Pressemeddelelse -

Gi’ grønne gaver – gode julegaver til havenisser og andet godt folk med grønne fingre.

Når træerne står med nøgne grene, og jorden er hård af frost og kulde, går de fleste haveejere rundt med en kriblende længsel efter foråret, hvor de igen kan komme i haven og nyde både planter, blomster og dyreliv. Og selv om det ikke er sæson for hverken at så eller høste, er der mange måder at forkæle havemenneskerne på med en dejlig have-gave.

Indendørshygge for haveentusiaster

Test din haveviden. Hvad hedder det træ, som kan høstes efter den første frost, og som også kaldes aberøv? Det og mange andre havespørgsmål, kan I udfordre hinanden med i Haveselskabets sjove brætspil.

Kan købes i udvalgte boghandlere og på haveselskabet.dk. Pris 249 kr.

Hjemmelavede frøposer

Selvom det ikke lige er sæson for at samle frø vil enhver haveentusiast sætte pris på en smuk og personlig pose, som forårets og sommerens frø kan gemmes i efter næste sæson. Her kan du downloade en skabelon på en frøpose https://haveselskabet.dk/sites/default/files/froeposer.pdf - print den på anderledes papir, eller på hvidt papir og få en til at dekorere posen.

Beskyt hænderne med skøn havehåndcreme

Haveselskabets håndcreme fra Cosborg. Havearbejde kan være hårdt for hænderne, for flittige grønne fingre bliver udsat for både fysisk slid og al slags vind og vejr. Til pleje af ru og tørre hænder. Indeholder bl.a. natlysolie og macadamianøddeolie. 50 ml. Prisen er 119 kr. og kan købes på haveselskabet.dk

Hjælp og inspiration til havearbejdet

Med et medlemskab af Haveselskabet glæder du en haveejer med gratis rådgivning og et skønt havemagasin. Desuden masser af spændende arrangementer og rabatter på haveredskaber, havebøger osv. Et halvt års medlemskab og 5 numre af HAVEN koster 345 kroner. Se mere på haveselskabet.dk

Smukke tegninger

Hvert år udkommer denne smukke kalender med botaniske illustrationer, som havefolk og andre kan have glæde af året igennem. Haveselskabet Kalender 2019 er den 20. udgave af denne værdsatte kalender. 169,-

Fås i udvalgte boghandlere

Beskyt tøjet

Gør som Claus Dalby og brug forklæde, når der skal pottes og prikles. Det er altid en god gaveide til havefolket. Der er mange varianter fra de fine med roser over de rå i læder til de mere afslappede.

For yderligere information kontakt:

Haveselskabet

Bente Yde Enert, presse- og kommunikationschef

Mail be@haveselskabet.dk eller mobil 4020 2420

Fakta om Haveselskabet

Haveselskabet er en non-profit forening, hvor over 30.000 entusiastiske og haveglade medlemmer inspirerer hinanden til at få endnu større glæde af haven.

Haveselskabet udgiver medlemsmagasinet "Haven", som vores medlemmer modtager 10 gange om året. "Haven" kan ikke købes i løssalg i butikkerne.

Haveselskabet har Haveselskabets Have på Frederiksberg, står bag det store haveshow "Cph Garden", driver haveselskabet.dk og Haveselskabets Rådgivning, hvor medlemmer kan få gratis og uvildig ekspertrådgivning.

Haveselskabets lokale afdelinger arrangerer hvert år over 1.000 havearrangementer og Åbne Haver i hele landet.

Bente Yde Enert

Pressekontakt Presse- og kommunikationschef Pressekontakt, Haveselskabet & Cph Garden 2019 40 40 24 20

Louise Møller

Pressekontakt Havefaglig rådgiver Haveselskabets Rådgivning, Presse, Cph Garden 2019 45 27 11 19