Presseinvitation: Københavnerpremiere på Disneys Musical TARZAN

Presseinvitation: Københavnerpremiere på Disneys Musical TARZAN

Københavnerpremiere:

Dato: Fredag d. 29. november 2019 kl. 19.30 (rød løber starter kl. 18.30)

Sted: Scandic Falkoner Salen, Falkoner Alle 9, Frederiksberg

Tilmelding er nødvendig og skal ske til Sandra Nynne Jensen på
sandra@have.dksenest fredag d. 22. november 2019.

Fredericia Teater har hermed fornøjelsen af at invitere til reportagedækning af den storslåede københavnerpremiere på Danmarks første bæredygtige forestilling Disneys musical Tarzan, fredag d. 29. november 2019 i Scandic Falkoner Salen. Forestillingen starter kl. 19.30. Mød op senest kl. 18.30, hvor gæsterne begynder at ankomme.

Gennem aftenen vil der være live-streaming, som I er velkomne til at bruge på jeres web. Info om denne mulighed eftersendes. Scandic Falkoner Salens foyer vil i anledningen være omdannet til en jungle dekoreret med lianer og andre vilde overraskelser, og gæsterne vil ankomme på en grøn løber, når den verdenskendte historie om Tarzan, indtager København.

HAVE A/S

Kontaktperson:
Sandra Nynne Jensen, mail: sandra@have.dk, mobil: 2286 3094
Rikke Hesselholt, mail: rikke@have.dk, mobil: 2843 3893

Om Disneys Musical TARZAN
Disneys Musical TARZAN er i efteråret og vinteren 2019 klar til at indtage København. Den spektakulære udgave af musicalen havde premiere på Fredericia Teater i 2018 og har indtil videre solgt mere end 155.000 billetter. Forestillingen spiller i København fra den 29. november 2019, hvor den kan opleves i nyrenoverede Scandic Falkoner Salen.

Disneys Musical TARZAN er Fredericia Teaters fjerde samarbejde med Disney efter tre store musicalsuccesser: Disneys ALADDIN – The Musical, Disneys DEN LILLE HAVFRUE – The Musical og senest Disneys KLOKKEREN FRA NOTRE DAME, som i efteråret bliver genopsat på teatret. De fire musicals har indtil nu tilsammen solgt mere end en halv million billetter.

Med musik og tekst af den Oscar-belønnede og syvdobbelte Grammy-modtager Phil Collins præsenterer Fredericia Teater en storslået udgave af Disneys Musical TARZAN. Musicalen er baseret på Chris Buck og Kevin Limas tegnefilmsfortolkning af Edgar Rice Burroughs klassiker om menneskebarnet Tarzan, der vokser op blandt gorillaerne i den vestafrikanske regnskov. Disneys Musical TARZAN indeholder Phil Collins’ mange velkendte sange fra tegnefilmens Grammy-hædrede soundtrack inklusiv Oscar- og Golden Globe-hittet ”You’ll Be in My Heart” (DK: ”Du’ Mit Hjerteslag”). Manuskriptet til musicalen er skrevet af David Henry Hwang.

Disneys Musical TARZAN er udviklet af Disney Theatrical Productions. Forestillingen fik premiere på Broadway-teatret Richard Rodgers Theatre den 10. maj 2006 og blev dermed Disney Theatrical Productions’ første musical-premiere uden en eneste prøvevisning udenfor New York City. Fredericia Teaters produktion af Disneys Musical TARZAN er den første udgave af musicalen, man kan opleve i Danmark.

Animationsfilmen, som musicalen er baseret på, havde dansk biografpremiere i 1999. Filmen blev en kæmpe succes og solgte over 672.000 biografbilletter, hvilket gør den til den næstbedst sælgende Disney animationsfilm herhjemme siden 1999.

FAKTA om Disneys Musical TARZAN

Scandic Falkoner:

Spilleperiode: 29. november 2019 – 15. december 2019 (forpremierer 19.-28. november)

Tirsdag-fredag kl. 19.30 (ingen forestilling 6. og 13. december)

Lørdag-søndag kl. 15.00 og kl. 19.30 (ingen forestilling 30. november og 14. december)

Billetpriser: kr. 198 – 598 + gebyr. Weekender + 50 kr.

Billetbestilling: www.tarzanmusical.dk eller www.fredericiateater.dk / tlf. 75 92 25 00 (75 92 25 60)

Rolleliste:

Tarzan: Kim Ace Nielsen

Jane: Regina Sloth/Bjørg Gamst

Kala: Maria Skuladottir

Kerchak: Teit Samsø

Terk: Diluckshan Jeyaratnam

Porter: Anders Bircow

Clayton/alt Kerchak/cover Tarzan: Jacob Prüser

Tarzans far: Frederik Brorson

Tarzans mor: Elise Ruusunen

Snipes: Morten Lindemann Olsen

Ung Tarzan: Arthur Wadstrøm og Micas Lyngsø Møller

Ung Terk: Albert Groth og Carl-Emil Nielsen

Alt Tarzan: Rune Høck Møller

Ensemble/cover Jane: Annie Solmer

Ensemble/alt Kala: Nanna Hjort Rossen

Alt Porter: Frank Gundersen

Alt Clayton: Christoffer Møller

Ensemble: Mikkel Emil Lynge Nielsen og Sofie Akerø

Akrobater/danser: Ida Frost, Ernestine Ruiz, Juliane Bauer, Alex Otto, Ka Kui Louis Wong, Jon Stage og Mette Refshauge Kristiansen

Dansere: Giada Luciani, Karina Rapley, Frederik Levin, Patrick Terndrup og Jesper Møller Hermansen

Swing: Lucy Marie Fitzgerald og Patricia Tjørnelund

Associate producer: Rob Hartmann

Kreativ producent: Søren Møller

About DISNEY THEATRICAL PRODUCTIONS
DISNEY THEATRICAL PRODUCTIONS, a division of The Walt Disney Studios, was formed in 1994 and operates under the direction of Thomas Schumacher. Worldwide, its 10 Broadway titles have been seen by over 200 million theatergoers and have been nominated for 60 Tony Awards®, winning Broadway’s highest honor 20 times. With 20 productions currently produced or licensed, a Disney musical is being performed professionally somewhere on the planet virtually every hour of the day.

TARZAN is presented through special arrangement with Music Theatre International (MTI). All authorized perfomance materials are also supplied by MTI. 421 West 54th Street, New York, NY 10019. Phone: 212-541-4684. www.MTIShows.com

About The Walt Disney Company EMEA
The Walt Disney Company, together with its subsidiaries is a diversified worldwide entertainment company with operations in four business segments: Media Networks; Parks, Experiences and Products; Studio Entertainment; and Direct-to-Consumer and International. Disney is a Dow 30 company and had annual revenues of $59.4 billion in its last fiscal year (FY18).

Seeking to entertain, inform and inspire people around the globe through the power of unparalleled storytelling, The Walt Disney Company has been in Europe, Middle East and Africa (EMEA) for over 80 years, employing thousands of people across the region and reaching consumers in more than 130 countries. The Walt Disney Company’s iconic brands – including Disney, Pixar, Marvel, Lucasfilm, National Geographic, FOX, FOX Sports and ESPN – are experienced diversely across the region in cinemas, on TV screens, online, at retail, in Disney Stores and at Disneyland Paris.

Sandra Nynne Vognstrup

Pressekontakt Rådgiver 22863094