Hydroscand udvider sortiment med en ny højtrykspuleslange

Hydroscand udvider sortiment med en ny højtrykspuleslange

Hydroscand udvider sortimentet med højtrykspuleslangen Comfort 1054-80, som fås i fire forskellige farver, og er designet til kemiske væsker. Den er let og ekstrem fleksibel – selv ved lave temperaturer med et arbejdstryk på 200 bar.

Slangen kan med fordel bruges til vaskehaller, hvor forskellige væsker såsom affedtning og skum forekommer. Den er også egnet til vognmænd, der selv vasker deres køretøjer, eller større haller til lastbiler. Comfort er først og fremmest til kemiske væsker, affedtning, voks og skum, men kan selvfølgelig også bruges til vand. Denne slange er også velegnet til private brugere, som har højtryksrensere, takket være dens fleksibilitet og lette vægt.

"Comfort har en stor fordel med sin tekstilarmering, i stedet for den traditionelle stål. Det betyder, at den er korrosionsbestandig og kun vejer halvt så meget som en tilsvarende højtrykspuleslange. Den er meget fleksibel, selv ved lave temperaturer, hvilket gør den nem at arbejde med,” siger Oskar Wilhelms, Salgschef for industrislanger hos Hydroscand.

Comfort højtrykspuleslangen er perfekt egnet til indendørs brug, da den ikke misfarves – som en gummislange ellers har tendens til. Det skyldes, at yderrøret er lavet af polyurethan (PUR), mens inderrøret er lavet af et kemikalie-resistent termoplast (PES). Yderrøret er oliebestandigt, UV-bestandigt, samt helt glat på ydersiden, hvilket gør den nem at rengøre. Comfort fås i fire forskellige farver, hvilket gør det nemt at skelne mellem anvendelsesområder og stoffer i slangen.

Den nye højtrykspuleslange kan købes i alle butikker. I butikken kan slangen desuden specialtilpasses efter ønsket længde og tilslutninger. Hylserne, der muliggør en række forskellige koblinger, har artikelnummer 4200-14. Der findes også en rustfri koblingsserie, som passer til Comfort højtrykspuleslangen.