gange har modtaget priser som Årets Livenavn til forskellige prisuddelinger. Når Jada i år gæster Grøn med sin fantastiske stemme og vedkommende tekster, bliver det samtidig hendes debut på den grønne turné.

Link til billetter og yderligere information om Grøn 2024 kan findes på groenkoncert.dk.

For pressehenvendelser, kontakt venligst:
Peter Pishai Storgaard · peter@have.dk · 28 49 33 86
Picasa Emily Askjær Grand · picasa@have.dk · 30 13 88 80
Sofie Ugilt · sofieugilt@have.dk · 22 51 85 48

Om Grøn
I mere end fire årtier har Tuborg og Muskelsvindfonden med Grøn skabt musikalske oplevelser og fællesskaber på tværs af handicap, alder, etnicitet, køn, seksualitet og religion. Overskuddet fra koncerterne går til Muskelsvindfondens arbejde med at skabe Plads til forskelle, hvilket har til formål at skabe større mangfoldighed i det danske samfund. I 2023 kunne Tuborg og Muskelsvindfonden fejre 40 år med Grøn i et historisk år, hvor man for første gang kunne melde totalt udsolgt på hele turnéen rundt i Danmark.

Om Muskelsvindfonden
Muskelsvindfonden er en forening, et fællesskab og en bevægelse. Den blev skabt af og for mennesker med muskelsvind, men den er også 100vis af fantastiske pårørende, medarbejdere, engagerede samarbejdspartnere og mere end 1.000 frivillige, der er med til at sætte verden i bevægelse.

Siden 1983 har Muskelsvindfonden i et partnerskab med Tuborg arrangeret Grøn, for i Muskelsvindfonden samler vi danskerne, mens vi samler ind til vores arbejde for mennesker med muskelsvind. Overskuddet går direkte til vores arbejde for et bedre liv med muskelsvind og til forskning i muskelsvind.

Sammen med samarbejdspartnere samler Grøn også særskilt ind til en årlig Plads til forskelle-pulje, som uddeles til et initiativ, som understøtter Muskelsvindfondens vision om “plads til forskelle”.

Om Tuborg
Tuborg blev grundlagt i 1873, og er siden blevet danskernes foretrukne ølmærke. Tuborg har gennem fem årtier haft et stort engagement i musikken og det fællesskab, det bibringer mellem danskerne. Gennem tætte partnerskaber med både det danske musikmiljø og koncert-og festivalarrangører, har Tuborg medvirket til, at danskerne hvert år kan mødes til fællesskab, unikke musikoplevelser og iskolde øl. Tuborg var med til at skabe grundstenen til Grøn tilbage i 1983 og har været medarrangør lige siden.

Turnéplan 2024:
18. juli: Tårnby
19. juli: Kolding
20. juli: Aarhus
21. juli: Aalborg
25. juli: Esbjerg
26. juli: Odense
27. juli: Næstved
28. juli: Valby

Grøn på de sociale medier
Officielt hashtag: #Grøn24
Facebook: facebook.com/groenkoncert