TRAILER: Stjernebesat dansk drama sætter fokus på tillid

Nimbus Film og Scandinavian Film Distribution kan i dag præsentere traileren til Annette K Olesens danske drama INGEN KENDER DAGEN med stærke skuespillernavne som Trine Dyrholm, Jakob Cedergren, Morten Hee Andersen og Lisbet Dahl på rollelisten.

Det er en fortælling om tillid, sårbarhed og om livets mange skelsættende valg - fortalt på én dag gennem fem menneskers liv. INGEN KENDER DAGEN får biografpremiere den 27. oktober.

Traileren skildrer nogle af tilværelsens store valg, som filmens hovedpersoner hver især står overfor. Valg som vil ændre dem for altid…

Traileren kan ses her: her
Traileren kan downloades her (kod
e: IKD_Trailer_2022!)

Handlingen
En ægtemand, en læge, en hustru, en skoleelev og lille datter bliver i løbet af 24 timer konfronteret med en af tilværelsens skæbnesvangre skilleveje. I søgen efter kærlighed, identitet og et moralsk ståsted, må de hver især satse det vigtigste vi har mellem hinanden; tillid. Men tilliden er sårbar og konsekvenserne bliver fatale, forbudte og pinagtigt morsomme.

Stjernebesat cast
Annette K Olesen og Scandinavian Film Distribution har sikret sig et stærkt cast. Trine Dyrholm, som senest medvirkede i det anmelderroste historiske drama Margrethe Den Første (2021) og er den mest prisbelønnede skuespiller i dansk filmhistorie, spiller i INGEN KENDER DAGEN lægen Eva, der udsættes for et voldsomt moralsk dilemma. Trine Dyrholm fortsætter dermed samarbejdet med Anette K Olesen efter hendes medvirken i både Lille Soldat (2008) og Skytten(2013). I rollen som livsnyderen Adam, der har lejet et sommerhus for at dyrke en affære, ses Jakob Cedergren, der bl.a. havde hovedrollen i den prisbelønnede thriller Den Skyldige (2018), mens stortalentet Morten Hee Andersen, der har modtaget flere Robert-nomineringer for sin medvirken i tv-serierne Herrens Veje og Fred til lands, spiller den vordende far Simon.

Derudover medvirker blandt andre Lisbet Dahl, der har medvirket i en perlerække af film, tv-serier og teaterforestillinger, ligesom hun siden 1974 har været synonym med Cirkusrevyen. I de øvrige roller ses bl.a. Hadi Ka-Koush, Anders Brink Madsen, Sofie Juul Blikenberg, Ene Øster Bendtsen, Emil Aron Dorph og Ellaha Lack.

Holdet bag
INGEN KENDER DAGEN er instrueret af Annette K Olesen, der er uddannet fra Den Danske Filmskole. Hun opnåede international opmærksomhed for sin spillefilmsdebut Små Ulykker (2002), der blev nomineret til Guldbjørnen ved Berlin Filmfestival i 2002. Annette K. Olesen har ligeledes høstet stor anerkendelse for flere af sine spillefilm, som f.eks. Forbrydelser (2004), Lille Soldat (2008) og Skytten (2013). Derudover har hun arbejdet i DR’s Ungdomsredaktion og instrueret flere afsnit af drama-serier som Borgen og Bankerot.

Filmens fortællinger er skrevet af fem forskellige danske forfattere - Carsten Jensen, Niels Henning Krag Jensby, Kamilla Hega Holst, Martin Kongstad og Caroline Albertine Minor. De er blevet bearbejdet til film af Annette K. Olesen og Maren Louise Käehne, som også var manuskriptforfatter på den prisvindende Dronningen. INGEN KENDER DAGEN er produceret af Nimbus Film v/ Jonas Frederiksen, udviklingsproduceret af Profile Pictures v/ Ditte Melsted og i co-produktion med Annette K ApS.

INGEN KENDER DAGEN er støttet af Det Danske Filminstitut Konsulentordningen v/Mikkel Munch-Fals og Silje Riise Næss, Den Vestdanske Filmpulje og DR.

HAVE Kommunikation & PR

For yderligere, kontakt venligst:
Rikke Hesselholt / rikke@have.dk/ 2843 3893
Sara Jeppesen / sara@have.dk / 22410048
Camille Fallesen / camille@have.dk / 26289015

Fakta om INGEN KENDER DAGEN
Filmholdet:
Instruktør: Annette K Olesen
Originale fortællinger: Carsten Jensen, Niels Henning Krag Jensby, Kamilla Hega Holst, Martin Kongstad og Caroline Albertine Minor
Bearbejdet til film: Maren Louise Käehne og Annette K. Olesen

Øvrige fakta:
      Produktionsselskab: Nimbus Film A/S