Projekt DanseDrømme på Det Kongelige Teater

Projekt DanseDrømme på Det Kongelige Teater

Vi gennemfører nu forestillingen MOD på Skuespilhusets Store Scene den 9. august 2020 med unge i alderen 14-22 år. Projektperioden begyndte december 2019 med planlagt premiere 9. juni 2020.

28 UNGES SCENEKUNSTNERISKE FORTÆLLINGER OM MOD I LIVET
TIM RUSHTON SOM SAMLENDE KREATIV KRAFT – ORIGINAL LIVE MUSIK AF SOPHUS AUGUST TUXEN

MOD handler om at være ung i dag.
Forestillingen er et tidsbillede på vores generations møde med konstante sociale udfordringer i en verden i hastig forandring - med MODet og håbet i behold.

Om hvordan det er som ung at stå over for udfordringer, der synes uoverkommelige, om at samle mod til at kæmpe for det man tror på – trods alle odds.

Vi har samlet det hele i en farverig musikalsk forestilling udtrykt i dans, sang og fysiske tableauer.

Kunstnerisk team:
Tim Rushton koreograf/instruktør, prisbelønnet koreograf, tidl. kunstnerisk leder af Dansk Danseteater.
Sophus August Tuxen komponist - kendt fra gruppen Marshall Cecil - live på scenen med de 28 unge.
Maja Brix kostumedesigner
Simone Svane /Vidar Hansen koreografassistent

“This life affirming performance is funny, raw, moving, simple and touching.
Courage is so individual and embraces so many aspects of our lives, but our need to be creative, individually and together with others is a feeling of life itself,” Tim Rushton

MOD er støttet af
Augustinus Fonden, Den Danske Forskningsfond, Fritz H.Schur, Den Faberske Fond, Aage og Johanne Louis-Hansen Fonden, Arne V. Schleschs Fond, William Demant Fonden.

Mads Nørgaard har doneret materialer til kostumerne. Gentofte Kommune har stillet Byens Hus til rådighed i en del af projektperioden. Tak til Have PR.

Om Projekt DanseDrømme
Unik scenekunst som læringsrum der støtter social integration og interkulturel dialog.
Ideen til Projekt DanseDrømme i 2012 har bl.a. baggrund i Else Marie Westers 30-årige psykoterapeutiske arbejde med unge, hvor erfaringen tydeligt har vist, at understøttelse af den unges kreative sider er værdifuld for den personlige udvikling.

Intentionen er at skabe scenekunstneriske fortællinger - med et både socialt og kunstnerisk sigte - om og af unge mennesker, der i samarbejde med professionelle - koreograf, komponist & musiker samt kostumedesigner - udvikler og opfører deres forestilling på et højt kunstnerisk niveau på et stort teater.

Projektledelsen
Else Marie Wester og Anette Abildgaard