Soundtracket til ASKEPOT - THE MUSICAL har ramt albumhitlisten!

Soundtracket til ASKEPOT - THE MUSICAL har ramt albumhitlisten!

Sangene fra ASKEPOT - THE MUSICAL er uden tvivl gået lige i publikums hjerter, for i denne uge er musicalens soundtrack drønet ind på den officielle albumhitliste, hvor den lige nu er placeret som nr. 12. Forestillingen og musikken kan stadig opleves live, da den netop er taget på en omfattende danmarksturné.

Det er yderst sjældent, at soundtracket til en musical brager ind på albumhitlister. Men det er altså, hvad Rasmus Seebachs ørehængere til ASKEPOT - THE MUSICAL netop har gjort. I denne uge er musicalens album nemlig placeret som nr. 12 på den officielle danske albumhitliste, hvor den mænger sig med navne som bl.a. Beyoncé, Tobias Rahim og Gilli.

Storhittende musikmagere står bag
Det hittende soundtrack til ASKEPOT - THE MUSICAL indeholder 12 nyskrevne numre fra forestillingen, der er langt fra dem, vi kender fra den klassiske kærlighedshistorie om Askepot. Soundtracket til musicalen er lavet af Rasmus Seebach i samarbejde med Ankerstjerne og Andreas “Maskinen” Sommer. Det er popmelodier, som vi kender fra Seebachs eget univers, det er legesygt, sjovt - og ikke mindst eventyrligt.

“Jeg havde ærligt aldrig troet, at det skulle blive gennem arbejdet med ASKEPOT - THE MUSICAL, at jeg skulle skrive nogle af de bedste sange, jeg længe har været med til at lave. Hele processen sammen med verdens bedste Anker og Andreas har været et nyt eventyr. Vi har skrevet pop med hjertet - det, vi elsker allermest”, udtaler Rasmus Seebach om soundtracket.

Eventyrlige sangstemmer
Det er store stemmer, der vækker soundtracket til live. Sangene rangerer på en bred pallette, der på den ene side tager udgangspunkt i årtiers dansk musiktradition, og på den anden side ikke er bange for at føre musikken i nye retninger.

Johanne Milland, der spiller vores allesammens Askepot, åbner ballet med den melankolske ballade “Plot Twist”, der emmer af tjenestepigen Askepot, når hun med sin smukke og kraftfulde stemme drømmende synger om at ønske sig et andet liv end det, hun har. Hele Danmarks musicalkonge Stig Rossen takker af med ASKEPOT - THE MUSICAL som karrierens sidste musicalforestilling. Meget passende deler Stig Rossen, i rollen som Kongen, ud af gode råd og livserfaringer til sønnen i sangen “Den Mand Du Ka´ Bli’”. Pelle Emil Hebsgaard sætter gang i festen med sangen “Partystarter”, der tager publikum med på technoklub i Berlin. Rasmus Brohave har sin musicaldebut i ASKEPOT - THE MUSICAL, og med det energiske og poppede nummer “Så’n En Som Mig”, springer han ud i sangens verden med manér.

Se albumhitlisten her: https://www.hitlisten.nu/
Sangene kan købes her
Sange kan streames på din foretrukne platform.

Handlingen i ASKEPOT - THE MUSICAL
Lige midt i nutidens pulserende og travle modebranche møder vi Ella, en hårdtarbejdende og håbefuld ung kvinde, der drømmer om en plads blandt designere, catwalks og topmodeller. Det store modeshow er lige rundt om hjørnet, men Ella er på bunden af hierarkiet, ude af stand til at sige fra over for urimelige chefer og arbejdsforhold. Helt galt går det, da Ella midt i modeshowet begår en grusom fejl og besvimer. Da hun vågner, befinder hun sig pludselig i en magisk eventyrverden. Fuld af forvirring forsøger Ella at finde vejen ud af sin mærkelige drøm og tilbage til virkeligheden. Hendes vej ud af eventyret byder både på et møde med Den Gode Fe, et par smukke sko af glas og ikke mindst et romantisk kys med Prinsen under stjernerne…

Eventyrligt tophold bag scenen
Bag manuskriptet står Line Knutzon, en af Danmarks sjoveste dramatikere, der for første gang træder ind på musicalens store scene. Igennem de seneste 30 år har Line Knutzon slået sit navn fast som en af vores mest originale dramatikere og er især kendt for værker som Snart kommer tiden, Guitaristerne og Først bliver man jo født.

Danmarks pt. mest omtalte modedesigner, Soeren Le Schmidt, står bag forestillingens spektakulære haute couture-kjoler og -kostumer. Thomas Agerholm instruerer og med succeser som Seebach – The Musical, Shu-bi-dua – The Musical, Klokkeren fra Notre Dame – The Musical, Atlantis og The Bodyguard – The Musical på CV’et har han for længst slået sit navn fast som en af landets førende musicalinstruktører. Med sig har han scenograf Benjamin La Cour, der skaber forestillingens scenografi.

ASKEPOT – THE MUSICAL havde verdenspremiere 7. marts i Tivolis Koncertsal. Musicalen er nu taget på en omfattende Danmarksturné til Aarhus, Odense, Esbjerg, Aalborg, Viborg, Vejle og Randers.

For mere information, kontakt venligst:
Amalie Søndergaard - amalie@have.dk - 2858 8150

Fakta om ASKEPOT – THE MUSICAL

Sangene:

• Plot Twist - Johanne Milland
  • Icon - Cristopher Schøllhammer Rørmose & Stig Rossen
  • Voila! Ta Dah! - Pelle Emil Hebsgaard & Lise Lotte Beck Andersen
  • Den Mand Du Ka´ Bli’ - Stig Rossen
  • Brand New Evergreen - Johanne Milland & Cristopher Schøllhammer Rørmose
  • Mor(d) På Dansegulvet - Johanne Milland & Fie Alberte Damgaard-Lauritsen
  • Ella - Pelle Emil Hebsgaard
  • Så’n En Som Mig - Rasmus Brohave