Scarlet Pleasure og TV·2 spiller på Grøn 2024

Scarlet Pleasure og TV·2 spiller på Grøn 2024

I dag kan Muskelsvindfonden og Tuborg tilføje et par af landets bedste liveartister fra hver sin generation til årets lineup på Grøn i form af Scarlet Pleasure og TV·2. De slutter sig til tidligere offentliggjorte Tobias Rahim, når de drager på turné gennem det danske sommerland fra den 18.-28. juli.

Med tilføjelsen af Scarlet Pleasure og TV·2 er der lagt op til dans, fællessang og vilde koncertoplevelser på Grøn til sommer. Det er nemlig to af Danmarks største og bedste livebands fra hver sin generation, der inviterer til fest for fællesskabet og forskelligheden i det danske sommerland. For Grøn er en fest der gør en forskel –overskuddet går til Muskelsvindfonden.

Tropiske toner fra poptrioen
Siden debuten i 2014 har Scarlet Pleasure, bestående af sanger Emil Goll, Joachim Dencker på trommer og Alexander Malone på bas, leveret et imponerende repertoire af hits i topklasse, med numre som “Deja Vu” og “Limbo”. Hitkavalkaden tager med de iørefaldende melodier og fængende beats lytteren med på en musikalsk rejse til varmere himmelstrøg, hvor man trygt kan lade dansekroppen slænge sig tættere på zen end nogensinde.

I 2021 tog Scarlet Pleasure den triumferende succes til nye internationale højder, og med svimlende 65 mio. streams på Spotify blev trioen sat på verdenskortet med soundtracket “What a Life” til den Oscar-vindende film “Druk”. Foruden perlerækken af hitsingler har trioen siden sin debut krydset 200 mio. afspilninger på Spotify, spillet udsolgte koncerter, startet fester på de største festivalscener, bragt 90’erne til live og lagt landet ned med en platinblond midterskilning.

Scarlet Pleasure debuterede på Grøn i 2017 og har siden stået på plakaten i 2019 og til Grønnere Grøn i 2020. Nu glæder de sig over at være tilbage.

“Vi er meget beærede over at få muligheden for at spille på Grøn for tredje gang. Vi vender tilbage til Grøn, fordi der er en helt særlig stemning. Man kommer rundt i hele landet, og man oplever byernes forskellige vibes og mennesker. Og det glæder vi os helt vildt til at skulle igen til sommer,” lyder det fra bandet.

TV-2 tilbage på Grøn for tiende gang
Siden bandet opstod i 1980 har TV·2 leveret et hav af tidløse klassikere. “Alt Hvad Hun Ville Var At Danse”, “Bag Duggede Ruder” og “De Første Kærester På Månen” er blot et lille udpluk af de mange kæmpehits fra bandets omfangsrige repertoire. TV·2 laver musik, der taler til alle generationer og fungerer som et mødested for de store følelser, festen og fællesskabet. Det er lige netop det, som det grønne publikum kan glæde sig til, når Grøn endnu engang byder velkommen til Danmarks lykkeligste orkester efter 13 års pause.

Og det ser bandet frem til:
“I en tid hvor det virker som om, at hele verden er gået fra forstanden, er det en stor glæde for os i TV·2 at spille på Grøn og være med til at samle os selv og hinanden om det, der binder os sammen: Glæde, kærlighed og håb for fremtiden.”

TV·2 spillede på Grøn for første gang i 1986 og har gennem de sidste knap 40 år spillet på Grøn hele ni gange.

Link til billetter og yderligere information om Grøn 2024 kan findes på groenkoncert.dk.

For pressehenvendelser, kontakt venligst:
Peter Pishai Storgaard · peter@have.dk· 28 49 33 86
Picasa Emily Askjær Grand · picasa@have.dk· 30 13 88 80
Sofie Ugilt · sofieugilt@have.dk· 22 51 85 48

Om Grøn
I mere end fire årtier har Tuborg og Muskelsvindfonden med Grøn skabt musikalske oplevelser og fællesskaber på tværs af handicap, alder, etnicitet, køn, seksualitet og religion. Overskuddet fra koncerterne går til Muskelsvindfondens arbejde med at skabe Plads til forskelle, hvilket har til formål at skabe større mangfoldighed i det danske samfund. I 2023 kunne Tuborg og Muskelsvindfonden fejre 40 år med Grøn i et historisk år, hvor man for første gang kunne melde totalt udsolgt på hele turnéen rundt i Danmark.

Om Muskelsvindfonden
Muskelsvindfonden er en forening, et fællesskab og en bevægelse. Den blev skabt af og for mennesker med muskelsvind, men den er også 100vis af fantastiske pårørende, medarbejdere, engagerede samarbejdspartnere og mere end 1.000 frivillige, der er med til at sætte verden i bevægelse.

Siden 1983 har Muskelsvindfonden i et partnerskab med Tuborg arrangeret Grøn, for i Muskelsvindfonden samler vi danskerne, mens vi samler ind til vores arbejde for mennesker med muskelsvind. Overskuddet går direkte til vores arbejde for et bedre liv med muskelsvind og til forskning i muskelsvind.

Sammen med samarbejdspartnere samler Grøn også særskilt ind til en årlig Plads til forskelle-pulje, som uddeles til et initiativ, som understøtter Muskelsvindfondens vision om “plads til forskelle”.

Om Tuborg
Tuborg blev grundlagt i 1873, og er siden blevet danskernes foretrukne ølmærke. Tuborg har gennem fem årtier haft et stort engagement i musikken og det fællesskab, det bibringer mellem danskerne. Gennem tætte partnerskaber med både det danske musikmiljø og koncert-og festivalarrangører, har Tuborg medvirket til, at danskerne hvert år kan mødes til fællesskab, unikke musikoplevelser og iskolde øl. Tuborg var med til at skabe grundstenen til Grøn tilbage i 1983 og har været medarrangør lige siden.

Turnéplan 2024:
18. juli: Tårnby
19. juli: Kolding
20. juli: Aarhus
21. juli: Aalborg
25. juli: Esbjerg
26. juli: Odense
27. juli: Næstved
28. juli: Valby

Grøn på de sociale medier
Officielt hashtag: #Grøn24
Facebook: facebook.com/groenkoncert