Fem ting du skal huske, inden du vælger din kommende bilforsikring

På det danske marked kan du finde mange forskellige typer af forsikringsselskaber, som alle tilbyder en bilforsikring, som kan dække dig i tilfælde af ulykker, indbrud eller skader. Dog er det vigtigt, at du vælger den forsikring, som passer bedst til dine behov, og derfor får du i denne artikel fem ting, som du skal huske, inden du tegner en bilforsikring. For eksempel er det vigtigt, at du tænker på summen af din selvrisiko, når du får en skade på din bil. Vil du gerne lære mere omkring din selvrisiko, så kan du se videre på https://heyforsikring.dk/selvrisiko.

Du skal selv tegne din bilforsikring

Inden du vælger din kommende bilforsikring, så er det vigtigt, at du husker, at du selv skal tegne din forsikring. Dette betyder, at det er dit eget navn, som du skal skrive i papirerne, når du skal tegne forsikringen på din bil. Det kan for mange unge være fristende at skrive forældrenes navne, men dette er ulovligt i Danmark, og det kan medføre en høj straf og en større bøde, hvis det skulle blive opdaget, når du melder din første skade. Din bilforsikring vil være dyrere af flere årsager, mens du stadig er ung, men den vil blive billigere efterhånden, og du spare hurtigt anciennitet op hos dit forsikringsselskab, så du skal betale mindre i måneden.

Du skal have råd til din selvrisiko

Når du skal finde den helt rigtige bilforsikring til dig og dine behov, så er det vigtigt, at du kigger på, hvor meget, som du skal betal ei selvrisiko. Mange forsikringsselskaber lokker med, at du ikke skal betale en særlig høj månedlig ydelse, men dette er ofte, fordi forsikringen har en meget høj selvrisiko. Dette er den sum, som du selv skal betale af egen lomme, hvis uheldet er ude, og du have repareret noget på din bil efter en skade, eller din bil har indbrud. Har du derfor en lille økonomi, hvor der ikke er plads til meget høje pludselige udgifter, så er det en god ide, at du vælger en bilforsikring med en anelse højere månedlig ydelse, men hvor du så ikke har den samme høje selvrisiko.

Du kan tegne en bilforsikring gennem din forhandler

Når du køber en bil, så kan du som oftest få en billig bilforsikring hos din forhandler. Det er vigtigt, at du ikke kører på vejene uden en ansvarsforsikring, og derfor kan det være en god ide, at du køber en bilforsikring i samme øjeblik, som du køber din bil. Her er det dog vigtigt, at du lægger mærke til, hvor høj den månedlige ydelse er, og hvordan du er dækket. Det er en god ide, at du har både en ansvarsforsikring og en kaskoforsikring med dertilhørende vejhjælp. Dette er en anelse dyrere end blot den lovpåkrævede ansvarsforsikring, men du vil hurtigt finde ud af, at du er bedre dækket og kan være mere tryg i trafikken ved at udvide din bilforsikring.

Du kan tegne et abonnement på vejhjælp gennem din bilforsikring

Inden du beslutter dig for, at du blot vil have den billigste løsning, når det kommer til en bilforsikring, så er det en god ide, at du overvejer, om du skal have vejhjælp med i aftalen. Vejhjælp kommer og redder dig, skulle din bil motor gå i stå midt på vejen, eller skulle du have behov for et nyt dæk til din bil, fordi du er punkteret. Det er også vejhjælp, som kan hjælpe dig, skulle der ikke være nok brændstof på din bil til at kunne komme hele vejen hjem. Vejhjælp koster for det meste ikke meget ekstra, når du skal tegne din bilforsikring, og det kan hurtigt være forskellen på en tryg oplevelse i tilfælde af en ulykke og en kaotisk og dyr oplevelse.

Du skal finde et fast forsikringsselskab

Når du skal finde det bedste forsikringsselskab, når du skal have din bilforsikring, så er det en god ide, at du finder et, hvor du kan blive længe. På denne måde kan du hurtigere optjene anciennitet til at få status som elitebilist. Her er kravene som oftest, at du er over 28 år gammel, og at du har kørt skadefrit i de seneste fem år, og at du har været medlem ved det samme forsikringsselskab. Når du bliver elitebilist vil du hurtigere få en lavere månedlig ydelse.